نماینده ولی‌فقیه در استان مرکزی با بیان اینکه حضور در جوامع بین‌المللی باید اعتمادآفرین باشد، گفت: در شرایط حساس کنونی و با وجود جریان‌ها و اتفاقات مختلف در جهان، همدلی و همزبانی دولت و ملت از واجب‌ترین مسائل است.
کد خبر: ۱۸۹۴۸
تاریخ انتشار: ۱۶ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۹:۰۸ 05 April 2015

آیت‌الله قربانعلی دری‌نجف‌آبادی در اولین جلسه شورای اداری استان مرکزی در سال 94 که در محل استانداری مرکزی تشکیل شد، با اشاره به مذاکرات هسته‌ای 1+5 اظهار کرد: با پیگیری توافقات و عملیاتی شدن آن در تیرماه، نتایج مثبتی حاصل خواهد شد. مفاد این بیانیه باید طبق توافق طرفین انجام شود.

وی با بیان اینکه ما به دنبال تولید بمب هسته‌ای نیستیم اما، از حقوق هسته‌ای خود نیز چشم‌پوشی نخواهیم کرد، افزود: کشور ما اهل مذاکره، تعامل و توافق است و افتراهایی که از سوی دشمنان به ما زده می‌شود ناعادلانه است.

دری نجف‌آبادی با بیان اینکه این مذاکرات در دیپلماسی سیاسی تأثیر مثبتی خواهد داشت، افزود: در جریان یک نبرد دیپلماسی گامی به جلو برداشته‌ایم و به تحقیقات در فردو و حفظ شش هزار سانتریفیوژ ادامه خواهیم داد، البته نباید امیدوار بود تحریم‌ها بدون خدعه و نیرنگ لغو شوند.

وی توافق هسته‌ای را در حد یک بیانیه سیاسی دانست و افزود: هنوز مسائل فراوانی پیش‌روی ماست که باید مدنظر قرار گیرند. بویژه در شرایط حساس کنونی و با وجود جریان‌ها و اتفاقات مختلف در جهان، همدلی و همزبانی دولت و ملت از واجب‌ترین مسائل است.

نماینده ولی‌فقیه در استان مرکزی ضمن اشاره به رویدادهای مهمی که در ایام نوروز اتفاق افتاد، از وقایع یمن و انصارالله نام برد و گفت: مجامع بین‌المللی باید در محکوم نکردن اقدامات عربستان علیه شیعیان پاسخگو باشند.

وی با اشاره به نامگذاری سال جدید تحت عنوان دولت و ملت، همدلی و همزبانی، بیان کرد: این نامگذاری دارای ابعاد مختلف سیاسی، اجتماعی و... است و در رأس آن باید مراقب بود، در صورت به نتیجه نرسیدن کامل توافق، اختلاف و شکاف در میان جامعه ایجاد نشود.

دری‌نجف‌آبادی در ادامه سخنانش اظهار کرد: اختلاف سلیقه‌های سیاسی و غیرسیاسی نباید موجب از دست دادن همدلی و همزبانی و تفاهم میان دولت و ملت شود.

نماینده ولی‌فقیه در استان مرکزی تأکید کرد: کوچک‌ترین علامت وجود تفرقه، بهترین بهانه برای سوءاستفاده دشمنان است چراکه دشمن همواره به دنبال ایجاد تفرقه در کشور ما و دنیا بوده است.

وی با اشاره به اینکه شیوه برخورد و حل‌وفصل مسائل مرتبط با مردم از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است، تصریح کرد: عملیاتی کردن این گفتمان به معنای تقویت حمایت مردم از دولت است.

نماینده ولی‌فقیه با بیان اینکه قیمت نفت از بشکه‌ای 47 دلار به 107 دلار افزایش پیدا کرده است، تصریح کرد: علیرغم این حقیقت، اقتصاد باید از درون؛ پویا، فعال و کارآمد باشد.

دری نجف‌آبادی در بخشی از سخنان خود، به موضوع کم‌آبی اشاره و بر مصرف خردمندانه آب تأکید کرد.

وی همچنین، به اهمیت حفظ کیفیت نان، نظارت مستمر و مؤثر بر تهیه نان و مواد غذایی مرغوب با قیمت مناسب اشاره کرد و گفت: باید تا هشت درصد در مصرف انرژی و آب صرفه‌جویی کرد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار