با شناخت برترینها؛
به گزارش تابناک سمنان،نهمین جشنواره استانی داستان کوتاه و شعر موسوم به شاهوار با حضور تنی چند از هنرمندان، شاعران، مسئولان و فعالان فرهنگی استان سمنان در شاهرود برگزار شد.
کد خبر: ۱۹۶۸۲۴
تاریخ انتشار: ۲۲ اسفند ۱۳۹۴ - ۰۹:۲۹ 12 March 2016
نهمین جشنواره استانی داستان و شعر شاهوار در حالی شامگاه آدینه به کار خود پایان داد که از زمان به پایان رسیدن مهلت آثار هنرمندان از نیمه دیماه ۹۴ تا نیمه اسفندماه جاری، بالغ بر یکصد اثر در دبیرخانه شعر و داستان شاهوار و به همت حوزه هنری شهرستان شاهرودی داوری شد.

نفرات برگزیده نهمین جشنواره داستان و شعر استانی شاهوار باحضور رئیس اداره فرهنگی و ارشاد اسلامی شاهرود، رئیس حوزه هنری این شهرستان و منتخب مردم شاهرود و میامی در مجلس دهم تجلیل شدند.

زندگی بدون هنر بی معنا است

منتخب مردم شاهرود و میامی در دهمین دوره مجلس شورای اسلامی در این مراسم با بیان اینکه زندگی انسان ها، هنر است پس ما باید برای هنر و فرهنگ نقشی اساسی قائل باشیم، گفت: زندگی بدون هنر بی معنا است.

سید حسن حسینی شاهرودی با اشاره به سخنان مقام معظم رهبری در جشنواره مردمی فیلم عمار، ابراز داشت: معظم له درمراسم اختتامیه این جشنواره فرمودند «نگاه به هنر اسلامی سینمای دینی باید بلند مدت همراه با برنامه ریزی دقیق و امید به آینده و بهره گیری مناسب از ابزار هنر برای تأثیرگذاری حداکثری باشد» که این اهمیت هنر و هنرمند در جامعه را نشان می دهد.

وی افزود: یکی از آسیب هایی که امروز متوجه جامعه ماست، این است که فرهنگ را در حوزه های سیاسی و اجتماعی نادیده گرفته ایم که می بایست هنر در این زمینه نقش آفرینی کند از سوی دیگر باید در نظر داشت، هنری مورد قبول است که اصیل بوده، الهام بخش و برانگیزاننده و فرهنگ پرور باشد، هنری که چراغ راه سیاستمداران جامعه باشد.

استان سمنان مهد هنرمندان مستعد

منتخب مردم شاهرود و میامی در دهمین دوره مجلس شورای اسلامی، همچنین گفت: حوزه هنری استان سمنان با وجود استعدادهای ناب هنری، هنرمندان ارزشی و موفق نقش مهمی در اعتلای فرهنگ و هنر استان و کشور داشته است از این روی، مسئولیت مسئولان در استفاده از ظرفیت جوانان هنرمند و با نشاط شهرستان های شاهرود و میامی در راه توسعه، دوچندان شده است.

حسینی با قدردانی از برگزارکنندگان جشنواره شاهوار گفت: توقع ما از مسئولان این است که این گونه جشنواره ها که به اعتلای فرهنگ و هنر می انجامد را تقویت کنند.

وی افزود: هنرمندان ولایی و متدین استان سمنان در زمره عاشقانی هستند که حمایت از آنها با وجود توانمندی های فراوان و اثرگذاری بسزایشان در فرهنگ عامه، می تواند باعث توسعه و ارتقاء فرهنگی استان و شهر هایمان شود.

منبع: مهر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار