کد خبر: ۲۱۱۱۳۲
تاریخ انتشار: ۲۴ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۶:۵۸ 12 April 2016


مدیرکل جهادکشاورزی استان البرز با بیان اینکه باید در هر شهرستان استان البرز شهرک گلخانه‌ای راه‌اندازی شود، گفت: به طور قطع با تحقق این امرشاهد صرفه‌جویی در مصرف آب به میزان چشمگیری می‌شویم.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از کرج، سید مجید موسوی در جلسه شورای هماهنگی کشاورزی با موضوع اقتصاد مقاومتی که ظهر امروز در محل مرکز آموزش تعاون روستایی البرز برگزار شد، با اشاره به اینکه سال جاری تحت عنوان اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل نامگذاری شده است اظهار داشت: براین اساس و طبق دستورالعمل وزارت جهادکشاورزی مقرر شد استان‌ها بر اساس ظرفیت‌های موجود برای عینیت بخشیدن به فرامین مقام معظم رهبری برنامه‌های خود را ارائه دهند.

وی با بیان اینکه بر این اساس نخستین جلسه شورای هماهنگی کشاورزی پیرامون تحقق اقتصاد مقاومتی مد نظر مقام معظم رهبری با حضور مسئولان مربوطه برگزار شده است، افزود: روال کار طبق خرد جمعی در نظر گرفته شده است.

مدیرکل جهادکشاورزی استان البرز با اشاره به اینکه گروه ارزیابی برای بررسی کلیه موارد مطرح شده در این جلسه در نظر گرفته می‌شود تا با برنامه‌ریزی مدون مسیر راه تعیین شده، طی شود، خاطرنشان کرد: تامین امنیت غذایی شهروندان در صدر فعالیت‌های جهادکشاورزی استان البرز قرار دارد.

وی تصریح کرد: صرفه‌جویی در مصرف آب، واگذاری امورات بخش کشاورزی به تشکلات، جلوگیری از تخریب و تغییر کاربری اراضی کشاورزی در استان البرز، توسعه شهرک‌های کشاورزی، ایجاد اشتغال، افزایش تولیدات در بخش کشاورزی با کمک بهره‌برداران، دامداران و تشکلات از جمله اقدامات در دستور کار جهاد کشاورزی استان البرز به شمار می‌آید.

موسوی با اشاره به اینکه باید در هر شهرستان استان البرز به صورت مجزا شهرک گلخانه‌ای راه‌اندازی شود، اظهار داشت: به طور قطع با تحقق این امر مهم شاهد صرفه‌جویی در مصرف آب به میزان چشمگیری می‌شویم.

وی با تاکید بر اینکه باید صندوق سرمایه‌گذاری توسعه بخش کشاورزی در شهرستان‌ها تشکیل شده باشد، گفت: تعیین و تکلیف چاه‌های فاقد پروانه باید مورد توجه قرار گیرد از طرفی باید به این نکته نیز اذعان داشت که واگذاری امور تصدی‌گری به بخش خصوصی نیز باید مد نظر قرار گیرد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار