تیم ملی امید ایران با شکست سنگین از مسابقات انتخابی المپیک حذف شد. شاگردان محمدخاکپور در دیدار یک چهارم نهایی مسابقات انتخابی المپیک در قاره آسیا مقابل ژاپن قرار گرفتند و در حالی که 90 دقیقه بازی را 0-0 حفظ کردند در وقت های اضافه 3 گل خوردند و حذف شدند.
کد خبر: ۱۶۷۸۷۰
تاریخ انتشار: ۰۲ بهمن ۱۳۹۴ - ۲۳:۲۲ 22 January 2016
عصرایران - تیم ملی امید ایران با شکست سنگین از مسابقات انتخابی المپیک حذف شد. شاگردان محمدخاکپور در دیدار یک چهارم نهایی مسابقات انتخابی المپیک در قاره آسیا مقابل ژاپن قرار گرفتند و در حالی که 90 دقیقه بازی را 0-0 حفظ کردند در وقت های اضافه 3 گل خوردند و حذف شدند. تیمی که مدیر فنی پر حاشیه داشت ، سرمربی اش تجربه نداشت و کلی هم ستاره داشت . 

 تیم ملی امید ایران بازی را خیره کننده آغاز کرد. تیمی که بازی های گذشته را بدون پلن تاکتیکی مناسب و بازی های درست به پایان رسانده در بازی مقابل ژاپن نمایش بسیار خوبی داشت. 

ژاپن 3 - 0 ایران / «امید»ی که به پای خاکپور سوخت

بازی با حمله های تیم ملی امید ایران آغاز شد . قرمزپوشان ایران در نیمه اول موفق شدند تیم ژاپن را مجبور به دفاع کنند. حملات دامنه دار تیم ملی در کنار پرس سنگین از خط دفاعی ژاپن کمک می کرد که ایران صاحب توپ و زمین باشد. 

قرمزپوشان ایرانی در نیمه اول بازی اجازه خودنمایی به تیم حریف ندادند. هرچند ژاپن هم موقعیت هایی را در این نیمه به دست آورد اما با توجه به تعداد موقعیت های بوجودآمده برای دو تیم می تواند مدعی شد که ایران بسیار بیشتر صاحب موقعیت بود. 

در نیمه دوم مسابقه هم مالکیت توپ در اختیار ایران بود شاگردان خاکپور در اکثردقایق نود دقیقه صاحب توپ و میدان بودند و می شد از آنها انتظار داشت که گل هم بزنند. هرچقدر از زمان بازی بیشتر می گذشت ترس خسته شدن بازیکنان تیم ملی بیشتر می شد. 

آنها تیمی بودند که در کل بازی دوندگی بیشتری داشتند و هرچقدر دقایق پیش می رفت از قوای بدنی شان کم می شد. ایران در این نیمه با بدشانسی موقعیت هایی را از دست داد که یکی از مهمترین هایش توپی بود که به زیر تیر خورد و بیرون آمد و داخل گل نشد. 


ژاپن در نیمه اول اگر گل موقعیت گل داشت در نیمه دوم اما موقعیت قابل عرضی نداشت و به نظر می رسید که این حق ایران بود که در 90 دقیقه به پیروزی برسد. حقی که به آن نرسید و نیمه اول وقت های اضافه همین طور شروع شد. 

در نیمه اول وقت های اضافه خستگی بازیکنان تیم ملی به چشم می آمد. شاگردان خاکپور توان دویدن در دقایق اولیه نیمه اول وقت های اضافه را نداشتند. خستگی بازیکنان ایران همزمان شد با اولین موقعیت جدی ژاپن در مسابقه . 

دقیقه ششم از نیمه اول وقت اضافه همراه بود با گل ژاپن ارسال رو به جلو پشت شش قدم و یک ضربه سر بدون مزاحمت گل اول ژاپن را رقم زد. پس از گل ایران بازی را در اختیار گرفت و موقعیت های خوبی را خلق کرد. مهمترین شان به تک به تک با دروازه بان ژاپن منجر شد. تک به تکی که توپ از بین پاهای گلر ژاپنی عبور کرد اما با بدشانسی به گل تبدیل نشد. 

در شروع نیمه دوم دوباره این ژاپنی ها بودند که فشار آوردند. دقیقه سوم وقت های اضافه وقتی که اخباری یک قدم از دروازه بیرون گذاشته بود مهاجم ژاپنی شوت زیبایی زد و بازی 2-0 شد. هنوز نمایش صحنه آهسته های گل دوم به پایان نرسیده بود که ژاپن گل سوم را زد و تمام . 

3 گل ژاپن نظم تیمی ایران را بر هم زده بود و همین سبب شد که در دقایق بعدی  ژاپن چندین موقعیت گل داشته باشد. با این همه و در دقیقه 117 این ایران بود که یک بار دیگر توپ را به تیر دروازه ژاپن کوبید. 

تیم امید ایران پس از این توپ نه گل زد و نه گل خورد. حالا تیم امید ایران از مسابقات مقدماتی المپیک حذف شده است. مانند همه 10 دوره گذشته . فقط این بار محمدخاکپور به لطف فدراسیون فوتبال و وزارت ورزش ،به لطف حمایت کانون مربیان و مربیان ایرانی ازجمله مجید جلالی به سابقه ای خوب دست پیدا کرده . محمدخاکپور که قبل از این مسابقات حتی اجازه نشستن روی نیمکت هیچ تیمی را در مسابقات آسیایی نداشت حالا سابقه مربیگری در تیم دوم ایران را دارد. همان تیم ملی ایران که 2 سال از رتبه یک رنکینگ آسیا تکان نخورده بود . حالا آقای خاکپور یک سال سرمربی آن تیم بوده و محمد مایلی کهن هم مدیراش. اما امیدهای ایران سوختند پای اینکه یک مربی ایرانی سرمربی تیم ملی شود، محمدمایلی کهن مشکلاتش را با کی روش حل کند و فدراسیون فوتبال از زیر بار فشار بالادستی هایش رها شود. /ف
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار