نوشهر میزبان نخستین جشنواره ملیگل ارکیده شد.
کد خبر: ۱۶۸۵۵۶
تاریخ انتشار: ۰۴ بهمن ۱۳۹۴ - ۰۹:۳۴ 24 January 2016

به گزارش تابناک مازندران، مسئول نخستین جشنواره ملی گل «ارکیده» از برگزاری نخستین جشنواره ملی گل «ارکیده» در کشور به میزبانی نوشهر خبر داد و اظهار کرد: این جشنواره از 21 تا 23 بهمن امسال برگزار می‌شود.


شروین نوشین افزود: اعضای شورای شهر و شهرداری نوشهر در برگزاری این رویداد بزرگ ملی در نوشهر نقش بسیار ارزنده‌ای دارند و فضای همدلی و همکاری بسیار خوبی در راه برگزاری این جشنواره وجود دارد و یقینا همت و کوشش همه سبب می‌شود تا نخستین جشنواره ملی گل «ارکیده» در نوشهر به شکلی بسیار قوی و با کیفیت بالایی برگزار شود.


وی تصریح کرد: این جشنواره که نخستین دوره‌اش را تجربه می‌کند همچون سایر جشنواره‌ها خالی از ایراد نخواهد بود ولی قطعا در سال‌های آینده با تجارب اندوخته شده بهتر برگزار خواهد شد.


عضو شورای شهر نوشهر با اشاره به اینکه زمینه‌های لازم نیز آماده شده است و حتی برخی زیرساخت‌های مهم نمایشگاهی نیز ایجاد شده است، گفت: دبیرخانه نخستین جشنواره ملی «گل ارکیده» در محل شورای اسلامی شهر نوشهر تشکیل شد و این یک گام ارزشمند فرهنگی در حوزه وظیفه‌مندی برای نوشهر است و از این پس نوشهر به عنوان شهر ارکیده‌های کشور معرفی و شناخته خواهد شد.


وی با بیان اینکه خاستگاه و زیستگاه اصلی گل «ارکیده» شهرستان‌های نوشهر و چالوس است، تصریح کرد: این ظرفیت بسیار بزرگ و منحصربه فرد به دلیل اقلیم آب و هوایی خاص منطقه به وجود آمده است و این گل زیبا با گونه‌های مختلفش با کیفیت بسیار عالی رشد و نمو دارد.



دبیر جشنواره نخستین جشنواره ملی گل «ارکیده» در نوشهر نیز از ارسال بخشی از دعوت‌نامه‌ها خبر داد و اظهار کرد: بخش دیگری از این دعوت‌نامه‌ها به صورتی پستی به مدعوین در سایر شهرها ارسال می‌شود.


غلام‌رضا گلزاری دهنو پیشرفت‌ کمیته‌های تخصصی و فنی این جشنواره را در مسیر ایجاد زمینه‌های لازم را مثبت ارزیابی کرد و افزود: جلسات هفتگی اعضای کمیته‌های جشنواره ملی ارکیده در طول هفته با نظم و انسجام برگزار می‌شود و دستورالعمل‌های اجرایی هر کمیته مورد بررسی قرار گرفته تا اگر نیاز به همراهی و کمک بیشتری بود با تعامل و همدلی نسبت به رفع آن از سوی تمامی اعضا اقدام شود.


وی از حضور تولیدکنندگان و صادر کنندگان بزرگ و صاحب‌نام گل ارکیده کشور در این جشنواره خبر داد و افزود: هفت تولیدکننده بزرگ گل ارکیده کشور در نخستین جشنواره ملی گل «ارکیده» حضور خواهند یافت که قرار است چند تولید کننده دیگر هم به آن‌ها اضافه شود.

دبیر جشنواره نخستین جشنواره ملی گل «ارکیده» با اشاره به اینکه ابعاد غرفه‌های نمایشگاهی نیز مشخص شدند، اظهار کرد: چگونگی جانمایی غرفه‌ها و دیگر بخش‌های نمایشگاهی از سوی تیم تخصصی در حال پیگیری است.


وی با تاکید بر اینکه نگاه ما بر جاذبه‌‌های منطقه، علمی و فنی است، یادآور شد: در این نمایشگاه از جدیدترین پیشرفت‌ها و دستاوردهای علمی منطقه در خصوص تولید و پرورش گل ارکیده رونمایی خواهد شد.


شهردار نوشهر نیز با اشاره به اینکه اعضای کمیته‌ برگزاری جشنواره ملی گل ارکیده نوشهر کار سختی را بر دوش دارند، بیان کرد: این همه تلاش و همدلی و وفاق جای تحسین دارد و امید است این جشنواره هر سال باشکوه‌تر از قبل برگزار شود که با توجه به فضای همدلی و همکاری‌های بسیار دوستانه‌ای که دیده می‌شود، مطمطئنا این چنین خواهد شد.


فرهاد بنی‌شیخ الاسلامی با بیان اینکه کار شهرداری صرفا جدول بندی و آسفالت نیست، تصریح کرد: برنامه‌ها و کارهای فرهنگی و هر اقدامی که موجبات نشاط‌بخشی روح و روان انسان شود را در قالب برنامه‌های فرهنگی و هنری در دستور کار خود داریم واز آن استقبال می‌کنیم.


وی در پایان گفت: در شهرداری و شورای شهر این موضوع را یک وظیفه برای خود می‌دانیم و برای کمک به برگزاری هر چه بهتر آن در کنار اعضای کمیته‌های جشنواره هستیم.‌

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار