مدیر کل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری گلستان گفت: کارگاهی آموزشی «عکاسی مستند» با حضور یک استاد کشوری در گرگان برگزار می‌شود.
کد خبر: ۱۶۸۱۲۳
تاریخ انتشار: ۰۳ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۳:۰۴ 23 January 2016
به گزارش تابناک به نقل از پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان،"علی نذیری" در گفت‌وگوی اختصاصی با این پایگاه خبری، اظهارکرد: در این کارگاه یک روزه که از ساعت 16:00 روز شنبه در محل سالن اجتماعات استانداری گلستان برگزار می‌شود، «وحید سالمی» یکی از عکاسان معتبر و صاحب سبک کشور به عنوان مدرس حضور خواهند یافت.
وی یادآور شد: با توجه به پیش‌بینی‌ احتمالی، در این دوره آموزشی حدود 100 نفر از عکاسان گلستانی علاقه‌مند به رشته عکاسی حضور خواهند یافت تا از مباحث آموزشی و تخصصی این کارگاه بهره‌برداری کنند.
نذیری با اشاره به اهداف این کارگاه آموزشی متذکر شد: علاوه بر آموزش، تکمیل بانک اطلاعات و شناسایی عکاسان حرفه‌ای گلستان از دیگر اهدافی است که این دوره آموزشی تعقیب می‌کند.
وی تصریح کرد: برگزاری جشنواره هنری عکس بیماری‌های خاص با موضوع « من زندگی را دوست دارم» و درخواست و علاقه‌مندی عکاسان گلستانی، ما را به برگزاری دوره‌ای آموزشی تحت عنوان عکاسی اجتماعی ترغیب کرد.
رئیس جشنواره ملی عکس بیمارهای خاص در گلستان با اشاره به اهمیت عکاسی اجتماعی و اثرات آن بر جامعه خاطرنشان کرد:عکاسی اجتماعی بارویکردی هنری سرشار از دغدغه به دنبال مستندسازی تاریخی از واقعیت‌های زمانی و محیطی است.
نذیری ادامه داد: این نوع عکاسی، علاوه بر ثبت وقایع تاریخی، لایه‌های پنهان رفتارهای اجتماعی را در ابعاد مثبت و منفی به نمایش می‌گذارد.
وی با اشاره به جایگاه هنرمندان عکاسی مستند و اجتماعی در جامعه خاطرنشان کرد: این نوع هنرمندان آدم‌های با دغدغه‌ای هستند و به دنبال آن هستند تا به عنوان یک مستندساز، مشکلات واقعی جامعه را در ابعاد مختلف زندگی دریابند و به تصویر بکشند.
نذیری یادآورشد: از مهم‌ترین نوع عکاسی اجتماعی در جامعه می‌توان به ثبت هنری معضلات اجتماعی، موفقیت‌های ملی و تاریخی، احساسات ملی، ارزش‌های بومی و محلی و رفتار جامعه در موقعیت‌های مختلف اشاره کرد.
وی اضافه کرد: تصویر در عکاسی مستند یک سند تاریخی به حساب می‌آید و تصاویر مستند در کنار محسنات زیبایی‌ هنری، بیشتر به منظور شناسایی تحولات اجتماعی و سیاسی مورد بهره‌برداری قرار می‌گیرند چراکه واقعیت را همانطور که هست به ثبت می‌رسانند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار