استاندار اردبیل گفت: با توجه به برداشته شدن تحریم‌های اعمال شده علیه ایران روند صادرات در اردبیل رونق می‌گیرد.
کد خبر: ۱۶۵۰۵۵
تاریخ انتشار: ۲۷ دی ۱۳۹۴ - ۱۵:۴۷ 17 January 2016

به گزارشخبرگزاری تسنیمازاردبیل، مجید خدابخش در حاشیه جشن هسته‌ای در جمع خبرنگاران در اردبیل اظهار داشت: برداشته شدن تحریم‌های هسته‌ای اعمال شده علیه ایران بهانه مناسبی است برای توسعه صادرات محصولات و کالاهای تولیدی کشور که این امر در استان اردبیل نیز روند صعودی به خود گرفته و اقتصاد استان در بخش‌های مختلف رونق می‌گیرد.

وی علل اصلی رکود اقتصادی استان اردبیل را وجود تحریم‌ها در کشور دانست و تصریح کرد: انتظار می‌رود تا با برداشته شدن این تحریم‌ها شاهد رفع موانع اقتصاد مقاومتی و پویایی اشتغال در منطقه باشیم که با تحقق این امر تنها علل اصلی کنونی بیکاری جوانان رفع شده و صادرات استان نیز به سوی پویایی می‌رود.

استاندار اردبیل با بیان اینکه 193 کشور عضو در شورای امنیت جهانی موظف به اجرای مصوبه شورای امنیت هستند، افزود: این کشورها با امضای مصوبه شورای امنیت حق حمله نظامی و تجازو به ایران در هر زمان ممکن را داشتند که خوشبختانه ما توانستیم با استقامت و درایت تیم هسته‌ای مذاکره کننده کشور با برداشتن این تحریم‌ها حق تجاوز مملکت‌های خارجی و دشمنان و استکبار جهانی به کشور اسلامی ایران را از این کشورها بگیریم.

خدابخش بیان کرد: با اعمال تحریم‌ها بر علیه ایران مردم این کشور شاهد مشکلات زیادی در زمینه‌های اشتغال و اقتصاد در کشور بودند که این امر با لغو تحریم‌ها و اجرای طرح برجام رفع شده و امید می‌رود تا شاهد پویایی و اقتصاد کشور در عرصه‌های مختلف باشیم.

وی مقاومت و استقامت ملت ایران در طول هشت سال دفاع مقدس، سیاست خارجی کشور ایران، رهنمودهای مقام معظم رهبری و تلاش‌های بی‌وقفه و درایت تیم مذاکرات هسته‌ای کشور را عوامل موثر در اجرای طرح برجام و لغو تحریم‌ها در کشور دانست.

منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار