رئیس هیئت مدیره کارخانه کاشی و گرانیت زهره گفت: فازهای دو و سه كارخانه كاشی زهره کاشمر همزمان با دهه فجر راه‌‏اندازی می‌‏شود.
کد خبر: ۱۳۶۲۷۹
تاریخ انتشار: ۰۷ آذر ۱۳۹۴ - ۱۳:۰۱ 28 November 2015
دكتر مجید روستایی در بازدید جمعی از سهامداران از این کارخانه گفت: در اولین گام از راه‌اندازی كارخانه کاشی، گرانیت و لعاب زهره کاشمر، فاز اول این مجموعه در سال 1391 با ظرفیت تولید سه میلیون و 500 هزار مترمربع سرامیک لعاب‌دار کف به بهره‌برداری رسید و تا کنون این مجموعه با بهره‌گیری از تمامی منابع و با هدف حذف خطاها و ضایعات، هم‌چنین با طراحی و انتخاب فناوری روز دنیا و فرآیندهای مناسب تولید به همراه آموزش عینی کیفیت در راستای حفظ و ارتقای کیفی محصولات خویش کوشیده است.

وی با بیان این‌که بر اساس یک برنامه‌ مدوّن، کارخانه کاشی جهت تکمیل فازهای باقی‌مانده اقدامات خوبی صورت داده است، بیان کرد: این مجموعه با ارزیابی شرایط محیطی، فرصت‌ها و قابلیت‌های درونی سازمان، استراتژی‌های مناسبی برای رشد و تعالی خویش در بین رقبا در این صنعت را تدوین و پیاده‌سازی نموده است.

روستایی با تأکید بر این‌که همواره کارخانه کاشی زهره تلاش نموده با افزایش بهره‌وری، کیفیت محصولات تولیدی خود را ارتقاء و هزینه‌های تولید را کاهش دهد، افزود: با به‌روزرسانی تجهیزات و هم‏چنین استفاده از تكنولوژی روز با راه‌‏اندازی دو فاز دیگر میزان تولیدات این مجموعه به میزان 11 میلیون و 200 هزار مترمربع انواع کاشی و سرامیک در سال افزایش می‌یابد.

وی با تأكید بر این‌كه فاز A و سالن پولیش این واحد توسط سرمایه‌‏گذار راه‌‏اندازی می‌‏شود و در صورت تخصیص تسهیلات لازم، فاز B هم راه‌‏اندازی می‌‏شود، گفت: راه‌اندازی و بهره‌برداری از این دو فاز، ایجاد اشتغال مولد و کاهش بخشی از نرخ بیکاری جوانان در منطقه را در بر دارد.

روستایی اظهار کرد: با تکمیل طرح، ضمن ایجاد اشتغال مستقیم برای حدود 700 نفر، پیش‌بینی می‌شود برای تعداد حدود سه هزار نفر به‌طور غیرمستقیم ایجاد شغل شود.

وی افزود: همه‌ این موارد علاوه‌بر رونق اقتصادی برای مردم، تأثیر به‌‏سزایی در کاهش آسیب‌های اجتماعی ناشی از بیکاری و فقر اقتصادی در پی‌ دارد.

روستایی با بیان این‌که این مجموعه در سال 1393 با راه‌اندازی و بهره‌برداری از پیشرفته‌ترین ماشین چاپ دیجیتال دنیا در خطوط تولیدی خود و با بهره‌گیری از طراحان ایتالیایی، تولید محصولات دیجیتال خود را در طرح‌های اورژینال همگام با سایر تولیدکنندگان برتر آغاز نمود، بیان کرد: جهت استفاده از این تكنولوژی یك ماشین چاپ دیجیتال دیگر برای خط دیگر فاز C نیز خریداری شده که این هفته به کارخانه می‌‏رسد.

وی گفت: علی‌‏رغم این‏كه تكنولوژی ماشین‌‏آلات خریداری شده مربوط به سال 2007 است، با بهینه‌‏سازی، این تجهیزات در حد 2015 رسیده است كه در كیفیت تولیدات بسیار تأثیرگذار است. هم‌چنین با توجه به این‏كه بیشتر مواد اولیه تولید از شهرستان و داخل استان تأمین می‌‏شود در زمینه قیمت تمام شده تولید محصولات مؤثر است.

روستایی تأكید کرد؛ مدیریت و پرسنل شرکت کاشی زهره همواره تلاش نموده‌اند با افزایش بهره‌وری، کیفیت محصولات تولیدی خود را ارتقا داده و هزینه‌های تولید را کاهش دهند تا ضمن حفظ توان رقابت در بازارهای ملی و منطقه‌ای، محصولات با کیفیت را با قیمت مناسب در اختیار مصرف‌کنندگان قرار دهد.

وی افزود: این مجموعه تولید محصولات دیجیتال پرسلانی خود را در طرح‌های اورژینال همگام با سایر تولیدکنندگان برتر دنیا آغاز نموده که هم‌‏اکنون در بازارهای ملی و منطقه‌ای رشد فزاینده‌ تقاضا برای محصولات این مجموعه باعث شده است در سالی که رکود بازار مسکن منجر به بروز ضرر و زیان فراوان برای شرکت‌های تولید کاشی و سرامیک شده است، این مجموعه بدون کوچک‏ترین توقفی محصولات خود را به بازار عرضه نموده است.

روستایی تصریح کرد: محصولات این مجموعه هم‌‏اکنون به کشورهای همسایه شامل عراق و افغانستان صادر می‌شود که با توسعه‌ دپارتمان بازرگانی با رویکرد بازاریابی به عنوان یک فعالیت راهبردی، امسال نمونه كاشی و سرامیك پرسلان تولیدی این کارخانه به كشورهای انگلستان و اتریش جهت فروش ارسال شده است.

وی ابراز کرد؛ محصولات این مجموعه تحت استاندارهای ایزو 13006و ایزو 13007 (استانداردهای تخصصی کاشی و سرامیک) تولید و روانه بازارهای هدف می‌شود.

روستایی گفت: امیدواریم با راه‌‏اندازی دو فاز دیگر این واحد صنعتی، اقتصاد منطقه متحول و رونق اقتصاد و ایجاد اشتغال در منطقه را شاهد باشیم.

گفتنی است؛ سهم کارخانه کاشی گرانیت و لعاب زهره کاشمر به لحاظ کمی، تولید یک درصد از کاشی سرامیک تولید ملی است که با توجه به این‌که ایران چهارمین کشور بزرگ تولیدکننده کاشی و سرامیک در دنیاست، این مقدار شامل حجم بزرگی از تولید در مقیاس جهانی است که با تکمیل طرح، شاهد افزایش بیش از پیش سهم مجموعه در تولید خواهیم بود.

منبع: ایسنا

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار