حدود شش برابر جمعیت شهر مشهد هر سال به این شهر سفر می کنند و این درحالیست که زیرساخت های افزایش جذب زائر و گردشگر بیش از این آمار نیست.
کد خبر: ۱۶۵۷۸
تاریخ انتشار: ۰۵ فروردين ۱۳۹۴ - ۲۲:۳۵ 25 March 2015

به گزارش تابناک خراسان رضوی، احمد دیناری در بازدید از ستاد استقبال از بهار شهرداری مشهد اظهار کرد: تا کنون آمار دقیقی از حضور زائران به دست نیامده است.

 جانشین مدیر کل میراث فرهنگی خراسان رضوی همچنین از افزایش حضور گردشگران خارجی در مشهد خبرداد و گفت: نسبت به سال های گذشته در نوروز امسال افزایش حضور زائر داخلی در مشهد نداشتیم.

کارشناس گردشگری میراث فرهنگی خراسان رضوی کاهش زائران در نوروز را به دلیل توزیع مسافران در طول سال عنوان کرد و افزود: امسال ورود مسافران پاییزی و زمستانی به خراسان رضوی افزایش داشت که این توزیع مسافر برای مسئولان استان مطلوب است.

دیناری با بیان اینکه هیچ شهر توریستی غیر از مشهد قادر به پذیرایی از این تعداد مسافر نیست ادامه داد: این موضوع که انتظار داشته باشیم هر سال با افزایش ۱۵ درصدی مسافران نوروزی مواجه باشیم انتظاری غیر کارشناسی است و به طور حتم مدیریت و هزینه پذیرایی از زائران بیشتر از ظرفیت موجود و در مقطع  نوروز میسر نیست.

وی با بیان اینکه در ۲ سال اخیر تحول بیشتری در شهر مشهد قابل مشاهده است افزود: با مدیریت گردشگر شهری می توانیم رضایتمندی بیشتری برای مسافران ایجاد کنیم که ساخت و نصب نماد های شهری از جمله این اقدامات است.

دیناری عنوان کرد: ایجاد نمادهای شهری  از عوامل مهم توسعه گردشگری شهری است و باید به صورت تخصصی در این حوزه شهرداری مشهد سرمایه گذاری کند.

وی نصب نمادهای شهری را در جلب رضایت زائران و گردشگران موثر دانست و گفت: نمادهای شهری می توانند به عنوان هویت شهری هر سال بسیاری از مسافران را برای بازدید از این نمادها به سمت خود جذب کند.

وی با تاکید بر ضرورت همکاری و هماهنگی بیشتر نهادهای مختلف در شهر مشهد برای خدمت رسانی به زائران یادآور شد: مدیریت واحد شهری هدفی است که هنوز هم در مشهد محقق نشده است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار