مدیرکل راه و شهرسازی استان اردبیل بر حفظ بافت تاریخی در این استان به خصوص در شهر اردبیل تاکید کرد.
کد خبر: ۱۳۸۲۴۵
تاریخ انتشار: ۱۰ آذر ۱۳۹۴ - ۱۷:۱۳ 01 December 2015
به گزارش ایرنا، خلیل محبت خواه روز سه شنبه در نشستی با خبرنگاران گفت: برای پویایی هویت شهری باید برای بافت های قدیمی ارزش قایل شویم و در این راستا باید بافت های تاریخی و سنتی حفظ و احیا شوند.

بافت تاریخی استان اردبیل باید حفظ شود
وی افزود: برای تحقق این مهم به خصوص در شهر اردبیل تلاش می شود طرح تفصیلی شهر که افق 10 ساله دارد به طور کامل رعایت شود.
مدیرکل راه و شهرسازی استان اردبیل بیان کرد: طرح های جامع و تفصیلی باید با مشارکت شهرداری ها تهیه شود چرا که در مواردی ممکن است برخی مسایل رعایت نشده و در بین مردم ایجاد نارضایتی کند، اما شهردار به واسطه انتخاب از سوی شورای شهر، به نوعی نماینده مردم بوده و می تواند نظر آنها را مد نظر قرار دهد.
او اضافه کرد: میدان سرچشمه و تجمیع مطب پزشکان در نقطه ای که همجوار با بافت تاریخی شهر است، باعث مشکلاتی در محدوده مرکزی شهر اردبیل شده که برای بررسی موضوع از محل بازدیدی صورت گرفت.
محبت خواه عنوان کرد: شهرداری اردبیل طرحی در نظر دارد که پس از جمع بندی، انتقال مطب ها از میدان سرچشمه آغاز خواهد شد که البته ممکن است کمی به درازا بکشد چرا که به طور معمول در برابر تغییرها، مقاومت هایی صورت می گیرد.
وی ادامه داد: بخش قابل توجهی از مجتمع پزشکان اردبیل واگذار شده و پس از آغاز روند جابجایی و رونق مجتمع، امیدواریم مشکل سرچشمه اردبیل و ازدحام جمعیت به دلیل مراجعه به مرکزهای درمانی در آن محدوده کاهش یابد.
مدیرکل راه و شهرسازی استان اردبیل در ادامه به ساخت و سازهای غیرمجاز اشاره کرد و گفت: در شهر اردبیل تا سال 1410 به وفور زمین برای احداث واحدهای مسکونی وجود دارد و از نظر سرانه، نیازی به افزایش محدوده شهری نداریم.
او افزود: اگر نیازی باشد، با اجرای طرح مسکن اجتماعی برطرف شده و هیچ گونه مجوز تغییر کاربری و الحاق به محدوده شهری صورت نخواهد گرفت چرا که هم اکنون سرانه در استان اردبیل بیش از میانگین کشوری است.
محبت خواه تصریح کرد: طرح مسکن اجتماعی مطرح شده اما تا کنون رونمایی و برای اجرا به استان ها ابلاغ نشده است.
وی بیان کرد: زمین خواری در همه استان ها از جمله اردبیل البته با گستره ای متفاوت وجود دارد اما به طور مشخص گردنه حیران به استان اردبیل ارتباطی ندارد، گرچه به یک دستگاه از مجموعه نظام گشت های این اداره کل تخلفات را رصد و در قالب گزارشی به مسوولان ذی ربط انتقال می دهند.
مدیرکل راه و شهرسازی استان اردبیل تصریح کرد: به طور جدی با پدیده زمین خواری برخورد می شود و این اقدام در زمینه حریم راه هم انجام و هرگونه ساخت و ساز بدون استعلام از دستگاه های ذی ربط با اهرم مراجع قضایی مواجه خواهد شد.
او در ادامه به پروژه های مسکن مهر استان اردبیل اشاره و تشریح کرد: پنج هزار واحد از 42 هزار واحد مسکن مهر باقی مانده که بخش قابل توجهی از آن در اردبیل است.
محبت خواه اضافه کرد: یکی از این پروژه ها مسکن مهر میراشرف است که همه توان خود را برای تکمیل آن صرف خواهیم کرد.
وی افزود: مسکن مهر استان اردبیل از نظر ساختمانی خوب کار شده اما در زمینه محوطه سازی و زیرساخت ها کمبودهایی دارد و در این راستا 30 میلیارد ریال برای احداث مدرسه ها و 10 میلیارد ریال برای کلانتری از سوی این اداره کل اختصاص یافته است.
مدیرکل راه و شهرسازی استان اردبیل پروژه های بیمارستانی در دست احداث را نیز چنین تشریح کرد 'بیمارستان سوانح سوختگی اردبیل روندی را در گذشته طی کرده بود به این صورت که اعتبار مورد نیاز به مجموعه علوم پزشکی اختصاص می یافت و آنها به راه و شهرسازی تزریق می کردند که این امر با مشکلاتی همراه می شد.طی تفاهم نامه ای عملیات اجرایی این پروژه به علوم پزشکی انتقال یافت و از این پس آنها با پیمانکار همکاری خواهند داشت.
تکمیل پروژه بیمارستان شهرستان کوثر به 12 میلیارد ریال اعتبار نیاز دارد که تا کنون نسبت به پرداخت پنج میلیارد ریال متعهد شدند و امیدواریم تا دهه فجر امسال، عملیات ساختمانی این پروژه به پایان برسد.
پروژه بیمارستان پارس آباد نیز نیازمند 85 میلیارد ریال اعتبار است؛ طی بازدیدی که توسط معاون وزارت راه و شهرسازی طی هفته آینده از این پروژه ها صورت خواهد گرفت، در صورت تامین اعتبار تا پایان سال به اتمام می رسد.'
منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار