نایب رئیس کمیسیون حمل و نقل شورای شهر از عملکرد بانک شهر در زمینه خرید و نوسازی ناوگان اتوبوسرانی شهر تهران تقدیر و تشکر کرد و گفت: این اقدام می تواند در سراسر کشور برای سایر بانک ها به الگویی بدل شود که منجر به توسعه ناوگان حمل و نقل عمومی شود.
کد خبر: ۱۵۸۳۹۱
تاریخ انتشار: ۱۵ دی ۱۳۹۴ - ۱۷:۴۵ 05 January 2016
اسماعیل دوستی در تذکر پیش از دستور دویست و بیست و سومین جلسه شورا با تاکید بر اینکه شهرداری و شورای شهر در زمینه نوسازی ناوگان حمل و نقل عمومی و مترو فعالند اما بودجه شان کفاف این کار را نمی دهد، افزود: بانک شهر به تازگی علاوه بر تهران در سایر شهرها نیز اقدام به کمک مالی کرده است که جای تقدیر و تشکر دارد و می تواند همچون الگویی سازنده در بانک مرکزی مطرح و در سایر بانک ها نیز انجام شود.

وی با یادآوری اینکه یکی از وظایف شهرداری بازسازی و نوسازی ناوگان حمل و نقل عمومی، تاکسیرانی و تکمیل خطوط مترو است، افزود: توسعه مترو و نوسازی ناوگان اتوبوسرانی مورد بی مهری دولت است و به دلیل کمبود بودجه های مورد نیاز با وجود تلاش های مکرر اما با کندی در شهرداری در حال پیشروی است.

دوستی همچنین از هیات رئیسه خواست زمینه دیداری با رئیس جمهور یا وزیر کشور را فراهم کنند تا بحث خرید اتوبوس ها و بازسازی ناوگان اتوبوسرانی از بانک ها در این جلسه مطرح و هر چه سریع تر در قالب مصوبه ای به نتیجه برسد.

نایب رئیس کمیسیون حمل و نقل شورای شهر با اشاره به الگوی بسیار خوب مشارکت بانک شهر در ساخت خط 6 و 7 مترو نیز گفت: این اقدام می تواند به شهرداری کمک کند تا روند ساخت مترو سرعت یابد. بانک ها می توانند این کار را انجام دهند و این اقدام بانک شهر را الگو قرار دهند. در غیراین صورت نه فقط در تهران بلکه در آینده در تمام کلانشهرها مشکل حمل و نقل خواهیم داشت.

نایب رئیس کمیسیون حمل و نقل شورا همچنین با انتقاد از برخی مطالب درج شده در رسانه ها همزمان با روزهای آلوده هوای تهران گفت: در این روزها شاهد بودیم که حملات زیادی به شورا و شهرداری شده که به نظرم بی انصافی محض است.

در ادامه رئیس شورای شهر تهران نیز با تاکید بر اینکه یکی از راهکارهای توسعه حمل و نقل عمومی استفاده از الگوی بانک شهر در خرید اتوبوس و نوسازی تاکسی است، متذکر شد: می توانیم با ال سی هایی که باز می شود، دولت سازمان برنامه را موظف به حمایت از توسعه مترو کند. زیرا نه تنها در تهران بلکه در سایر شهرها نیز سال به سال شاهد فرسودگی خواهیم بود.

مهدی چمران با تاکید بر اینکه سال گذشته در تهران 7 هزار دستگاه اتوبوس داشتیم که امسال شمار آن به 6 هزار و سال آینده به 5 هزار کاسته خواهد شد، افزود: مطالبات شهرداری از دولت بسیار زیاد است اما شرایط مالی به گونه ای است که نمی شود به دولت هم فشار آورد. از همین رو بهترین کار تهاتر است. زیرا شهرداری می تواند از این طریق مطالبات خود را از دولت خیلی راحت تر به پول تبدیل کند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار