وزیر امورخارجه هند در سفر به تبریز:
وزیر امورخارجه هند با بیان این که بر اساس یک گفته، دوستی که در زمان احتیاج به سمت تو بیاید دوست واقعی تو است، افزود: با توجه به روابط و مسائل موجود می‌توان گفت ایران به عنوان یک همسایه خوب برای هند محسوب می‌شود.
کد خبر: ۱۳۶۷۵۹
تاریخ انتشار: ۰۸ آذر ۱۳۹۴ - ۱۰:۱۳ 29 November 2015

به گزارش تابناک تبریز، سوشما سواراج صبح امروز در سفر چند ساعته خود به ایران در تبریز، طی دیدار با سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی و بین‌الملل استاندار آذربایجان‌شرقی و مسئول نمایندگی وزارت خارجه ایران در شمال‌غرب کشور، با بیان اینکه روابط هند و ایران از گذشته بسیار خوب بوده و هست، اظهار داشت: روابط هند و ایران به سال‌های خیلی دور بر می‌گردد به طوری که در گذشته روابط و مشترکات فرهنگی و سنتی بسیاری با ایران داشته‌ایم.

وی با بیان این که بر اساس یک گفته، دوستی که در زمان احتیاج به سمت تو بیاید دوست واقعی تو است، افزود: با توجه به روابط و مسائل موجود می‌توان گفت ایران به عنوان یک همسایه خوب برای هند محسوب می‌شود.

سواراج با اشاره به برگزاری کمیسیون مشترک 28 دسامبر در دهلی، گفت: کمیسیون مشترک اقتصادی فرصت و مکانیسم خوبی برای مراودات اقتصادی بوده و حتما اقدامات خوبی در این کمیسیون مشترک انجام می‌شود.

وزیر امورخارجه هند، خاطرنشان کرد: با حضور وزرای دولت ایران در هند رابطه بین دو کشور بیش از پیش تحکیم‌تر شده و با ملاقاتی که با وزیر امورخارجه در آینده خواهیم داشت همه مشکلات و موانع بر سر راه بررسی و سعی خواهیم کرد تا آن را رفع کنیم.

وی در ادامه با بیان اینکه پروژه هند در چابهار در حال توسعه بوده و می‌تواند مسیری برای توسعه همکاری‌ها و همچنین گسترش همکاری با کشورهای دیگر آسیایی باشد، ادامه داد: ایجاد شهرک صنعتی مشترک در استان آذربایجان‌شرقی برای توسعه روابط اقتصادی پیشنهاد خوبی بوده و حتما در هند پیگیری خواهیم کرد.

مسئول دفتر نمایندگی وزارت امورخارجه در شمال‌غرب کشور، در این دیدار با اشاره به همکاری‌های خوب ایران و هند در خصوص ترانزیت هوایی، اظهار داشت: بر اساس گفته وزیر امور خارجه کشورمان در کمیسیون مشترک در دهلی که 28 دسامبر برگزار خواهد شد، بهترین اقدامات برای توسعه روابط را انجام خواهیم داد.

وی همچنین با اشاره به ظرفیت‌های استان در راستای همکاری‌ها، گفت: وزارت امورخارجه از همکاری‌ها و مناسبات استانی، بین آذربایجان‌شرقی با کشور هند استقبال و حمایت خواهد کرد./فارس

اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۵:۱۷ - ۱۳۹۴/۰۹/۰۸
منکه عاشق فیلم هندی هستم.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار