رئیس شورای شهر، ستاد مبارزه با مواد مخدر را عامل افزایش معتادان تهرانی می داند اما...
حرف های دیروز رئیس شورای شهر تهران بیشتر از همه دامن اهالی ستاد مبارزه با مواد مخدر را گرفت. مهدی چمران با انتقاد از عملکرد این ستاد گفت: « براساس برنامه ریزی و هماهنگی های انجام شده قرار بود معتادان تا مدت ۶ ماه در کمپ شفق باقی بمانند و در امتداد مسیر بهبود به مجتمع های بهاران منتقل شوند، اما عدم هماهنگی ها در این مسیر خلل ایجاد کرده است.»
کد خبر: ۲۱۷۳۸۵
تاریخ انتشار: ۰۵ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۰۷:۲۱ 24 April 2016
مهدی چمران، رئیس شورای شهر تهران گفته: «دو سال پیش شمار معتادان تهران ۲ هزار نفر بود و سال گذشته به ۴ هزار نفر رسید، مطمئن باشید با سیاست های غلط کنونی ستاد مبارزه با مواد مخدر سال آینده شمار معتادان تهرانی به بیش از ۶ هزار نفر می رسد.»

البته چمران در حرف هایش به ریشه های بحران اعتیاد در تهران هم اشاره کرده و گفته: « 60 درصد معتادان جمع آوری شده از سطح تهران شهرستانی هستند، علت آلوده شدن این افراد به موادمخدر هم عدم اشتغال این افراد در روستاها و شهرهایشان است. وقتی زیرساخت های اشتغال این افراد در روستاها فراهم نباشد، به راحتی سوار اتوبوس می شوند و به ترمینال می رسند و به پارک هایی مثل هرندی می روند. وقتی با نبود فرصت های شغلی در تهران نیز مواجه می شوند به سمت خرید و فروش موادمخدر می روند و در پایان نیز خودشان آلوده می شوند.»

خبری که او درباره تعداد معتادان داده در حالی در رسانه ها منتشر می شود که حدود یک سال پیش محمدرضا آذرنیا دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان تهران از شناسایی 220 هزار معتاد در تهران خبر داده بود. حالا هم او درباره حرف های چمران می گوید: «وقتی هر روز آمار اعتیاد در جامعه بالا می رود طبیعی ست که تهران هم همراه با سایر مناطق با افزایش تعداد معتادان رو به رو خواهد بود اما اینکه ما تقصیرها را به گردن یک یا چند نهاد و دستگاه بیندازیم و اقدامات خوب و تلاش های آن نهادها را نادیده بگیریم دور از انصاف است.»

آذرنیا ادامه می دهد: «باید بگویم که برای ساماندهی معتادان در تهران اقدامات زیادی انجام شده است. به عنوان مثال تعداد مراکز نگهداری از آنها به چندین برابر افزایش پیدا کرده است. بد نیست بدانید که در دولت قبل ظرفیت نگهداری از معتادان در تهران 250 نفر بود اما الان این عدد به 2900 نفر رسیده است. از طرفی طرح ها و برنامه های زیادی برای نحوه جمع آوری و برنامه های بعد آن تصویب شده و وارد فاز اجرایی شده است. بنابراین باید زمان بیشتری برای حل بحران معتادان در تهران قائل شویم و از طرفی همانطور که گفته شده ریشه ین بحران را از یاد نبریم. هرچقدر هم که نهادهای ساماندهی کننده معتادان قوی عمل کنند وقتی کارخانه تولید معتاد تولیدش را متوقف نکند نمی توانیم بگوییم که موفق بوده ایم.»

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار