در آستانه بزرگترین رویداد دیپلماتیک کشور بعد از برجام
مدت‌هاست هر از چند گاهی در شهرهای مختلف استان شاهد صفوف طولانی بنزین هستیم. اینبار در آستانه بزرگترین اجلاس دیپلماتیک پسابرجام (IORA)، متقاضیان بنزین تنها پمپ بنزین شهر چابهار شاهد عدم عرضه بنزین در این شهر بودند که صفوف طولانی بنزین شاهد این مدعاست.
کد خبر: ۲۲۷۶۵۴
تاریخ انتشار: ۲۱ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۸:۴۷ 10 May 2016

مدت‌هاست هر از چند گاهی در شهرهای مختلف استان شاهد صفوف طولانی بنزین هستیم. اینبار در آستانه بزرگترین اجلاس دیپلماتیک پسابرجام (IORA)، متقاضیان بنزین تنها پمپ بنزین شهر چابهار شاهد عدم عرضه بنزین در این شهر بودند که صفوف طولانی بنزین شاهد این مدعاست.

به گزارش تابناک سیستان و بلوچستان، امروز از حوالی ساعت 8 صبح تنها جایگاه بنزین چابهار (بلوار توحید) به علل نامعلوم دچار مشکل در عرضه سوخت گردید و صف کیلومتری خودروها علاوه بر معطلی، مشکلاتی در تردد شهری ایجاد نمود. این مشکل باعث روی آوری مردم به خرید بنزین از بازار سیاه و یا هجوم به پمپ بنزین منطقه آزاد نمود که در خرید خارج از جایگاه علاوه بر تایید این مشاغل کاذب، شهروندان با مخاطرات ناشی از این کار روبرو می‌شوند.

هرچند مدیریت سهمیه جایگاه‌ها برای کاهش قاچاق سوخت یکی از ساده‌ترین راه‌کارهای مسئولین است، لیکن باید مراقب بود که حقوق شهروندی عده کثیری از مردم به این علت زیر پا گذاشته نشود. بهرحال تعداد قاچاقچیان سوخت بسیار کمتر از تعداد شهروندان عادی است. در ثانی مدیریت منابع سوخت باید به فکر استفاده از روش‌های مدرن و یا نوآورانه در کنترل قاچاق باشد، نه ایجاد محدودیت های شدید، به طوری که رانندگان از صفوف بنزین وحشت داشته باشند.

از طرفی کافیست شما از هر نقطه کشور به مقصد یکی از شهرهای استان قصد ارسال بار با تریلی و خاور داشته باشید، شاهد خواهید بود که شرکت ترابری درخواست وجه بیشتری به بهانه نبود گازوییل در استان خواهد نمود. شاهد این مدعا صفوف همواره طویل جایگاه‌های عرضه نفت و گاز در استان است.

به راستی استان سیستان و بلوچستان که بنا بر نظر سازمان ملل یکی از کریدورهای اصلی جهان می‌باشد و تنها راه امن و مناسب دسترسی کشورهای آسیای میانه برای دسترسی به آب‌های آزاد می‌باشد شایسته این همه مشکلات در زمینه سوخت می‌باشد؟ اینکه مردم آرام و صبور استان در مضیقه قرار گیرند به بهانه تلاش برای کاهش قاچاق، روش درستی است؟ آنهم وقتی تقریبا هیچ متقاضی بدون کارت سوخت، اجازه سوختگیری ندارد و بالطبع امکان ردگیری قاچاق از این طریق به سهولت مهیاست، آیا همچنان مشکلات عرضه سوخت توجیه‌پذیر است؟ توجه به این نکته که حضور هیات‌های عدیده خارجی جهت سرمایه‌گذاری در صنایع مختلف استان، میزبانی همایشی بزرگ چون IORA و ادعای ایجاد قطب های خودروسازی، قطب پتروشیمی، فولاد، ایجاد منطقه آزاد در زابل و... با این نحوه مدیریت در حامل‌های انرژی ممکن است؟ به هرحال نبود ایستگاه‌های CNGدر استان به این مشکلات می‌افزاید و باید فکری برای مردم مظلوم استان نمود.


تابناک سیستان و بلوچستان آماده انعکاس پاسخ مسئولین در خصوص موضوع این خبر می‌باشد.

اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۴
مولابخش ریگی از خاش
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۱:۵۹ - ۱۳۹۵/۰۲/۲۱
تابناک ساده ای؟ کی جواب میده آخه؟
مصطفی هوت
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۳:۰۰ - ۱۳۹۵/۰۲/۲۱
شما منتظر باشید تا جواب بدهند. بلوچ ها سالهاس به چشم متهم قاچاق دیده می شوند. در سفر چند سال پیش به تهران با آنکه با خانواده ام رفته بودم در هر ایست و بازرسی تا داخل سپر ماشین من را می گشتند.
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۰:۴۱ - ۱۳۹۵/۰۲/۲۲
این استان یه مسئول نداره بیاد ج بده؟
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۲:۴۰ - ۱۳۹۵/۰۳/۰۶
آفرین به مسولین
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار