کد خبر: ۲۱۱۱۴۲
تاریخ انتشار: ۲۴ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۶:۵۸ 12 April 2016


قائم مقام موسسه تحقیقاتی واکسن و سرم‌سازی رازی با بیان اینکه دام‌های غیر مجاز از کشورهای همسایه وارد کشور می‌شود، گفت: به سبب رعایت نشدن مسائل بهداشتی در این دام‌ها، ویروس به همراه آن‌ها وارد کشور می‌شود.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از کرج، همایون مهروانی در نشست خبری با اصحاب رسانه که امروز در موسسه تحقیقات واکسن و سرم‌سازی رازی برگزار شد، با اشاره به اینکه در حال حاضر بیماری تب برفکی در دام به صورت بیماری قاره‌ای است، اظهار داشت: در دو سال اخیر با 4 ویروس جدید در داخل کشور در مورد دام روبرو شده‌ایم.

وی با بیان اینکه تنها راه مبارزه با بیماری دام استفاده و تولید واکسن نیست، افزود: تمام توان را نباید فقط روی تولید واکسن گذاشت، بلکه باید از طریق کنترل و دقت لازم بر ورود دام از خارج به داخل کشور، از شیوع ویروس‌ها جلوگیری کرد.

مهروانی با اشاره به اینکه دام‌های غیر مجاز از کشورهای اطراف وارد کشور می‌شود، گفت: به سبب رعایت نشدن مسائل بهداشتی در این دام‌ها، ویروس به همراه آن‌ها وارد کشور می‌شود.

قائم مقام موسسه تحقیقاتی واکسن و سرم‌سازی رازی و با بیان اینکه ویروس همیشه جلوتر از ما حرکت می‌کند، افزود: یکی از راه‌های کنترل ویروس‌ها، بدست آوردن اطلاعات لازم از کشورهای اطراف در مورد وجود ویروس در حال گردش در بین دام‌های آن‌جا است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار