بخشدار بخش مرکزی نیر از افزایش حضور مسافران و گرشگران در این شهرستان خبر داد.
کد خبر: ۲۰۰۲۱۹
تاریخ انتشار: ۲۹ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۹:۱۶ 19 March 2016

شهرام بخشی روز شنبه در گفتگو با خبرنگار ایرنا گفت : با شروع تعطیلات موج مسافرت ها آغاز شده و شهرستان نیر با توجه به قرار گرفتن در موقعیت جعرافیای مناسب و در مدخل ورودی استان شاهد افزایش حضور مسافران نوروزی است.
وی افزود: تردد مسافران نوروزی موجب شده خیابان های اصلی نیر با ترافیک شدیدی روبرو شوند.
وی اظهار کرد : بیشتر این مسافران از آبگرم سقزچی ، دهکده توریستی برجلو و منطقه گردشگری بولاغلار بازدید و استفاده می کنند.
بخشی بیان کرد : تاکنون بیش از 500 نسخه بسته فرهنگی حاوی بروشور، سی دی در بین مسافران نوروزی توزیع شده است .
او، ازچاپ و توزیع بیش از 10 هزار بروشور فرهنگی در قالب معرفی علما، مشاهیر و مفاخر شهرستان نیربرای اولین بار در نیر خبرداد و گفت: ارایه پتو ، آب جوش، نان و چادر و پزشک رایگان در محل کمپ مسافرین نوروزی ز جمله خدمات ارایه شده این ستاد به مسافران خواهد بود .
در این حال به همت شهرداری نیر سفره هفت سین در روبروی ساختمان شهرداری نیر بر پاشد.
صاحبعلی رام شهردار نیر آشناسازی مسافران ایرانی با فرهنگ و آیین های نوروزی شهرستان نیر را از اهداف پهن کردن این سفره ذکر کرد.
رام افزود: این سفره هفت سین تا پایان تعطیلات عید در روز 13 فروردین ماه در شهر نیر در معرض دید همگان خواهد بود.
شهردار نیر با بیان این که برنامه های متنوعی برای ایام نوروز در نظر گرفته شده که در قالب طرح ویژه استقبال از بهار 95 اجرا می شود گفت: در این کمیته زیباسازی و آماده سازی شهر برای استقبال از مسافران نوروزی در دستور کار این شهرداری قرار گرفته است.
رام تاکید کرد: با توجه به اینکه شهرستان نیر در مسیر اصلی و در محور ارتباطی استانهای شمال غرب با مرکز استان و استانهای شمالی کشور واقع شده در جهت حفظ نام و اعتلای جایگاه شهر نیر به لحاظ اینکه تعداد زیادی گردشگر و مسافر در عید نوروز وارد شهر نیر می شوند از همین رو آماده سازی و زیبا سازی شهر برای استقبال از مسافران ضروری است.
مسئول فوریت های پزشکی شهرستان نیر از آمادگی کامل نیروهای اورژانس در ایام نوروز خبر داد.
محمد سرافراز با اشاره به آغاز طرح امداد نوروزی از 25 اسفندماه، گفت: چهار پایگاه جاده ای، شهری و سلامت اورژانس 115 در ایام نوروز 95 در شهرستان نیر به مردم و مسافران نوروزی، ارائه خدمت می کنند.
وی افزود: برپایی ایستگاه سلامت در داخل شهر، نصب بنر و هشدارهای ایمنی در جاده های مواصلاتی شهرستان، فعالیت ستاد هدایت و اطلاع رسانی برای مشاوره به مردم و مسافران بصورت 24 ساعته، از دیگر خدمات طرح امداد نوروزی 1395 است.
وی گفت : این طرح تا 15 فروردین به منظور کاهش حوادث و تلفات جاده ای با همکاری سایر سازمان های امدادی برگزار می شود.
نیر در جنوب اردبیل قرار داشته و دروازه ورودی استان به استان از سمت آذربایجان شرقی می باشد.


منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار