کاهش آرای دکتر لاریجانی رئیس مجلس هشتم و نهم نسبت به انتخابات دوره نهم، نشان از موضوع دیگری دارد و این حجم از کاهش آرا برای شخصیتی چون علی لاریجانی که هشت سال نمایندگی مردم قم را برعهده داشته است نمی توان به عللی چون طرح شایعه کذب مالکیت مجتمع گردشگری «زیتون» و یا ادعای یک روحانی نسبت داد.
کد خبر: ۲۱۷۵۳۹
تاریخ انتشار: ۰۵ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۰۰:۵۷ 24 April 2016
به گزارش تابناک قم، کاظم جلالی نماینده پیشین شاهرود و منتخب تهران را می‌توان نزدیک‌ترین فرد به علی لاریجانی در مجلس دانست. زمانی که وی تصمیم گرفت در انتخابات دوره دهم نام نویسی نکند، لاریجانی در نامه‌ای که آن را رسانه‌ای نمود از جلالی خواست در ساعت های باقی مانده خود را به ستاد انتخابات کشور رسانده و ثبت‌نام کند.

کاظم جلالی در گفت‌وگو با سالنامه نشریه مثلث، که پنجشنبه ۰۲ اردیبهشت بخش هایی از آن در سایت این هفته نامه منتشر شد ، ضمن بیان ناگفته هایی از پشت پرده ائتلاف فراکسیون رهروان ولایت با اصلاح طلبان به بیان برخی از علل ریزش آرای دکتر علی لاریجانی در قم از نگاه سید حسن خمینی و نیز خود دکتر لاریجانی پرداخت!!

کاظم جلالی در این گفتگو اشاره ای به دیدار خود با حجت الاسلام و المسلمین سید حسن خمینی در شب جمعه انتخابات می کند و می گوید: شب جمعه انتخابات به مرقد حضرت امام(ره) رفتم. حاج حسن آقای خمینی آنجا نماز می‌خواندند. بعد از نماز خدمت‌ شان بودیم و صحبت کردیم. عین عبارت ایشان این بود که از هیچ تخریبی برای آقای دکتر لاریجانی دریغ نشد. مثلا ایشان می‌گفت مجموعه زیتون که در جاده قم است را به آقای دکتر لاریجانی انتساب داده بودند که مالِ ایشان است!

وی در ادامه این مصاحبه می گوید: آقای دکتر لاریجانی روز شنبه (فردای انتخابات) بعد از یک هفته که به دلیل مشغله زیاد ارتباط نداشتیم، محبت کردند و زنگ زدند. با بزرگواری مترصد این بودند که وضعیت من چگونه است. به ایشان گفتم ما شب جمعه خدمت حاج حسن آقای خمینی بودیم، ایشان گفتند هر تخریبی که تصور می‌شد برای آقای لاریجانی در قم انجام شود، انجام شد. یک نمونه‌اش همین «زیتون». ایشان گفت یکی از این آقایان که در کسوت روحانیت هم هست، گفته است آقای دکتر لاریجانی در سفری که به بغداد داشتند به نجف هم رفته‌اند. آن روحانی گفته که آقای دکتر لاریجانی آنجا با حضرت آیت‌الله سیستانی ملاقات کرده و گفته‌اند ما باید مکانیزم نظارت مرجعیت بر رهبری را درست کنیم! آقای دکتر لاریجانی می‌گفت من اصلا در این سفر با آیت‌الله سیستانی ملاقاتی نداشتم که چنین چیزی بخواهد مطرح شود. در تهران دیدید که همه تخریب‌ها متوجه من بود. من مطلب منفی علیه‌ دیگران ندیدم که جایی گفته باشند. یک موقع به من ساکت فتنه می‌گفتند. الان آن‌قدر کد درآورده‌اند که من قهرمان مبارزه علیه فتنه هستم!

دلایلی که کاظم جلالی از علت ریزش رای دکتر لاریحانی بیان می کند و موید آن را هم مکالمه خود با دکتر لاریجانی و نظر سید حسن خمینی بیان می کند، نشان می دهد که هنوز برخی از سیاسیون قصد ندارند واقع بینانه به انتخاب مردم قم نگاه و آن را به درستی تحلیل کنند.

کاهش آرای دکتر لاریجانی رئیس مجلس هشتم و نهم نسبت به انتخابات دوره نهم، نشان از موضوع دیگری دارد و این حجم از کاهش آرا برای شخصیتی چون علی لاریجانی که هشت سال نمایندگی مردم قم را برعهده داشته است نمی توان به عللی چون طرح شایعه کذب مالکیت مجتمع گردشگری «زیتون» و یا ادعای یک روحانی نسبت داد. این گونه تحلیل ها نسبت به ریزش 30 درصدی آرای لاریجانی موجب توهین به شعور و بینش سیاسی 79 هزار نفر از مردم استان قم است. مردمی که پیش از این با رای دادن به این فرد مردمی فهیم و دارای بلوغ سیاسی لقب گرفتند.

دلایل زیادی را می توان برای ریزش 30 درصدی آرای دکتر لاریجانی در قم بر شمرد که از جمله می توان به سابقه گرایش مردم قم به اصولگرایان در انتخابات گذشته، نظر منفی قم به حمایت اصلاح طلبان از لاریجانی در انتخابات مجلس دهم و عملکرد ایشان در موضوع برجام اشاره کرد.

منبع: قم نا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار