صباح زنگنه در گفت و گو با تابناک:
با آزاد سازی تدمر، زمینه آزاد سازی رقه که مرکز این گروه تروریستی در سوریه محسوب می شود نیز تا حدود زیادی فراهم می شود که می توانیم بگوییم با آزاد سازی رقه کار داعش در سوریه تمام است.
کد خبر: ۲۰۳۱۴۸
تاریخ انتشار: ۰۹ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۴:۲۳ 28 March 2016
تابناک تهران- آزاد سازی شهر تاریخی تدمر یا پالمیرا بعد از 10 ماه یکی از موفقیت های ارتش سوریه محسوب می شود. این شهر تاریخی سال گشذته در میان بیم و امید مردم جهان برای تخریب بخشی از تاریخ توسط داعش تصرف شد. این گروه بخش هایی از این شهر را تخریب کردند.

 تصرف تدمر توسط داعش با اهمیت بود. تدمر نزدیک رقه مرکز نیروهای داعش و به دلیل وجود کوه های بلند در اطراف آن سبب تسلط بر رقه می شد اما در نهایت بعد از 10 ماه با آموزش نیروهای محلی در کنار ارتش این کشور و پشتیبانی هوایی روسیه تدمر آزاد شد تا شرایط آزاد سازی رقه و زدن تیر خلاص به داعش نیز فراهم شود.

صباح زنگنه در گفت و گو با تابناک در این خصوص می گوید: منطقه تدمر دارای یک جایگاه تاریخی و به این لحاظ بسیار ارزشمند است؛ همچنین به عنوان یک نقطه تلاقی وشاهراه مواصلاتی شهرهای مختلف محسوب می شود. وجود کوه های مختلف در این منطقه امکان کنترل مسی های گوناگون به سمت رقه را فراهم می کند و هر گروه و نیرویی بر این منطقه مسلط باشد، می تواند مسیر پشتیبانی و کمک رسانی به سمت رقه را کنترل و تحت فشار قرار بدهد.

این کارشناس مسائل خاورمیانه در ادامه افزود: با تسلط ارتش سوریه بر این منطقه یکی از محورهای ارتباطی داعش در سوریه قطع و زمینه آزاد سازی رقه نیز در این شرایط فراهم می شود.
زنگنه بیان کرد: ده ماه پیش این شهر در ادامه تصرفات داعش در سوریه  به راحتی تصرف شد؛ دلیل این مساله عدم انگیزه ارتش سوریه و نبود نیروهای آموزش دیده بود اما با آموزش نیروهای محلی و پشتیبانی هوایی سوریه و ایجاد انسجام در ارتش این کشور زمینه  آزادسازی این منطقه مهم  فراهم شد.

این کارشناس خاورمیانه گفت: با آزاد سازی تدمر، زمینه آزاد سازی رقه که مرکز این گروه تروریستی در سوریه محسوب می شود نیز تا حدود زیادی فراهم می شود که می توانیم بگوییم با آزاد سازی رقه کار داعش در سوریه تمام است اما این گروه همچنان خطر آفرین هستند چرا که نیروهای خفته داعش در سوریه با طرز تفکر موجود مشکل ساز خواهند بود اما نه به صورت موجی که بتواند شهرها را تصرف کند، یعنی همچنان عملیات ایذایی در این کشور خواهند داشت.

منبع: تابناک
برچسب ها: تدمر ، رقه ، سوریه
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار