ناگفته های مرگ مهرداد اولادی
ناگفته های حسن روشن از مرگ دردناک ستاره سابق استقلال و پرسپولیس/دلالها مهرداد را به این روز انداختند/ زمان ما بزرگترین خلاف فوتبالیستها سیگار بود!
کد خبر: ۲۲۷۸۰۷
تاریخ انتشار: ۲۲ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۰:۳۰ 11 May 2016
علام دلیل فوت ناگهانی فوتبالیست محجوبی که می توانست پا جای پای بزرگان فوتبال ایران بگذارد یک زنگ خطر جدی برای فوتبال پرهیاهوی ایران به شمار می رود. مهرداد اولادی که تا همین چند سال قبل یک استعداد بالقوه محسوب می شد آرام آرام از فوتبال ایران محو شد تا اینکه به گفته سخنگوی قوه قضائیه به دلیل مصرف الکل و مواد مخدر در 30 سالگی برای همیشه با فوتبال وداع کرد.
 
حسن روشن، ستاره فوتبال ایران در دهه 50 که دست بر قضا سالها با مهرداد اولادی در محله تجریش همسایه بود روایتی عجیب و تکان دهنده از ماجرای انتقال او به بیمارستان شهدای تجریش را روایت می کند و به خبرنگار ساعت 24،می گوید: مهرداد پسر سر به زیر و بی آزاری بود و رابطه دوستانه ای با هم داشتیم. روزی که شنیدم این اتفاق برایش رخ داده به بیمارستان رفتم تا از ماجرا با خبر شوم. کارکنان بیمارستان به من گفتند دو نفر با یک ماشین پراید او را به بیمارستان رساندند و خودشان فرار کردند. به نظرم برای باخبر شدن از جزئیات این اتفاق تلخ باید آن دو نفری که مهرداد را در بیمارستان رها کردند و رفتند، پیدا شوند. آن دو نفر حکم جعبه سیاه را دارند و همه چیز را می دانند.

 

 پیشکسوت استقلال درباره کشیده شدن ستاره سابق دو تیم بزرگ پایتخت به سمت الکل و مصرف مواد مخدر، انگشت اتهام را به سوی دلالها نشانه می رود و ادامه می دهد: خیلی ها می گویند مرگ مهرداد یک زنگ خطر برای فوتبال ایران است اما من می گویم زنگ خطر از 10 سال قبل به صدا درآمده است. از همان زمانیکه دلالها آرام ارام وارد بازار مکاره فوتبال ایران شدند و هر بازیکنی که به آنها باج نداد به سرنوشت مهرداد اولادی دچار شد. خیلی از فوتبالیستهایی که زمانی برای خودشان جلال و جبروتی دارند به علت باج ندادن به دلالها خانه نشین می شوند و زمانی هم که گوشه گیر می شوند همان دلالها سراغ شان می روند و آلوده شان می کنند. مهرداد یکی از قربانیان بزرگ رخنه کردن دلالها در فوتبال ایران است.

 
مدیر آکادمی باشگاه استقلال با مقایسه فضای فعلی فوتبال ایران با چند دهه قبل می گوید: زمانی که ما فوتبال بازی می کردیم بزرگترین خلاف فوتبالیستها سیگار کشیدن، آن هم دور از چشم مربی و همبازیانش بود اما برخی فوتبالیستهای فعلی خیلی راحت آلوده می شوند و باید مقابل جریانی که می خواهد ورزشکاران نخبه را به ورطه اعتیاد بکشاند بایستیم. حسن روشن در پاسخ به این پرسش که اعلام کردن دلیل فوت مهرداد اولادی چه تبعاتی برای فوتبال ایران خواهد داشت، پاسخ دو پهلویی می دهد: اعلام دلیل فوت اولادی برای فوتبال ایران یک ضریه سنگین است و برای اهالی فوتبال سرخوردگی به بار می آورد اما از طرفی باعث می شود آن فوتبالیست جوانی که بنا به هر دلیل غیر موجهی شب زنده داری می کند و سمت مواد مخدر و الکل می رود درس عبرت  بگیرد و به راه راست برگردد.
 
پیشکسوت استقلال صحبتهایش را با نقل یک خاطره از فضای چند دهه قبل ورزش ایران خاتمه می دهد: در دوران ما هرازگاهی یکی از قهرمانان ملی را انتخاب می کردند و با کمک او مستندهای عبرت آموزی می ساختند. مثلا یک بار امامعلی حبیبی، اسطوره کشتی ایران و جهان را انتخاب کردند و مستندی به نام ببر مازندران تهیه شد. در آن فیلم حبیبی به ورطه اعتیاد کشانده می شود و در یک مسابقه در گوشه رینگ گرفتار می شود و مسابقه را واگذار می کند اما دوستانش سراغش می روند و بعد از اینکه اعتیاد را ترک می کند دوباره به یک قهرمان ملی تبدیل می شود. این مستندها بسیار آموزنده بود و به نظرم با همین کارهای فرهنگی می شود فضای فعلی فوتبال ایران را تلطیف کرد.

منبع : جمهوریت
برچسب ها: مهرداد اولادی
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار