گفته شده با اجرای این طرح بخشی از هزینه های مدارس و دستگاه آموزش و پرورش استان تامین می‎شود و حتی به دانش اموزان کم بضاعت هم کمک خواهد شد.
کد خبر: ۲۲۲۴۵۴
تاریخ انتشار: ۱۲ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۲۳:۵۳ 01 May 2016
به گزارش تابناک مازندران، بر اساس طرحی که آموزش و پرورش مازندران در حال آغاز اجرای آن است همه اراضی واقع شده در مدارس مازندران که استفاده مناسبی از آن نمی‎شود به باغهای هلو و پرتقال تبدیل می‎شود.
این طرح عمدتا در روستاهای مازندران که دارای مدارس با زمینهای بعضا پنج‎هزار متر مربعی هستند اجرا می‎شود و پیش‎بینی درآمد مناسبی از این طرح برای مدارس و آموزش و پرورش شده است.
نکته‎ای که موجب نگرانی برخی از اولیا شده موضوع استفاده از کود و سم در این باغهاست که منافاتی با سلامت دانش آموزان نداشته باشد و در این مورد مسئولان آموزش و پرورش از اطمینان خاطر نسبت به رعایت موازین لازم خبر داده‎اند و اینکه در روزهای تعطیلی پشت سرهم برای انجام کارهای باغی بهره‎گیری می‎شود.
در حال حاضر اغلب مدارس مازندران با وجود ممنوعیت دریافت پول اجباری از اولیا رسما به انجام این کار مبادرت می‎ورزند و نوعی بازی قایم‌موشک بین مدارس، آموزش وپرورش و اولیا بر سر دریافت پول و قانونی یا غیرقانونی بودن آن جریان دارد.
حال باید دید با اجرای این طرح آیا می‎توان انتظار داشت که هزینه های تحصیل برای خانوارهای مازندرانی رایگان شود؟
انتهای پیام/
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار