کد خبر: ۱۷۷۹۱۹
تاریخ انتشار: ۱۹ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۸:۵۳ 08 February 2016

معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با بیان اینکه بستر توسعه فضای کسب و کار در سطح کشور فراهم شود، گفت: کارآفرینان باید بدون دغدغه خاطر نسبت به توسعه فضای کسب و کار و کارآفرینی اقدام کنند.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از کرج، سید حمید کلانتری در جشنواره امتنان از کارآفرینان برتر واحدهای نمونه و تعاونی‌های برتر استان البرز که پیش از ظهر امروز در محل سالن همایش مرکز تربیت مربی برگزار شد، با اشاره به اینکه ترویج کارآفرینی و توسعه این مهم بسیار حائز اهمیت است، اظهار داشت: پیروزی انقلاب اسلامی را مرهون رهنمودهای امام خمینی(ره)، مردم و وحدت همگانی اقشار مختلف مردمی هستیم.

وی با بیان اینکه اراده قوی، عزم راسخ، قاطعیت، همیت و وحدت از جمله عوامل مهم در پیروزی انقلاب اسلامی بشمار می‌آید، افزود: آنچه در دوران پسابرجام سبب پیروزی و عزت‌مندی مردم می‌شود، وحدت، همکاری، تدبیر، برنامه‌ریزی و هم‌دلی است.

معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با بیان اینکه 6 قدرت برتر جهان در مقابل مذاکره‌کنندگان ایرانی نشستند و در این راستا دولت‌مردان ما پیروز شدند، خاطرنشان کرد: کشور ایران در مدت زمان 37 سال پس از پیروزی انقلاب اسلامی تا کنون با مشکلات عدیده‌ای در بخش‌های مختلف امنیتی و سیاسی رو‌به‌رو بوده که به طور قطع گذراندن مشکلات اقتصادی موجود سخـت‌تر از آن‌ها نیست.

وی با اشاره به اینکه انتقادات صورت گرفته نباید در راستای تخریب باشد، تصریح کرد: پشتکار و همت اصلی ‌ترین عامل توسعه هر کشوری است، از طرفی باید بستر توسعه فضای کسب و کار در سطح کشور بیش از پیش فراهم شود.

کلانتری با تاکید بر اینکه در راستای کسب مجوز باید بروکراسی‌های اداری کاهش یافته و روند صدور مجوز تسریع پیدا کند، گفت: باید قوانین دست و پا گیر نیز در این بخش مورد بررسی قرار گرفته تا کارآفرینان بدون دغدغه خاطر نسبت به توسعه فضای کسب و کار و کارآفرینی اقدام کنند.

وی با بیان اینکه به طور قطع هیچ‌گاه فرهنگ مصرفی با فرهنگ تولیدی همراه نمی شود، اظهار داشت: کشور جمهوری اسلامی ایران از ظرفیت بالایی در بخش‌های گوناکون برخوردار است که باید از این توان استفاده کافی در راستای توسعه اشتغال کشور را برد.

وی با تاکید بر اینکه نهاد‌های تعاون یکی از بهترین‌ راهکارها به منظور اجرایی شدن اقتصاد مقاومتی مد نظر مقام معظم رهبری است، تصریح کرد: با استفاده از سرمایه‌های خرد مردمی و تبدیل آن‌ها به سرمایه‌ کلان می‌توان قدم‌های مثبتی در حوزه اشتغال و کار آفرینی برداشت، تحقق این مهم عدالت اجتماعی را نیز به همراه دارد.

معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با اشاره به اینکه 100 هزار تعاونی فعال در سطح کشور وجود دارد که 100 گرایش شغلی را تحت پوشش خود قرار داده است، اظهار داشت: با آموزش و مهارت آموزی می‌توان ظرفیت‌های تولیدی کشور را ارتقاء داد.

کلانتری با بیان اینکه باید عرصه برای فعالیت تعاونی‌های بیش از گذشته در کشور فراهم شود، یادآور شد: کارآفرینان می‌‌توانند در شرایط سخت نیز تحرم را دور بزنند.

وی با تاکید بر اینکه با توجه به اینکه در دوران پسا برجام قرار داریم بایدبستر برای پذیرایی از سرمایه‌گذاران هیئت‌های تجاری در کشور فراهم شود، خاطرنشان کرد: باید با برنامه‌ریزی دقیقی از ظرفیت سرمایه‌گذاران بهره برد و از توان ایرانیان مقیم خارج از کشور نیز استفاده کرد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار