عضو کمیته ویژه پرونده بابک زنجانی در گفت و گو با تابناک:
تابناک تهران- «انتظار ما این است که با اعدام این افراد این پرونده بسته نشود،یعنی تا زمانی که همه حواشی این پرونده مشخص نشده اجرای این حکم به تعویق بیفتد و امیدواریم که متهمان با توجه به حکمی که برایشان صادر شده نسبت به بازگویی همه مسائل این پرونده اقدام کنند.»
کد خبر: ۱۹۳۴۸۲
تاریخ انتشار: ۱۶ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۷:۰۸ 06 March 2016
اعلام خبر صدورحکم اعدام بابک زنجانی متهم ردیف اول پرونده نفتی بعد از کش و قوس های فراوان در نهایت از سوی دادستان کل کشور، حجت الاسلام محسنی اژه ای اعلام شد. چنین حکمی سال گذشته برای امیر منصور آریا متهم ردیف اول پرونده اختلاس سه هزار میلیاردی بعد از سه سال رسیدگی صادر و در نهایت در سحرگاه یک روز بهاری اجرا شد. امیر منصور آریا اعدام شد اما همه ابهامات پرونده فساد سه هزار میلیاردی روشن نشد و شاید وی اسراری را با خود دفن کرد. اکنون تکرار حکم امیر منصور آریا برای متهم دیگری که کار خود را از رانندگی آغاز کرد بتواند حواشی تاریک و روشن این پرونده را به نفع مردم مشخص کند.

حسین دهدشتی، عضو کمیته رسیدگی به پرونده بابک زنجانی در مجلس نهم در گفت و گو با تابناک در واکنش به حکم زنجانی گفت: انتظار ما این است که با اعدام این افراد این پرونده بسته نشود،یعنی تا زمانی که همه حواشی این پرونده مشخص نشده اجرای این حکم به تعویق بیفتد و امیدواریم که متهمان با توجه به حکمی که برایشان صادر شده نسبت به بازگویی همه مسائل این پرونده اقدام کنند.

این عضو کمیته رسیدگی به پرونده بابک زنجانی در مجلس در ادامه بیان کرد: اعدام حداقل مجازات این افراد است اما این پرونده سنگین و بسیار گسترده ست و خیلی ساده انگارانه است که بگوییم که همین سه نفر در این پرونده متهم هستند و باید اعدام شوند. این احکام ظاهر قضیه است.
وی افزود: این که این افراد باید در خصوص جرائمشان مجازات شوند طبیعی ست، ولی به اعتقاد من باید مشخص شود که چه کسانی در چه جایگاه هایی زمینه های این فساد را در پشت پرده ایجاد کردند در هر مسئولیت و سمتی هم شناسایی و به تخلفات آنها هم رسیدگی کنند. این افراد جرمشان از این افراد کمتر نیست، به خصوص این که قطعا دارای مسئولیت دولتی و کشوری و یا غیره بوده اند.

دهدشتی اظهار داشت: با توجه به این که چند سال از این پرونده می گذرد و روند رسیدگی به این پرونده هم خوب بوده اما باید تمام ابعاد تاریک و روشن این پرونده مشخص و رسیدگی می شد؛ این نگرانی وجود دارد که با اعدام این افراد این پرونده بسته نشود و ما در کمیته نسبت به این مساله نگرانیم.

این نماینده مجلس نهم در ادامه این گفت و گو افزود: تحقیق از این پرونده مربوط به چند سال قبل است. در زمان اغاز رسیدگی به این موضوع 6 ماه با حداقل امکانات مستنداتی را جمع آوری کردیم و به دستگاه قضایی ارائه دادیم. این که غیر از این افراد دست های پشت پرده قدرتمندی نیز وجود دارند، کاملا مشخص است، چرا که با این حجم تخلف قطعا افرادی از مسئولین اجرایی و حتی اهمال سیستم های امنیتی و نظارتی نیز دخیل بوده است.

دهدشتی در پایان یادآوری کرد: در همان زمان 6 ماهه همین اطلاعات را که اکنون اعلام شده به دست اورده بودیم و انتظار می رود که به دقت به این پرونده رسیدگی شده باشد تا همه ابعاد آن رسیدگی شود.
    

برچسب ها: زنجانی ، اعدام ، دهدشتی
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
جلیلی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۰:۳۶ - ۱۳۹۴/۱۲/۱۶
یعنی اول اعدامش میکنن بعد حکم رد مال و جریمه اجرا میشه؟؟؟!!! البته تو ایران بعید نیست.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار