کد خبر: ۱۶۵۸۶۴
تاریخ انتشار: ۲۸ دی ۱۳۹۴ - ۱۷:۴۷ 18 January 2016


مدیر راهداری استان البرز از صرف هزینه 35 میلیارد ریالی برای ایمن‌سازی جاده چالوس خبر داد.

عباس صفری امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در کرج اظهار داشت: استان البرز از راه‌های ارتباطی بسیار مهم و ملی سود می‌برد و همین امر اهمیت البرز را نسبت به دیگر استان‌های کشور افزایش داده است.

وی افزود: البرز در حال حاضر پل ارتباطی پایتخت با 13 استان کشور است و وجود راه‌های برون‌شهری مانند جاده چالوس و آزادراه‌های تهران ـ کرج و کرج ـ قزوین بخش مهمی از بار ترافیکی کشور را به دوش می‌کشد.

مدیر راهداری استان البرز تصریح کرد: در میان محورهای برون‌شهری استان البرز یکی از راه‌های اصلی و بسیار مهم و حساس که اهمیت کشوری دارد، محور کرج ـ چالوس است.

صفری گفت: سالانه میلیون‌ها خودرو در این محور تردد می‌کنند و متاسفانه به دلایل مختلف از جمله مهندسی محور که مربوط به 70 سال قبل بوده، افزایش بسیار زیاد تردد خودروها و شرایط جغرافیایی جاده چالوس، سالانه شاهد تصادف‌های متعدد و خسارات جانی و مالی به شهروندان در این محور هستیم.

وی افزود: در همین راستا طرح‌هایی با هدف ایمن‌سازی جاده کرج ـ چالوس در دستور کار وزارت راه و شهرسازی و اداره کل راه و شهرسازی استان البرز قرار دارد که طی حدود 2 سال اخیر با جدیت بسیار زیادی در دست انجام است.

مدیر راهداری استان البرز بیان داشت: در این زمینه اعتباری بالغ بر 35 میلیارد ریال طی 18 ماه اخیر هزینه شده است و در تلاش هستیم تا با جذب اعتبارات ملی، طرح ایمن‌سازی جاده چالوس را نهایی کنیم.

صفری افزود: احداث، ترمیم و بهسازی دیوارهای حائل، افزایش و ترمیم سیستم‌های روشنایی، نصب علائم راهنمایی و رانندگی و علائم هشدار دهنده، ایمن‌سازی نقاط حادثه‌خیز، احداث و ترمیم دیوارهای ضامن فعلی، از جمله اقداماتی است که به طور دائم در دستور کار راهداری البرز و دستگاه‌های اجرایی مرتبط قرار دارد.

وی در پایان گفت: امیدواریم با جذب اعتبارات ملی در این حوزه بتوانیم، جاده‌ چالوس به ویژه نقاط حادثه‌خیز این محور مهم را ایمن‌سازی کنیم.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار