مدیرکل جهاد کشاورزی کرمان:
مدیرکل جهاد کشاورزی کرمان با بیان اینکه استان کرمان در زمینه توسعه کشت‌های گلخانه‌ای رتبه اول کشور را دارد، عنوان کرد: با توجه به وضعیت آب استان کرمان، توسعه کشت‌های گلخانه‌ای امری ضروری است.
کد خبر: ۲۰۹۸۹۵
تاریخ انتشار: ۲۲ فروردين ۱۳۹۵ - ۲۲:۰۱ 10 April 2016

مدیرکل جهاد کشاورزی کرمان در جلسه امضای تفاهمنامه سیاست‌های توسعه امنیت غذایی با بیان اینکه استان کرمان در زمینه توسعه کشت‌های گلخانه‌ای رتبه اول کشور را دارد، عنوان کرد: با توجه به وضعیت آب استان کرمان، توسعه کشت‌های گلخانه‌ای امری ضروری است.

وی با تاکید بر اهمیت ایجاد شهرک‌های گلخانه‌ای ادامه داد: شهرک‌های گلخانه‌ای دارای کمترین میزان مصرف آب، استفاده بهینه از خاک و اشتغالزایی بالا هستند و نظارت بهتری برای تولید محصولات ارگانیک روی آنها انجام می‌گیرد.

وی افزود: راه‌اندازی شهرک‌های کشاورزی جدید با ارزیابی و مکان‌یابی صورت می‌گیرد و این کار در مدت زمان پنج ساله در نظر گرفته شده است.

سعیدی تصریح کرد: در تفاهمنامه‌ای که با شرکت شهرک‌های کشاورزی برای راه‌اندازی 10 شهرک کشاورزی در شمال و 10 شهرک در جنوب استان اقدام می‌شود.

وی بیان داشت: یکسری از قراردادها برای راه‌اندازی شهرک‌های کشاورزی در شمال استان کرمان منعقد و تاکنون 2 میلیارد تومان از سوی شرکت برای این منظور دریافت کرده‌ایم.

مدیرکل جهاد کشاورزی کرمان ابراز داشت: در حال حاضر 22 شهرک دامی و گلخانه‌ای در شمال کرمان دایر است که شامل 202 هکتار گلخانه با ظرفیت تولید 40 هزار تن در سال و 17 هزار دام شیری، 5 هزار و 900 گوساله است.

وی بیان داشت: در حال حاضر 17 مجتمع کشاورزی در استان کرمان به بهره‌برداری رسیده‌اند و 13 میلیارد تومان سرمایه‌گذاری در آنها انجام شده است

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار