دبیر انجمن بیمه کشاورزی فارس گفت: تخصص فارغ التحصیلان با وضعیت بازار کار استان فارس متناسب نیست به همین دلیل مشکلات بیکاری تحصلکرده ها برطرف نمی شود.
کد خبر: ۱۴۴۴۶۳
تاریخ انتشار: ۲۳ آذر ۱۳۹۴ - ۱۶:۰۶ 14 December 2015
تابناک فارس به نقل از مهر:محمد حسین میرشکاری ظهر دوشنبه در جمع خبرنگاران، گفت: امروز اشتغال همچنان به عنوان دغدغه امروز و بحران نسل جوان و جویای کار در استان فارس است.

وی ادامه داد: بیکاری جوانان در نقاط مختلف به عنوان یک زنگ خطر است و اگر در مناطقی مانند شمال فارس فعالیت های اقتصادی و تولیدی مد نظر قرار نگیرد مشکلات بیشتر می شود.

دبیر انجمن بیمه کشاورزی استان فارس تصریح کرد: عدم همخوانی تخصص فارغ التحصیلان دانشگاهی با بازار کار از یک طرف و عدم تطابق عرضه و تقاضا و نداشتن برنامه مشخص برای استفاده از جوانان باعث شده که فارس با این حجم جمعیت با بحران مواجه شود و شاید بتوان گفت مناطق شمالی فارس در بحران کامل است.

میرشکاری یادآور شد: این وضعیت حاصل عدم چشم انداز مناسب و برنامه ریزی کلان است.

وی ادامه داد: راه اندازی کارگاه ها و کارخانجات کوچک و ساده و زودبازده یکی از راهکارهای دیگر است که باید با توجه به نیازسنجی نقاط مختلف استان با ایجاد سایت های نیازسنجی بخشی از مشکلات اشتغال استان را برطرف کرد و در کنار آن باید برای ایجاد کارخانجات بزرگ برنامه ریزی کرد.

رئیس سابق نظام مهندسی کشاورزی فارس یادآور شد: البته در این راستا باید به مباحث قانونی و مشکلات به وجود آمده نیز توجه داشت که به طور حتم با اصلاح برخی از قوانین دست و پاگیر می توان اشتغال پایدار و متوازن را در استان فارس ایجاد کرد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار