راه‌های ایلام باوجود کم‌عرض و بسیار پرپیچ‌وخم دچار فرسودگی شدید شده‌اند که برای رانندگان موجب به وجود آمدن خسارت به خودرو می‌شود.
کد خبر: ۲۰۵۴۷۴
تاریخ انتشار: ۱۵ فروردين ۱۳۹۵ - ۰۹:۴۵ 03 April 2016
راه‌های ایلام باوجود کم‌عرض و بسیار پرپیچ‌وخم دچار فرسودگی شدید شده‌اند که برای رانندگان موجب به وجود آمدن خسارت به خودرو می‌شود.

به گزارش تابناک ایلام،حفظ و نگه‌داری از جاده‌ها، از مهم‌ترین اصول برای تأمین امنیت جاده‌ها و سلامت سفرها است و استاندارد بودن قیر و آسفالت مورداستفاده در ساخت جاده‌ها نیز از جمله مولفه‌های تاثیرگذار در داشتن راه‌های مناسب است.

چاله‌وچوله‌های عمیق در سطح جاده‌های ایلام موجب وارد شدن خسارت به وسایل نقلیه می‌شود و کم نبوده‌اند رانندگانی که می‌خواستند از ورود وسیله خود به یک چاله خودداری کنند که در چاه تصادفات جاده‌ای افتاده‌اند.

«نیاز بیگی» یک راننده مسافرکش محور ایلام -سرابله به خبرنگار ایسنا، گفت: به دلیل فرسودگی و خرابی این محور هر یک ماه یک‌بار باید جلوبندی ماشینم رو عوض کنم و در برخی نقاط چاله‌های وجود دارد که اگر چرخ خودرو در آن بیفتد قطعاً دچار خسارت شدید و در رفتن لاستیک می‌شود.

«احسان» دیگر راننده که خودرویش در نزدیکی تونل آزادی به دلیل افتادن در چاله دچار خسارت شده بود به خبرنگار ایسنا، گفت: جاده‌های ایلام کم‌عرض و دچار فرسودگی شدید هستند و پر کردن چاله‌وچوله‌های جاده دیگر کمترین اقدامی باید باشد که دستگاه‌های مسئول انجام دهند.

«علی» راننده ماشین سنگین و اهل شهرستان ساوه گفت: جاده‌های ایلام کم‌عرض و خسته‌کننده هستند ودر برخی نقاط جاده‌های ایلام به دلیل کم‌عرض و پرپیچ‌وخم بودن، کیلومترها ماشین‌های سواری باید پشت سر یک ماشین سنگین صبر کنند و برخی رانندگان که عجله دارند مجبور به ارتکاب تخلف  شده و موجب حوادث ناگوار می‌شود که فقط نبود جاده علت آن است.

سرهنگ «محسن ناصری» رئیس پلیس‌راه ایلام گفت: جاده نقش بسیار مهم و تأثیرگذاری در جلوگیری از بروز حوادث دارد و جاده‌های استان ایلام نیاز شدید به اصلاح و استانداردسازی دارند.

وی بابیان اینکه در استان ایلام یک کیلومتر آزادراه یا بزرگ‌راه وجود ندارد افزود: جاده‌های ایلام کوهستانی و پرپیچ‌وخم هستند لذا نیازمند توجه بیشتر است.

ناصری با تأکید بر اینکه اگر جاده‌ها با استانداردسازی شوند قطعاً زمینه ارتکاب تخلف از سوی رانندگان کمتر می‌شود ، تصریح کرد:  گاهی اوقات راننده به دلیل کم‌عرض بودن جاده و صف کشیدن پشت سر یک تریلر موجب سبقت غیرمجاز و نتیجه آن تصادف می‌شود. 

رییس پلیس‌راه استان ایلام ادامه داد: روزانه سفرهای متنوع و پرحجمی با وسایل نقلیه ناهمگون به جاده‌های استان بخصوص محور  ایلام –مهران به دلیل مرز تحمیل می‌شود و این محور دارای جاده‌ای کم‌عرض است که سنگینی بار بزرگراه را بر دوش می‌کشد.  

وی بیان کرد: این محور علاوه بر بار ترافیکی عادی و روزمره خود، میزبان بار ترافیکی سنگین ناشی از اکو توریسم بومی، مرز بین‌المللی مهران و تردد زائران اربعین حسینی در زمان‌های مختلف را به دوش کشیده است.

ناصری افزود: جاده ایلام - مهران ظرفیت و گنجایش این حجم تردد را ندارد و زبان گویای این نارسایی حوادث ترافیکی تلخی است که هر از چند گاهی در این محور روی می‌دهد.  

رییس پلیس‌راه استان ایلام بابیان اینکه این حجم از خودروها باید از یک بزرگراه ایمن عبور داده شوند و نه از یک جاده کم‌عرض و پرپیچ‌وخم که در حال تعمیر است یادآور شد: پروژه تعریض و دو بانده کردن این محور در حال اجرا است نیازمند سرعت در تکمیل آن است.

«نورالله دلخواه» معاون راهداری، راه و شهرسازی ایلام نیز در این رابطه به ایسنا گفت:  کاملاً بر وجود چاله‌وچوله جاده‌های استان واقف هستیم اما برخی مشکلات نظیر نبود اعتبار باعث تعلل در رفع خرابی جاده‌های استان شده است.

وی بابیان اینکه ترمیم چاله‌وچوله‌های جاده‌های استان اولویت راهداری است، افزود: اعتبار لازم برای رفع مشکلات حوزه راهداری جاده‌های استان در نظر گرفته‌شده و به شهرستان‌ها جهت ترمیم ابلاغ‌شده است.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار