رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان کرمانشاه معتقد است، باید پای سرمایه‌های ایرانیان خارج از کشور را نیز به اجرای مگاپروژه‌های کرمانشاه باز کرد.
کد خبر: ۱۴۴۹۶۸
تاریخ انتشار: ۲۴ آذر ۱۳۹۴ - ۱۱:۳۴ 15 December 2015
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان کرمانشاه معتقد است، باید پای سرمایه‌های ایرانیان خارج از کشور را نیز به اجرای مگاپروژه‌های کرمانشاه باز کرد.

مهندس رضا رحیمی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) منطقه کرمانشاه، اظهار کرد: کرمانشاه همان اندازه که به پروژه‌های خرد و SMEها برای پیشرفت اقتصادی نیاز دارد، به پروژه‌های کلان و مگاپروژه‌ها نیز نیازمند است.

وی ادامه داد: مگاپروژه‌ها می‌توانند هزاران واحد کوچک پایین دستی، خدمات فنی مهندسی و صنعت خرد را به همراه داشته باشند و علاوه بر اشتغالزایی کلانی که در خود این پروژه‌ها وجود دارد، صنایع پایین دستی آنها نیز برای صدها نفر شغل ایجاد کند.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان کرمانشاه در خصوص مگاپروژه‌هایی که در کرمانشاه قابلیت اجرا دارد، عنوان کرد: خودروسازی کرمانشاه در صورتی‌که راه‌اندازی شود به تنهایی ده‌ها واحد پایین دستی و قطعه‌سازی را ایجاد می‌کند و می‌تواند یکی از مهمترین مگاپروژه‌ها باشد.

به گفته این مسئول با راه‌اندازی این واحد و صنایع پایین دستی آن کرمانشاه می‌تواند به قطب سوم خودروسازی کشور تبدیل شود، زیرا امکان صادرات تولیدات این واحد را نیز به دلیل هم مرزی با عراق داریم.

رحیمی پالایشگاه آناهیتا را نیز از دیگر ظرفیت‌های استان در این بخش دانست و افزود: صنایع نفت و پتروشیمی در کرمانشاه سابقه درخشانی از نظر توسعه اقتصادی و اشتغال دارند و باید مورد توجه قرار گیرند.

وی از مناطق ویژه اقتصادی که برخی از آنها پتانسیل تبدیل شدن به مناطق آزاد تجاری را نیز دارند به عنوان دیگر پروژه‌های کلان کرمانشاه یاد کرد که منطقه ویژه اقتصادی قصرشیرین از مهمترین آنها است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان کرمانشاه با اشاره به معافیت‌های مالیاتی و امکانات خوبی که برای سرمایه‌گذاری در مناقط ویژه اقتصادی وجود دارد، تصریح کرد: در این مناطق فرصت خوبی برای راه‌اندازی پتروشیمی‌ها وجود دارد.

رحیمی از سابقه کارخانجات قند در استان هم یاد کرد و افزود: با توجه به پتانسیل‌های کشاورزی قابل توجهی که در استان داریم، کارخانه‌های قند نیز می‌توانند جز مگاپروژه‌ها محسوب شوند.

وی در خصوص تامین اعتبار پروژه‌های کلان که کمی دشوار و زمان‌بر است نیز عنوان کرد: قطعا بخش دولتی و یا بخش خصوصی به تنهایی توانایی سرمایه‌گذاری برای این پروژه‌ها را ندارند.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان کرمانشاه با بیان اینکه باید از سرمایه ایرانی‌های خارج از کشور هم در اجرای این پروژه‌ها استفاده کرد، گفت: باید پای سرمایه‌گذاران خارجی را نیز به این پروژه‌ها باز کنیم، خصوصا در شرایطی که با رفع تحریم‌ها فضا برای سرمایه‌گذاری بهتر شده ‌است.

رحیمی معتقد است، در اجرای مگاپروژه‌ها باید از شیوه فاینانس نیز استفاده کرد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار