رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی یزد از راه اندازی ۲۱۰ تخت جدید پیوند در یزد به منظور رفع نیازهای بیماران خبر داد.
کد خبر: ۱۹۳۹۶۱
تاریخ انتشار: ۱۷ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۲:۲۵ 07 March 2016
به گزارش تابناک یزد،«محمدرضا میرجلیلی» در جلسه‌ای با حضور رئیس مرکز مدیریت پیوند وزارت بهداشت و معاونان دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی یزد اظهار کرد: تقویت بخش درمان استان برای انجام عمل‌های پیوند از مواردی بوده که از مدت‌ها پیش در دست پیگیری است. وی عنوان کرد: این مهم به آرزوی دیرینه جامعه پزشکی استان یزد تبدیل شده بود که در سال گذشته با ۹ تخت پیوند و سال آینده با ایجاد ۲۱۰ تخت، این آرزو جامه عمل پوشیده می‌شود.
میرجلیلی گفت: سال آینده قرار است که دو بخش جدید و خیرساز پیوند کلیه و همچنین بخش پیوند مغز و استخوان در بیمارستان شهید صدوقی یزد راه‌اندازی شود. وی با اشاره به این‌که سال آینده، پیشرفت بسیار خوبی در حوزه انجام پیوند در استان خواهیم داشت، گفت: با توجه به فراهم شدن زیرساخت‌های ضروری همچنین پتانسیل موجود در استان، تامین نیروی انسانی مورد نیاز و وجود فوق تخصص جراحی پیوند در استان، زمینه ارتقای کمی و کیفی پیوند کلیه نیز فراهم می‌شود.

لزوم اقدام‌های پیشگیرانه برای صیانت از منابع طبیعی
رئیس کل دادگستری استان گفت: برای صیانت از منابع طبیعی باید اقدام‌های پیشگیرانه در دستور کار مسئولان باشد.
به گزارش ایسنا «محمدرضا حبیبی» در نشست با محیط‌بانان و ضابطان قضایی منابع طبیعی و مسئولان حفظ و صیانت از منابع طبیعی از پیشگیری از تعدی و تجاوز به عرصه‌های منابع طبیعی به عنوان عنصری مهم یاد کرد. وی اظهار كرد: برخورد با متجاوزان و متعدیان به منابع ملی همواره در دستور کار بوده است اما آنچه باید به آن پرداخت، بحث پیشگیری است که بسیار کم هزینه‌تر و اثرگذارتر است. حبیبی بر اعمال مجازات‌های بازدارنده برای جلوگیری از تعدی به منابع طبیعی تأکید کرد و افزود: چارچوب برخورد با متجاوزان در قوانین مشخص است و ضابطان قضایی هم حق برخورد با متجاوزان را دارند و هم مکلف به این امر هستند؛ چرا که تجاوز به منابع طبیعی جرم مشهود است و نیاز به دستور مقام قضایی ندارد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار