استاندار ایلام:
نخستین جلسه شورای گفت وگوی دولت و بخش خصوصی در استان ایلام روز سه شنبه به میزبانی اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی و با هدف کم کردن فاصله های بخش خصوصی و دولت برگزار شد.
کد خبر: ۱۶۳۳۰۹
تاریخ انتشار: ۲۳ دی ۱۳۹۴ - ۱۷:۱۳ 13 January 2016
استاندار ایلام با استقبال از نقش سازنده شورای گفت وگوی دولت و بخش خصوصی، گفت: این شورا فرصتی برای تعامل سازنده و مطلوب میان دولت و بخش خصوصی است.
به گزارش تابناک ایلام، نخستین جلسه شورای گفت وگوی دولت و بخش خصوصی در استان ایلام روز سه شنبه به میزبانی اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی و با هدف کم کردن فاصله های بخش خصوصی و دولت برگزار شد.
محمدرضا مروارید در این جلسه که جمعی از فعالان اقتصادی بخش خصوصی و مسئولان و مدیران دستگاه های دولتی حضور داشتند، اظهار کرد: امیدواریم این شورا بتواند منجر به ارتباط هر چه نزدیک تر و مؤثرتر بخش خصوصی و دولت شود.
وی با بیان اینکه یکی از خصوصیات مهم بخش خصوصی، تیزهوشی و مهارت تشخیص فرصت های خوب تجاری است،خطاب به فعالان اقتصادی استان گفت: بخش خصوصی باید بازار عظیم عراق را خوب شناسایی و رصد کند تا در مواقعی که کمبودی در آن کشور اتفاق می افتد بتواند سریعتر از رقبای خارجی نیاز بازار عراق را تامین کرده و صادرات خوبی به این کشور داشته باشد.
مروارید به قوانینی که در حوزه سرمایه گذاری خارجی وجود دارد و طی آن هر سرمایه گذار خارجی که می خواهد در ایران فعالیت کند باید شریک ایرانی داشته باشد، اشاره و به جوانان تحصیل کرده ایلامی که دارای خلاقیت و ایده نو هستند توصیه کرد این قانون فرصت خوبی برای شما ایجاد می کند که متناسب با نیازها، شرکت هایی را تاسیس کنید و با سرمایه گذاران خارجی شریک شوید.
وی با انتقاد از کسانی که مدام در کوس محرومیت ایلام می دمند، تاکید کرد: طبق شاخص هایی که در کتاب سازمان برنامه و بودجه آمده است، 80 درصد شاخص های این استان، میانگین و بالاتر از میانگین کشوری است در نتیجه ایلام محروم نیست.
استاندار ایلام افزود: دولتمردان و بخش خصوصی باید به خودباوری برسند ولی اکنون تنها مشکل ایلام کمبود جمعیت است که این مهم با نگاه درست و راهبردی به پتانسیل های استان می تواند مانعی برای توسعه استان نباشد.
وی توسعه بازارچه های مرزی در استان ایلام را مهم دانست و درباره اینکه چرا بازارچه های مصوب شده هلاله و چم سری تاکنون راه اندازی نشده اند، توضیح داد: برای راه اندازی این دو بازارچه به اخذ مجوزهای لازم از طرف کشور عراق نیاز داریم و در حال رایزنی با وزارت اقتصاد و دارایی این کشور هستیم که تا پایان سال 94 مجوز راه اندازی را صادر کنند تا این بازارچه ها امسال به بهره برداری برسند.
استاندار ایلام همچنین از تشکیل جلسه ای در وزارت کشور خبر داد و گفت: در این جلسه در خصوص توسعه بازارچه ها، مرز مشترک با کشور عراق و ایجاد مرز هوایی مخصوص ایلام تصمیم گیری خواهد شد بنابراین هفته آینده خبرهای خوبی برای مردم این استان داریم./پ
منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار