دبیر دومین جشنواره ملی اقوام در نوشهر
عضو شورای اسلامی شهر نوشهر گفت: ظرفیت‌های فرهنگی و تاریخی غرب مازندران شناسنامه‌دار شود.
کد خبر: ۱۹۹۰۲۴
تاریخ انتشار: ۲۶ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۷:۱۳ 16 March 2016

به گزارش تابناک مازندران، مجید خزائی پول در نشست خبری موضوع برگزاری جشنواره اقوام کشوربه میزبانی نوشهر اظهار كرد: این جشنواره كه برای دومین سال پیاپی برگزار خواهد شد به مدت سه روز از نهم تا یازدهم فروردین 95 در ساحل سیترای نوشهر برنامه ریزی شده است.

وی با بیان اینكه بر اساس مصوبه‌ای در شورای شهر و شهرداری نوشهر قرار شد تا بر اساس آن جشنواره‌ها شکل و فرم ویژه‌ای یابند ابراز كرد: نخستین جشنواره اقوام کشور در سال گذشته با حمایت شورای شهر و شهرداری برگزار شد و سپس همایش ملی شب نشان نیما را تحت پوشش خود قرار داد و چندی قبل نیز جشنواره «ارکیده» را که خاستگاه آن نوشهر است را برگزار کرد.

دبیر دومین جشنواره اقوام در نوشهر تصریح كرد:امسال نیز دومین جشنواره ملی اقوام با همت شورای شهر و شهرداری نوشهر به مدت سه روز در نوروز 95 برگزار می‌شود و به همین دلیل نام نوشهر به عنوان شهر جشنواره ها خواهد بود.

خزایی افزود: برای ایجاد و برپایی غرفه‌های مختلف در محل برگزاری جشنواره اقوام، تمهیدات لازماندیشیده شده ‌است و شرکت‌کنندگان می‌توانند ابزار و آلات محلی و سنتی زندگی پیشینیان خود را با طراحی‌‌های مختص فرهنگ بومی و محلی خود به نمایش بگذارند.

وی با اشاره به اینكه در غرفه های این جشنوارهاقوام مختلف کشور می‌توانند انواع هنرهای دستی، صنایع و منسوجات سنتی، آش و خوراکی‌های محلی و سنتی ویژه استان محل سکونت‌شان را هم به فروش برسانند، یادآور شد: در نوشهر اقوام مختلفی از جاهای مختلف کشور ساکن هستند و فرهنگ‌های متفاوتی را در خود جای داده است، كه با برنامه‌ریزی‌های صورت‌گرفته، بستر جشنواره اقوام با محوریت نوشهر و کجور تشکیل ‌می‌شود.

عضو شورای شهر نوشهر با اشاره به ارسال دعوت‌نامه‌ها برای اقوام مختلف به‌منظور شرکت در این جشنواره اظهار كرد: در این جشنواره، مراسمات بومی و محلی اقوام به نمایش در می‌آید وتلاش ما بر این است تا سه روز پرنشاط با به‌کارگیری فرهنگ اصیل بومی و محلی برای شهروندان نوشهری و مسافران و گردشگران رقم بخورد.

خزایی با اشاره به اینکه فرهنگ در جای جای زندگی انسان‌ها نقش بسیار مهم و کلیدی را ایفا می‌کند، گفت: نوشهر پشتوانه تاریخی به نام «کجور» دارد و شورای شهر درنظر دارد تا ظرفیت‌‌های فرهنگی و تاریخی منطقه را شناسنامه‌دار کند و دیگر نوشهر صرفاً به جنگل و دریا شناخته شده نباشد.

وی وظایف شهرداری را تنها در اجرای امور عمرانی محدود ندانست و گفت: در کنار آن توجه به مقوله فرهنگی نیز حائز اهمیت است و مباحث فرهنگی از مبانی مهم مدیریت شهری محسوب می شود.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار