مسئولین وزارتی هم از آغاز آموزش های به روز برای مجریان برگزاری انتخابات مجلس خبر می دهند.
کد خبر: ۱۴۰۴۹
تاریخ انتشار: ۲۴ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۱:۱۱ 15 March 2015
به گزارش تابناک یزد، رییس جمهور پس از انتخاب از سوی مردم و دریافت حکم تنفیذ، با ملت ایران  تعهداتی را نسبت به مردم برای خود قرار داد و با تشکیل دولت و گرفتن رأی اعتماد از نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی فعالیت خود را آغاز کرد تا بتواند تعهداتی را که با مردم داشت و قول و قرارهایی که با مردم گذاشته بود  به سرانجام برساند. در عین حال نباید نادیده گرفت که مشکلات بسیار جدی در اطراف مرزهای ایران است و می‎‎تواند اثرات داخلی خود را هم بر انتخابات پیش رو داشته باشد.
با توجه به اینکه آغاز رسمی انتخابات مجلس اواخر اردیبهشت ماه آینده اعلام شده است، مسئولین وزارتی هم از آغاز آموزش های لازم و به روز برای مجریان برگزاری انتخابات مجلس خبر می دهند.
 محمدحسین مقیمی، معاون سیاسی امنیتی وزیر کشور در سفر خود به یزد بر صیانت از آراء مردم در انتخابات سال آینده، بر تلاش برای فراهم ساختن شرایط سالی پرنشاط در سال آتی به ویژه ایجاد نشاط سیاسی در جامعه تاکید و بان کرده است خوشبختانه مجموعه نظام و به خصوص دولت برنامه‏‏ ریزی‎‎های لازم را انجام داده است و با همکاری و همدلی و همراهی که بین همه نیروهای نظام جمهوری اسلامی ایران است، توانستیم رابطه با همسایگان کشور عملکرد بسیار قابل قبولی را داشته باشیم و تاکنون نیز توانستیم در مقابله با فعالیت‎‎هایی که توسط این گروهک‎‎ها در اطراف مرزهای ما انجام می‎شود به خوبی مقابله کنیم.
همه این موارد در حالی است که دیپلماسی ایران در دولت تدبیر و امید تحرک بیشتری به خود گرفته است. همچنین حضور نمایندگان بیشتر کشورهای اسلامی در اجلاس بین المجالس را می توان از دیگر دستاوردهای مثبت دولت اعتدالگرا نامید.
مقیمی نیز در سفر خود به استان یزد و در شورای اداری استان گفته است: دولت قدم‎‎های بسیار بزرگی را در رابطه با سیاست‎‎های خارجی برداشته و توانسته با اکثر کشورهای دنیا ارتباطات فعال‏‏تری را ایجاد کند.
معاون سیاسی امنیتی وزیر کشور، ابلاغ سیاست‎‎های اقتصاد مقاومتی توسط مقام معظم رهبری را برای دولت یک وظیفه حتمی و به عنوان یک فعالیت جدی مدنظر دولت دانسته است و در خصوص وضعیت اقتصاد در دولت تدبیر هم معتقد است: دولت برای تحقق سیاست اقتصاد بدون نفت برای اولین بار توانست 20 درصد از درآمدهای نفتی کشور را خارج از بودجه جاری کشور و توسط بخش خصوصی برای سرمایه‎‎گذاری استفاده کند و این قدم بسیار بزرگی برای قطع وابستگی به نفت بود.
به هر حال کاهش و رفع وابستگی به درآمدهای نفتی یکی از مهم ترین بندهای اقتصاد مقاومتی است، ضمن آنکه دولت سعی کرده تا هزینه های جاری خود را به حداقل ممکن برساند که در این راه و اعمال آن در بودجه 94 تا حدود زیادی نیز موفق عمل کرد و با وجودی که برای تحقق اقتصاد مقاومتی نیاز به اصلاح زیرساخت های اقتصادی کشور است، به طور قطع در کوتاه مدت تحقق نخواهد یافت.
وی در ادامه در خصوص انتخابات مجلس نز معتقد است: آنها که حزبی هستند و می‌خواهند فعالیت حزبی داشته باشند باید خارج از امکانات دولتی به فعالیت خود ادامه دهند و در صورتی که شناسنامه دار باشند و قانونی فعالیت کنند حمایت هم می شوند.
انجام فعالیت‌های مربوط به انتخابات مجلس شورای اسلامی و خبرگان از اواخر اردیبهشت‌ماه با گردهمایی سیاسی فرمانداران آغاز می‌شود.


اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار