بسته خبری ویژه اربعین حسینی (6)
"بسته خبری اربعین حسینی" بسته ای است که تابناک خوزستان برای اطلاع رسانی آخرین اقدامات، مشکلات، آمار زائران و وضعیت جوی مسیرهای تردد عاشقان حضرت اباعبدالله الحسین (ع) متشر می کند.
کد خبر: ۱۳۸۹۶۶
تاریخ انتشار: ۱۲ آذر ۱۳۹۴ - ۱۴:۲۴ 03 December 2015
آخرین فرصت برای صدور ویزا عراق از مرز چذابه

جاسم مجیدی پور چهارشنبه در پایانه مرزی چذابه افزود: بر اساس هماهنگی های به عمل آمده صدور روادید برای زائرانی که به هر دلیل هنوز موفق نشده اند روادید برای سفر به کربلا و شرکت در همایش اربعین حسینی بگیرند می توانند به نمایندگی کنسولگری عراق در شهرهای بستان و سوسنگرد مراجعه کرده و تقاضای روادید انفرادی و گروهی کنند.

وی گفت: تاکنون همه زائرانی که برای تشرف به کربلا از پایانه مرزی چذابه به عراق رفته اند گذرنامه معتبر و روادید داشته اند.

فرماندار دشت آزادگان افزود: با این حال شماری از مشتاقان زیارت کربلا در چند روز اخیر با اجتماع مقابل پایانه مرزی چذابه تلاش داشتند بدون ویزا به عراق بروند که از خروج آنان جلوگیری و به خارج از پایانه مرزی انتقال یافتند. (منبع: ایرنا)



صبوری؛ توصیه فرمانده انتظامی خوزستان به زائران بازگشته از عراق

سردار محمدرضا اسحاقی روز چهارشنبه در پایانه مرزی چذابه افزود:روند بازگشت زائران اربعین حسینی به پایانه های مرزی شلمچه و چذابه از روز سه شنبه شتاب گرفته و همچنان رو به افزایش است.

وی اظهار کرد:با توجه به افزایش روند بازگشت زائران و شلوغی جاده های منتهی به پایانه های مرزی از زائران انتظار می رود با صبر و حوصله بیشتری مراحل ترخیص و بازگشت به کشور را طی کنند.

فرمانده انتظامی خوزستان در ادامه از آمادگی 100 درصد نیروی انتظامی در پایانه های مرزی شلمچه و چذابه در استان خوزستان خبر داد و گفت: نیروی انتظامی با تمام ظرفیت در خدمت زائران کربلای معلا می باشد.

سردار اسحاقی افزود:روند بازگشت زائران اربعین حسینی به کشور تا سه روز آینده همچنان با ازدحام و ترافیک همراه است لذا جاده های ورودی به پایانه ها و نیز شهرهای مرزی استان خوزستان با ترافیک نسبتا سنگین اما روان همراه است.

وی همچنین گفت: همکاری طرف عراقی در ترخیص زائران خوب بوده و این روند در پایانه های مرزی شلمچه و چذابه همچنان با نظم و آرامش در حال انجام است.

سردار اسحاقی به زائران و مسافرانی که به پایانه های مرزی شلمچه و چذابه مراجعه می کنند خواست برای جلوگیری از ایجاد ترافیک با وسیله نقلیه عمومی تردد کنند. (منبع: ایرنا)



جابجایی رایگان زائران اربعین از چذابه به اهواز

محمدرضا رستم منش اظهار کرد: در ایام اربعین، اتوبوس های بسیاری زائران را تا مرز چذابه می رساندند. این اتوبوس ها همچنین زائران را از مرز چذابه تا محل پارکینگ واقع در ۲۰ کیلومتری مرز ی رساندند.

وی افزود: در حال حاضر نیز اتوبوس های زائران حسینی که از سمت مرز چذابه وارد کشور می شوند را با اتوبوس رایگان به بستان و سپس نیز به اهواز می رسانیم.

رئیس سازمان اتوبوسرانی اهواز تصریح کرد: خدمات رسانی این سازمان تا آخرین روزی که زائران حسینی از کربلا برمی گردند، ادامه خواهد داشت.

رستم منش عنوان کرد: خوشبختانه امسال مسیرها نسبت به سال گذشته خیلی عالی بود ولی مرز چذابه تا بستان باید چهار بانده شود.

وی  با تأکید بر لزوم ساماندهی خودروهای شخصی مستقر در پایانه چذابه بیان کرد: امسال دو برابر سال گذشته اتوبوس در مرزها مستقر کردیم. اتوبوسرانی تهران نیز همکاری هایی دارد و تمامی اتوبوس ها به صورت شبانه روز فعال هستند. (منبع: مهر)



خدمت بی منت مردان و زنان به زوار اربعین هر انسانی را شرمنده می‌کند

اسحاق جهانگیری معاون اول رئیس جمهور با بیان اینکه زیرساخت‌ها را باید دولت فراهم کند، عنوان کرد: مواکبی که مردم راه‌اندازی کرده و خانم‌هایی که برای زوار مشغول پختن غذا و نان هستند و خدمات بدون‌ منت این عزیزان، واقعاً هر انسانی را شرمنده می‌کند.

وی تشریح کرد: شاهد هستیم که مردم از سراسر کشور خود را برای خدمت به زوار آماده کردند که اربعین باشکوهی را شاهد باشیم و تردد زوار با سهولت و مشکلات کمتری انجام پذیرد.

معاون اول رئیس جمهور با اشاره به تصمیمات جلسه ستاد اربعین برای بازگشت زوار نیز چنین توضیح داد: با توجه به اینکه در این سفر اعضای ستاد اربعین از جمله عبدالرضا رحمانی فضلی وزیر کشور و سعید اوحدی رئیس سازمان حج و زیارت و حمل و نقل و پایانه‌ها نیز حضور دارند برنامه‌ریزی دقیقی برای بازگشت زوار از کشور عراق انجام گرفته است.

جهانگیری در پایان بیان کرد: در جلسه امشب ستاد اربعین اگر مسئله‌ای باشد حتماً تصمیمات لازم برای رفع آن اتخاذ خواهد شد و زوار اربعین بدون دغدغه می‌توانند به کشور بازگردند. (منبع: فارس)



جابجایی 70 هزار زائر از طریق خط ریلی خرمشهر به شلمچه

عبدالکریم درویش زاده چهارشنبه در بازدید از روند خدمت رسانی به زائران اربعین حسینی از مرز شلمچه گفت:از ابتدای آذرماه تاکنون 70 هزار زائر اربعین حسینی که قصد عزیمت به کربلا را داشتند، از طریق خط ریلی تا نقطه صفر مرزی منتقل شدند.

وی گفت:از چهار روز گذشته نیز یک قطار ریل باس از نقطه صفر مرزی زائران بازگشتی از کربلا را رایگان به خرمشهر انتقال می دهد.

درویش زاده اظهار داشت:پیش بینی می شود جا به جایی زائرین در سفر بازگشت از کربلا به 100 هزار تن افزایش یابد.

مدیرکل راه آهن جنوب با بیان آمار روزانه جا به جایی مسافران داخل استان خوزستان، این آمار را بیش از پنج هزار تن دانست و گفت:جا به جایی مسافران برون استان نیز روزانه شش هزار تن است.

وی ادامه داد:در این راستا علاوه بر دو قطار محلی خرمشهر – اهواز و بالعکس، چهار قطار که دو مبداء آن خرمشهر و دو مبداء اهواز به تهران و دو قطار فوق العاده برای انتقال مسافران به تهران در ایستگاه خرمشهر مستقر است.

درویش زاده تاکید کرد:برای ایام اربعین امسال، 14 رام قطار در نظر گرفته شد که از این مجموع، هفت رام از تهران به خرمشهر و هفت رام نیز از خرمشهر به تهران فعالیت می کند.

مدیرکل راه آهن جنوب افزود:قطارهای محلی نیز از اهواز به بندر امام خمینی و اهواز به اندیمشک برای جا به جایی زائران مشغول ارائه خدمت است. (منبع: ایرنا)



 کمبود پارکینگ مهم ترین مشکل زائران اربعین در مرزهای خوزستان بود

سردار سرتیپ دوم محسن مهرایی افزود: هم اکنون بیش از 12 هزار خودرو در مرز شلمچه و هفت هزار و 500 خودرو در مرز چذابه ساماندهی شده است، ولی به دلیل بارندگی های اخیر و نبود زیرسازی های پارکینگ ها زائران با مشکل مواجه شدند که این مهم باید مورد توجه مسئولان مربوطه قرار گرفته و در راستای رفع این مشکل برای سال آینده گام اساسی برداشته شود.

وی ادامه داد: پیاده روی اربعین در تقویم جمهوری اسلامی ثبت شده است و مسئولان و دست اندرکاران اربعین نیز باید کمبودها و مشکلات را فهرست بندی کرده و در راستای رفع آنها تلاش کنند.

معاون اجرایی پلیس راهور ناجا آمد و شد خودرو در محورهای ارتباطی استان خوزستان را روان توصیف کرد و گفت:تنها در دو راهی بستان به سمت چذابه ترافیک مقطعی به دلیل حجم بالای برگشت زائران به وجود آمده که حضور به موقع پلیس راهور این گره ترافیکی را در کوتاهترین زمان ممکن باز کرد.

وی گفت:طی 10 روز گذشته هیچ حادثه ترافیکی در مسیرهای منتهی به پایانه های مرزی کشور رخ نداده و ترافیک در همه نقاط روان است. (منبع: ایرنا)


منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار