مدیرکل میراث فرهنگی مازندران
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری مازندران گفت: نمایش «خوشه برنج» فرصتی مغتنم برای معرفی فرهنگ بومی استان است.
کد خبر: ۱۷۴۷۲۶
تاریخ انتشار: ۱۴ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۲:۳۹ 03 February 2016

به گزارش تابناک مازندران، دلاور بزرگ‌نیا اظهار کرد: خبر مسرت‌بخش موفقیت هنرمندان مازندرانی که میراث و فرهنگ بومی را دستمایه قرار داده‌اند ستودنی است.

وی بیان داشت: این نمایش تلفیق دو آیین «مم مم شو» و «شیلونه» در مازندران است که به موضوع طلب باران در زمان خشکسالی اختصاص دارد.

بزرگ‌نیا افزود: با توجه به اینکه هنر تئا‌تر و پیوندش با آیین‌های بومی مخاطبان بسیاری در بین آحاد جامعه دارد می‌توان به عنوان فرصتی مغتنم از این ظرفیت در راستای توسعه فرهنگ و انتقال آن به نسل امروز و گردشگران بهره‌برد.

این مسئول ادامه داد: نمایش‌ بومی علاوه بر کارکرد خود در منطقه و استان، می‌تواند سفیر آن استان در سطح ملی باشد.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری مازندران تصریح کرد: نمایش‌های بومی بنا به اینکه برخاسته از فرهنگ بومی آن منطقه‌ هستند، می‌توانند در برقراری ارتباط با مخاطبان و تماشاگران، بسیار موفق و موثر واقع شوند.

نمایش «خوشه برنج» به نویسندگی محسن اردشیر و کارگردانی مشترک وی و غنچه شکوهیان همسرش جزء هشت اثر برتر از بین 300 اثر انتخاب و در بخش مسابقات تئاتر خیابانی جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر در تهران در چهار بخش صاحب رتبه شد.

گروه داوری مسابقه تئاتر خیابانی سی و چهارمین جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر نمایش خوشه برنج را در چهار بخش موسیقی، طراحی فضا، طرح و ایده و کارگردانی نامزد دریافت جایزه کرد.

بازی گروهی بسیار قوی اعضا سبب شد که خوشه برنج در این جشنواره اجرایی پرمخاطب را در سرمای منفی چهار درجه هفته گذشته تهران کسب کند.

گروه موسیقی خوشه برنج به عنوان گروه برگزیده جشنواره سی و چهارم فجر در بخش نمایش‌های خیابانی انتخاب شد و جایزه نقدی و تندیس جشنواره را از آن خود کرد.

نمایش خوشه برنج همچنین جایزه اول بخش طرح و ایده و تندیس این بخش را گرفت، در بخش طراحی فضا رتبه دوم را کسب کرد و در بخش کارگردانی هم رتبه دوم و لوح تقدیر جشنواره را به دست آورد. این سومین حضور گروه تئاتر سونر در جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر محسوب می‌شود.

نمایش خوشه برنج امسال یکی از آثار ممتازی بود که به تنهایی در میان آثار مهم و منتخب کشور در جشنواره سی و چهارم در چهار بخش مهم نامزد شده‌بود و جایزه‌های این جشنواره را به خود اختصاص داد.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار