نماینده رامیان در مجلس شورای اسلامی:
نماینده رامیان و آزادشهر در مجلس شورای اسلامی گفت: سرمایه گذاری و نمادسازی فرهنگی در منطقه و استان صورت نگرفته است.
کد خبر: ۱۶۶۵۹۱
تاریخ انتشار: ۳۰ دی ۱۳۹۴ - ۰۸:۵۵ 20 January 2016
رضا صابری عصر سه شنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه اظهار کرد: قوی بودن در مجلس و گرفتن مطالبات مردم می تواند مهمترین راهبرد یک نماینده در صحن مجلس شورای اسلامی باشد.

وی افزود: تا به امروز حدود ۴۵ میلیارد ریال برای بیمارستان ۳۲ تخت خوابه آزادشهر هزینه شده است و این اتفاق در حالی رخ داده است که ردیف بودجه نداشته و مقرر شده که به بیمارستان ۶۴ تخت خوابی ارتقاء پیدا کند.

صابری گفت: سه مرکز جامع سلامت برای شهرستان رامیان طراحی شد که در دو شهر رامیان و دلند در حال احداث و در شهر خان ببین به زودی کلنگ زنی می شود و تا پایان سال آینده تحویل داده می شود.

نماینده مردم رامیان و آزادشهر با بیان این مطلب که بیمارستان سوانح سوختگی امام رضا(ع) خان ببین به بیمارستان عمومی ۴۰ تخت خوابی ارتقاء پیدا کرده است، گفت: پیمانکار کلینیک تخصصی تأمین اجتماعی آزادشهر انتخاب شده و این کلینیک با هزینه ۹۰ میلیارد ریال در شهر آزادشهر راه اندازی می شود.

وی در خصوص قانون سنجش و پذیرش دانشجو در دانشگاه های کشور که خود طراح قانون آن بوده است، اظهار کرد: طبق این قانون تا به امروز بالای ۷۰درصد صندلی های دانشگاه های کشور تکمیل شده اند و بر این اساس لزومی ندارد راههای ورود به دانشگاه فقط یکی باشد و سابقه تحصیلی نیز لحاظ می گردد.

صابری ادامه داد: با امضای تمامی نمایندگان استان در مجلس، مجوز تنها دانشگاه دولتی استان گلستان را برای شهر آزادشهر در زمینی به مساحت پنج هکتار و بودجه ای بالغ بر ۱۳ میلیارد ریال گرفته ایم و مقدمات ساخت و ساز آن نیز فراهم شده است.

وی تصریح کرد: مصوبه ۳۰۰ میلیارد ریالی برای رودخانه داخل شهر آزادشهر از هیئت دولت گرفته شده و جاده خوش ییلاق به آزادشهر را هم به بزرگراه تبدیل کرده ایم.

وی بیان کرد: کار گازرسانی به تمامی روستاهای دو شهرستان حوزه انتخابیه را تا پایان سال آینده به اتمام می رسانیم.

نماینده مردم رامیان و آزادشهر در مجلس شورای اسلامی در خصوص تعامل نمایندگان برای پروژه های مهم استانی منجمله منطقه آزاد، گفت: لایحه منطقه آزاد دوباره به صحن مجلس می آید و با تعاملی که با نمایندگان ۱۱ استان داریم، انشاء الله با هماهنگی و همکاری، رأی می آورد.

وی با تأکید بر این موضوع که محور آزادشهر، بهترین نقطه اتصال راه آهن اینچه برون به شاهرود است گفت: راه آهن شمال به علت شیب های زیاد و تونل ها، دارای محدودیت است و تنها توجیح اقتصادی آن نیز، فاینانس خارجی است.

صابری ادامه داد: به لحاظ جذب سرمایه گذار و گردشگر با مشکلات زیرساختی روبرو هستیم و هر سرمایه گذاری که قصد ورود به منطقه را دارد، ابتدا درخواست مجوزهای لازم را می کند و ما در راه کسب مجوز با مشکلی به نام منابع طبیعی و محیط زیست روبرو هستیم.

نماینده مردم رامیان و آزادشهر در مجلس گفت: با توجه به اینکه در بحث آب و مصارف آن، با محدودیت های آبی مواجه هستیم. گلستان جزء پنج استان خشک و دارای مشکل آب است و به لحاظ منابع مالی با محدودیت مواجه شده است، لذا به دنبال توسعه شبکه آب از بودجه صندوق توسعه ملی هستیم.

وی در خصوص بحث فرهنگی در منطقه و استان اظهار کرد: سرمایه گذاری فرهنگی در منطقه و نمادسازی فرهنگی در استان گلستان صورت نگرفته و برجسته سازی نشده است و از این رو به دنبال هستیم سایت فرهنگی اقوام در نگین شهر ایجاد کنیم.

صابری در پایان تأکید بر این موضوع که ریزش و رویش ها در زمان تبلیغات و انتخابات طبیعی است، گفت: هدف همه اقوام و مردم باید حضور حداکثری در انتخابات اسفندماه باشد و کاندیدای منتخب مردم نیز هدفش تحقق خواسته های مردم منطقه اش باشد.
منبع: مهر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار