نوشیجان ملایر رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری ملایر از استقرار اتوبوس سیار بانام طرح «قاصدک» در ملایر همزمان با تعطیلات نوروز در مجموعه تفریحی توریستی پارک کوثر خبر داد.
کد خبر: ۲۰۱۷۱۳
تاریخ انتشار: ۰۵ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۳:۲۰ 24 March 2016

نوشیجان ملایر رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری ملایر از استقرار اتوبوس سیار بانام طرح «قاصدک» در ملایر همزمان با تعطیلات نوروز در مجموعه تفریحی توریستی پارک کوثر خبر داد.

به گزارش فارس؛ محمدرضا بهاری با اشاره به اینکه همزمان با تعطیلات نوروز برنامه‌های بسیار خوبی از سوی اداره میراث فرهنگی شهرستان ملایر در حال اجرا است، اظهار داشت: امسال سطح کیفی و کمی برنامه‌ها نسبت به سال گذشته جذاب‌تر و پرحجم‌تر شده است.

وی هدف از اجرای برنامه‌های نوروزی اداره میراث فرهنگی ملایر را جذب بیشتر گردشگران و مسافران نوروزی در این شهرستان دانست و افزود: همزمان با اولین روز بهار در مسیرهای ورودی شهرستان با حضور مسئولان از اولین مسافران به شهر ملایر با شاخه گل، صنایع‌دستی و سوغات ملایر استقبال شد.

رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری ملایر با اشاره به اینکه ستاد تسهیلات نوروزی از اولین روز بهار در اداره میراث فرهنگی ملایر فعال بوده است، گفت: این ستاد تا پایان تعطیلات نوروز آماده پاسخگویی به مسافرین نوروزی و همشهریان است.

وی با بیان اینکه امسال نیز استقبال مسافرین نوروزی از شهرستان ملایر خوب بوده است گفت: شرایط آب و هوایی باعث اخلال در اجرای برنامه‌ها شده است.

بهاری از استقرار اتوبوس سیار صنایع‌دستی بانام طرح «قاصدک» در پارک کوثر شهر ملایر خبر داد و تصریح کرد: این طرح امسال برای نخستین بار توسط اداره میراث فرهنگی شهرستان در ملایر اجراشده است.

وی بابیان اینکه این اتوبوس تعداد زیادی از صنایع‌دستی سراسر کشور جمع‌آوری و به معرض دید قرار داده‌شده است، گفت: هدف از اجرای این طرح آشنایی بیشتر مسافرین و گردشگران با صنایع‌دستی استان‌های مختلف و شهرستان است.

رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری ملایر در ادامه به اجرای طرح سیاه چادر عشایر در ایام نوروز در دریاچه کوثر اشاره کرد و افزود: در این سیاه‌چادر نیز نان محلی، آش محلی پخت و به گردشگران ارائه می‌شود.

وی همچنین به برگزاری نمایشگاه آثار مکشوفه در ارگ نوشیجان ملایر اشاره کرد و بیان کرد: در این نمایشگاه آثاری که از موزه ملی به امانت‌گرفته‌ایم، ارائه‌شده است.

بهاری تصریح کرد: این آثار با بیش از ۴۲ اثر مختلف شامل انواع ظروف سفالی، گردنبندهای گلی، استخوان‌ها و اسکلت‌های دوران‌های گذشته و... است

که از اول نوروز تا پایان تعطیلات در معرض دید گردشگران و مسافرین قرارگرفته است. اجرای طرح قاصدک در ملایر/ برگزاری نمایشگاه آثار مکشوفه در ارگ نوشیجان ملایر: ۳/۲۴/۲۰۱۶

وی در ادامه از برگزاری رژه ماشین‌های کلاسیک با همکاری اداره ورزش و جوانان برای نخستین بار در محل بام ملایر خبر داد و افزود: این برنامه با هدف شادابی و ایجاد نشاط بین گردشگران و مسافرین نوروزی و همشهریان ملایری هفتم فروردین‌ماه در بام ملایر برگزار می‌شود.

رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری ملایر برپایی چیدمان هفت‌سین و سبزه‌آرایی در موزه لطفعلیان و عمارت مصدقی، برگزاری مسابقه سبزه‌آرایی و انتخاب سبزه برتر در ملایر، پخت شیرینی محلی در موزه لطفعلیان و.. را نیز از دیگر از برنامه‌های این اداره در ایام نوروز برشمرد.

وی همچنین به تور نیمروزِ ملایر گردی با همکاری شهرداری در این ایام اشاره کرد و گفت: این تور همه‌روزه برای مردم و مسافرین نوروزی از ساعت ۱۶ تا ۱۸ از درب شهرداری ملایر اجرا می‌شود.

بهاری یادآور شد: در تور ملایر گردی علاقه‌مندان به‌صورت رایگان از موزه لطفعلیان، عمارت مصدقی، بازار ملایر و دریاچه کوثر بازدید می‌کنند.

وی دیدار با خانواده معظم شهدا دریکی از روستاهای هدف گردشگری این شهرستان، اجرای نمایش خیابانی با همکاری اداره ارشاد به مدت سه روز در بام ملایر، تپه نوشیجان و پارک سیفیه، همکاری با هلال‌احمر و نیروی انتظامی در ورودی‌های شهر ملایر و... را نیز از دیگر برنامه‌های این اداره در ایام نوروز دانست.

رئیس اداره میراث فرهنگی ملایر به تجهیز و آماده‌سازی دو سالن ورزشی اشاره و خاطرنشان کرد: این دو سالن با همکاری اداره ورزش و جوانان برای اسکان ضروری مسافرین در ایام نوروز در نظر گرفته‌شده است.


اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار