استاندار اردبیل گفت: تلاش می‌کنیم تا در سال آینده کارخانه ذوب‌آهن اردبیل تعیین تکلیف شود تا با همکاری دو بانک صادرات و ملی وضعیت این واحد تولیدی مشخص شود.
کد خبر: ۱۳۳۸۱
تاریخ انتشار: ۲۲ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۱:۲۵ 13 March 2015

به گزارش فارس، مجید خدابخش در جمع تعدادی از خبرنگاران در حاشیه نشست با سرمایه‌گذاران بخش خصوصی در اردبیل اظهار کرد: در سال 93 اتفاقات مبارک و مثبتی در استان در حوزه کسب و کار و رونق اقتصادی رخ داد به طوری که شاهد حل مشکلات برخی از شرکت‌ها و واحدهای تولیدی بودیم که در سال‌های گذشته فعالیت آنها متوقف مانده بود.

وی با یادآوری اینکه برخی از این واحدها در بخش صنعتی و گردشگری به راه افتاده و برخی هنوز موانع و مشکلاتشان برطرف نشده است، افزود: ما امسال موفق شدیم بنیاد برکت را برای حضور در حوزه سرمایه‌گذاری ترغیب و تشویق کنیم به طوری که این بنیاد چهار شرکت عظیم تولیدی و اقتصادی را با خود همراه کرده تا بتواند برخی از موانع و مشکلات را برطرف کند.

رئیس شورای اداری استان گفت: امیدواریم مجموعه‌های تولیدی استان با حمایت‌هایی که فعالان این عرصه انجام می‌دهند در سال آینده نیز در حل مشکلات و موانعشان یک حرکت جدی و خوب را شاهد باشیم.

خدابخش در مورد حل مشکل کارخانه ذوب‌آهن اردبیل به ویژه با همکاری دو بانک ملی و صادرات تصریح کرد: ما دو راحل پیش‌بینی کردیم که در قدم اول یا با همکاری خود این بانک‌ها و پرداخت کامل تسهیلات، ذوب‌آهن اردبیل فعالیت خود را ادامه دهد یا اینکه خود این بانک‌‌ها ذوب‌آهن را تملک کنند.

این مسئول ادامه داد: البته راه حل اول منطقی‌تر و قابل قبول‌تر است که به نظر می‌رسد با پذیرفتن آنها تا سه تا چهار ماه آینده مشکلات این کارخانه برطرف شده و شاهد فعالیت مجدد این مجموعه اشتغالزا باشیم.

استاندار اردبیل یادآور شد: در بخش برخورداری طرح‌های مختلف از تسهیلات صندوق توسعه ملی ما امسال با مشکلاتی روبه‌رو بودیم به طوری که رقمی در حوزه طرح‌های گردشگری از این محل منابع اختصاص نیافت علیرغم اینکه پول صندوق توسعه ملی پول ارزان قیمت است.

خدابخش اظهار امیدواری کرد در سال آینده با تلاش و جدیتی که مسئولان انجام خواهند داد در جذب این اعتبارات موفق عمل کنیم تا چندین واحد اشتغالزا و کارآفرین گردشگری فعال شود.

وی همچنین ابزار امیدواری کرد تا فضای کسب و کار در سال آینده رونق گرفته و صادرات مثبت و تولید انبوهی را شاهد باشیم.

رئیس شورای برنامه‌ریزی استان در پایان سخنان خود از حل مشکلات برخی از صادرکنندگان و رفع ممنوع‌الخروج بودن آنها خبر داد و گفت: سعی‌مان بر این است تا در سال 94 رونق کسب و کار اتفاق بیفتد.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار