مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اردبیل گفت: ثبت اولین اثر طبیعی ـ تاریخی جهان سبلان در نوبت ثبت جهانی قرار دارد که امیدواریم ظرف چهار سال آینده این امر میسر شود.
کد خبر: ۱۶۹۱۰۸
تاریخ انتشار: ۰۴ بهمن ۱۳۹۴ - ۲۰:۰۵ 24 January 2016

به گزارشخبرگزاری فارساز اردبیل، کریم حاجی‌زاده پیش از ظهر امروز در پاسخ به برخی سئوالات مطرح شده از سوی سرمایه‌گذاران حوزه گردشگری در اردبیل اظهار کرد: با 3 هزار متر کوه سبلان به ثبت ملی رسیده و این اثر طبیعی ـ تاریخی به عنوان اولین اثر کشور در نوبت ثبت جهانی قرار دارد که امیدواریم ظرف سال‌های آینده شاهد ثبت جهانی این اثر ماندگار باشیم.

وی با بیان اینکه میراث فرهنگی حامی جدی سرمایه‌گذاران در صنعت گردشگری است و با تمام توان از این ظرفیت حمایت می‌کنیم، گفت: ما در راه‌اندازی و تقویت سلسله زیر‌ساخت‌های حوزه گردشگری در شهرهای مختلف با استفاده از ظرفیت سرمایه‌گذاران خارجی و داخلی می‌توانیم در این بخش اقدامات تحولی خوبی را انجام دهیم.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اردبیل از آمادگی کامل برای راه‌اندازی یک موزه تاریخی ـ طبیعی در سرعین خبر داد و یادآور شد: در این زمینه اگر مسئولان این شهرستان منابع اعتباری و مکان‌یابی مناسبی را انجام دهند ما آمادگی داریم تا موزه ارزشمندی را در این حوزه راه‌اندازی کنیم.

حاجی‌زاده فعال بودن یک مجموعه اتاق فکر برای ارائه ایده‌ها و راهکارهای جدید در حوزه صنعت گردشگری را در قالب کمیسیون تخصصی تشکیل شده در اتاق بازرگانی یادآور شد و بیان کرد: به راحتی می‌توانیم در این کمیسیون‌ها مشکلات و نارسایی‌ها را رصد کرده و نسبت به حل آن در میان مدت و بلند مدت اقدام کنیم.

این مسئول ضرورت ساخت هتل‌های مدرن و لوکس را مطابق با خواسته‌های مسافران و گردشگران خارجی یادآور شد و افزود: ما به صورت کم حجم و با کیفیت و در قالب‌های متوسط و کوچک می‌توانیم چنین هتل‌ها و اکوکمپ‌های مجهزی را برای اقامت گردشگران خارجی فراهم کنیم.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اردبیل پرهزینه بودن احداث آب‌های گرم معدنی را یادآور شد و ادامه داد: صاحبان این تاسیسات باید تلاش کنند تا در طراحی مجتمع‌های آب‌های گرم این مجموعه‌ها را به شبکه‌های بهداشتی و درمانی متصل کرده تا استانداردهای این حوزه نیز مورد توجه قرار گیرد.

حاجی‌زاده نمونه و مدل موفق این اقامتگاه‌ها را هتل روستایی خمس اعلام کرد و گفت: حتی می‌توانیم از قالب و طرح آلاچیق‌های عشایری نیز در راه‌اندازی چنین اقامتگاه‌هایی بهره بگیریم.

وی ضرورت راه‌اندازی شبکه‌های تورگردانی و استفاده از ظرفیت دانشگاه‌ها را در توانمند‌سازی این حوزه یادآور شد و عنوان کرد: با توجه به اینکه طول و عرض این استان در جذب گردشگران محدود و معین است به راحتی می‌توانیم توزیع گردشگری را در مناطق مختلف استان نظاره‌گر باشیم.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اردبیل با بیان اینکه نباید اقتصاد کشور بر اساس توسعه کشاورزی آن هم به شکل سنتی تعریف شود، یادآور شد: باید به خاطر داشته باشیم که توسعه کشاورزی امروز شکست خورده اما ظرفیت خوبی در حوزه خدمات گردشگری وجود دارد که از این ظرفیت می‌توان بهره برد.

حاجی‌زاده افزود: ما راهی جز جذب سرمایه‌گذاری‌های بخش خصوصی در رونق این صنعت نداریم که باید به صورت مکان‌یابی مناسب و با نظر شورای فنی در این حوزه اقدامات خوبی را انجام دهیم.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار