دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان:
تابناک تهران - مسئولان شهرداری اعلام کرده اند که همه مراکز بهاران در تهران تا پایان سال ۹۵ فعال می‌شوند. این خبر را مدیرعامل سازمان رفاه شهرداری تهران داده اما در مورد تحقق این نوع وعده ها همیشه شک و تردیدهایی وجود دارد. علی آذرنیا دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان تهران اعتقاد دارد این کار شدنی ست.
کد خبر: ۲۱۲۸۲۷
تاریخ انتشار: ۲۸ فروردين ۱۳۹۵ - ۰۹:۳۸ 16 April 2016
مسئولان شهرداری اعلام کرده اند که همه مراکز بهاران در تهران تا پایان سال ۹۵ فعال می‌شوند. این خبر را مدیرعامل سازمان رفاه شهرداری تهران داده اما در مورد تحقق این نوع وعده ها همیشه شک و تردیدهایی وجود دارد. علی آذرنیا دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان تهران اعتقاد دارد این کار شدنی ست. 

به دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان در گفت و گو با تابناک گفت: «اعتقاد داریم با وجود تمام موانع در صورت همکاری دستگاه های مختلف که مهم ترین آنها شهرداری تهران است می توان امیدوار بود که در این زمینه به موفقیت رسید.»

آذرنیا افزود: «مدت هاست که نهادهای مختلف به دنبال حل معضل اعتیاد و تاثیر آن بر چهره شهر هستند. در تمام این مدت ایده و تلاش عده ای ساماندهی معتادان را در جمع آوری معتادان و تحویل آنها به کمپ ها خلاصه می کردند اما ما معتقدیم باید کار ریشه ای تری صورت بگیرد یعنی اگر معتاد متجاهری از سطح خیابان ها بیرون کشیده می شود باید برای او برنامه داشته باشیم با نگهداشتن اجباری او در کمپ ها و بعد از مدتی رها کردن او در همان خیابان ها با مشکلات قبلی اش کاری از پیش برده نمی‌شود و تمام هزینه و زحمتی که کشیده شده هدر می رود.»

آذرنیار راه اندازی مراکز بهاران را راه حل چنین مشکلی می داند و می گوید: «بهاران مجموعه ای ست که قرار است به واقع کار ریشه ای انجام دهد. قرار نیست معتادان در این مراکز هم به همان شیوه کمپ‌ها ترک داده شوند و باز روز از نو روزی از نو بلکه قرار است با دریافت خدماتی مانند مشاوره ها و کلاس های روانشناسی، کارآموزی و ایجاد اشتغال و... زمینه بازگشت موفق آنها به جامعه را فراهم کنیم. چرا که معقتدیم وقتی عوامل کشیده شدن آنها به اعتیاد و غرق شدنشان در این منجلاب پا برجا هستند نمی توان توقع داشت که آنها با گذراندن یک دوره در کمپ های ترک اعتیاد،‌ مصرف مخدرها را کنار بگذارند و به یک انسان عادی تبدیل شوند.» 
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار