جانشين رئيس پليس راهور ناجا گفت: 65 درصد كشته هاي شهر شيراز را عابرين پياده تشكيل مي دهند.وی با بيان اينكه در حال حاضر 49 درصد از كشته ها در جاده ها در صحنه، حين انتقال به بيمارستان و در بيمارستان فوت مي كنند، گفت: اين در حالي است كه در كشور هاي پيشرفته اين آمار بسيار اندك است و علت آن نا كارآمد بودن سيستم امداد و اورژانس و مهمتر از آن فاصله غير كارشناسي محل درمان مصدومان مي باشد.
کد خبر: ۱۸۲۹۸۳
تاریخ انتشار: ۲۸ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۵:۱۱ 17 February 2016
تابناک فارس به نقل از پایگاه خبری پلیس:سردار "موسي اميري" گفت: بر اساس آمار رسمي سازمان پزشكي قانوني كشور در طي 10 ماه گذشته امسال در خصوص كاهش تلفات با آمار 3 درصدي روبروي بوده ايم.

وي خاطر نشان كرد: در حال حاضر مقرر شده سالانه 10 درصد از آمار تلفات جاده اي در كشور كاهش يابد.

جانشين رئيس پليس راهور ناجا با بيان اينكه در حال حاضر 49 درصد از كشته ها در جاده ها در صحنه، حين انتقال به بيمارستان و در بيمارستان فوت مي كنند، گفت: اين در حالي است كه در كشور هاي پيشرفته اين آمار بسيار اندك است و علت آن نا كارآمد بودن سيستم امداد و اورژانس و مهمتر از آن فاصله غير كارشناسي محل درمان مصدومان مي باشد.

سردار اميري افزود: 65 درصد كشته هاي شهر شيراز را عابرين پياده تشكيل مي دهند در حالي كه در كلان شهرهاي ديگر كشور اين آمار 46 درصد است.

وي خاطر نشان كرد: با پير شدن جمعيت افزايش قابل توجهي در شمار سالمندان استفاده كننده از جاده هم به عنوان سرنشين و هم عابر پياده وجود دارد كه افراد مسن بيشتر در معرض مرگ ناشي از تصادفات جاده اي هستند.

جانشين رئيس پليس راهور ناجا ادامه داد: اين موضوع از اهميت بالايي برخوردار است چرا كه اولا جمعيت سالمند در حال افزايش است و ثانيا تحرك و سبك زندگي سالمندان آنها را در معرض آسيب هاي جدي قرار مي دهد.
سردار اميري با بيان اينكه ضايعه بزرگي كه امروز گريبان گير كشور ما شده است قربانيان حوادث ترافيكي و رفت و آمد است، تصريح كرد: مسئولين امر در حوزه مديريت ترافيك بايد به نيازهاي انسان محور توجه كنند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار