سطح گلخانه‌های سبزی و صیفی استان همدان سال گذشته رشد دو درصدی و سطح زیرکشت گلخانه‌های گل و گیاه زینتی شاهد رشد 11 درصدی بوده است.
کد خبر: ۲۱۹۷۵۶
تاریخ انتشار: ۰۸ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۰۹:۴۰ 27 April 2016
مدیر امور باغبانی سازمان جهاد کشاورزی همدان از افزایش سطح گلخانه‌های همدان به بیش از ۸۰ هکتار خبر داد و گفت: توسعه سطح گلخانه‌های همدان در دستور کار است.

حجت اله شهبازی در گفت‌وگو با تسنیم، اظهار داشت: سطح گلخانه‌های سبزی و صیفی استان همدان سال گذشته رشد دو درصدی و سطح زیرکشت گلخانه‌های گل و گیاه زینتی شاهد رشد 11 درصدی بوده است.

وی با بیان اینکه سطح گلخانه‌های استان همدان در سال 93 برابر 79 هکتار بوده است، افزود: سطح گلخانه‌های استان همدان با دو درصد افزایش به 80 هزار و 500 هزار مترمربع رسیده است.

شهبازی با اعلام اینکه ظرفیت تولید محصولات گلخانه‌ای استان همدان در سال 93، 27 هزار و 650 تن بوده است، گفت: در سال گذشته ظرفیت تولید محصولات گلخانه‌ای استان به 28 هزار و 175 افزایش یافت.

وی در ادامه به تولید گل و گیاه زینتی در استان همدان اشاره کرد و گفت: سطح زیرکشت گلخانه‌های گل و گیاه زینتی در سال93، هفت هکتار و 600 هزار مترمربع بوده که با افزایش 11 درصدی به هشت هکتار و 400 هزار مترمربع رسیده است.

مدیر امور باغبانی سازمان جهاد کشاورزی استان همدان بیان کرد: در این سال 602 هزار شاخه گل بریده در همدان تولید شده که نسبت به مدت مشابه سال 93 نزدیک به 38 درصد افزایش تولید داشته است.

وی از افزایش 26 درصدی تولید بوته فصلی نشایی و رسیدن به میزان پنج میلیون و 400 هزار بوته خبر داد و گفت: 209 هزار گلدان گیاه آپارتمانی، 17 هزار و 760 عدد پیاز و پیازچه گیاهان زینتی و 357 هزار و 500 اصله درختچه زینتی در سال گذشته تولید شده است.

شهبازی با تاکید بر اینکه توسعه سطح گلخانه‌های همدان در دستور کار استان همدان قرار دارد، اظهار داشت: شرایط محیطی استان برای توسعه سطح زیرکشت محصولات گلخانه‌ای و همچنین تولید گل و گیاه زینتی مساعد بوده و سازمان جهاد کشاورزی برای گسترش اینگونه محصولات که ارزش افزوده و صرفه جویی در مصرف آب کشاورزی را به دنبال دارد حمایتهای لازم را خواهد داشت..
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار