با حضور جانشین فرمانده نیروی زمینی ارتش و مسئولان استانی یادواره هزار و ۱۸۱ شهید ارتش در سال رضازاده اردبیل برگزار شد.
کد خبر: ۱۴۵۸۱۵
تاریخ انتشار: ۲۵ آذر ۱۳۹۴ - ۱۴:۵۰ 16 December 2015

به گزارشخبرنگار مهر،فرمانده تیپ ۴۰ مستقل ارتش جمهوری اسلامی ایران ظهر چهارشنبه در این مراسم بابیان اینکه استان اردبیل استانی شهیدپرور بوده و روحیه شهادت‌طلب آن همواره در طول تاریخ ستودنی است، تصریح کرد: اردبیل شهید پرورترین، مذهبی ترین، ولایت مدارترین، و قدرتمند ترین استان است.

امیر سرتیپ محمد مختاری فر با ذکر مثالی اضافه کرد: این استان استانی است که یک ژنرال روس وقتی به جنازه سرباز اردبیلی می رسد آفرین می گوید و در ادامه پاسگاه صدآفرین در مرز آن مستقرر شده است.

وی با بیان اینکه ایستادگی اردبیلی و خانواده شهید و شهدای اردبیلی در مقابل کفر ستودنی و یک الگوی وارسته است، متذکر شد: روحیه شهادت طلبی در این استان قابل توجه بوده و همواره یک الگوی ستودنی است.

فرمانده تیپ ۴۰ مستقل ارتش جمهوری اسلامی ایران با بیان اینکه فرهنگ ولایل از جبرئیل به پیامبر نازل شده و در دامن پیامبر علی (ع) و در دامن علی(ع)، حسین بن علی(ع) و زینب کبری به بار آمده است، متذکر شد: فرهنگ شهادت در ادامه شخصیتی ماننده امام راحل و امام راحل نیز خانواده های شهدا را تربیت کرده است.

مختاری فر با اعلام آمادگی تمامی نیروها و قوای نظامی کشور برای تبعیت و ادامه راه شهدا تصریح کرد: هر زمان کشور نیاز به شهادت داشته باشد ما داوطلب هستیم و اگر امروز در برخی جاها وهابیت جولان می دهد ما آماده پاسخگویی مقتدرانه هستیم.

وی تاکید کرد: وهابیت هنوز با شیعه جعفری و ۱۲ امامی برخورد نداشته که اگر داشته باشد پی به اقتدار آن خواهد برد و لازم است با تبعیت از الگوی خون شهیدان در مقابل دشمنان ایستادگی کنیم.

مداحی، پخش کلیپ و اجرای سرود به همراه تشییع نمادین شهید بخش هایی از برنامه یادواره شهدا بود.

منبع: مهر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار