رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل گفت: برای تولید و صادرات محصولات کشاورزی استان اردبیل کشورهای آذربایجان و آسیای میانه حوزه قفقاز و روسیه بهترین بازار است.
کد خبر: ۲۳۰۸۰۵
تاریخ انتشار: ۲۷ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۶:۰۸ 16 May 2016

به گزارشخبرگزاری فارساز اردبیل، بر اساس اعلام صبح امروز سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل ، عدیل سروی به عنوان تنها رئیس سازمان، حجتی وزیر جهاد کشاورزی را در سفر به آذربایجان همراهی می‌کند تا تبادلات دوجانبه به انجام برسد.

در سفر امروز وزیر جهاد کشاورزی به آذربایجان و شهر باکو و برگزاری نشست مشترک تجار اردبیلی با وزیر جهاد کشاورزی در باکو، عدیل سروی رئیس سازمان جهاد کشاورزی اردبیل به عنوان استان همسایه با آذربایجان حاضر شده و نسبت به تقویت پیگیری روابط دو منطقه همسایه آذربایجان و اردبیل بیشتر تاکید کرد.

در این ملاقات که در محل کاخ ریاست جمهوری صورت گرفت، آقای علی‌اف با اظهار خوشوقتی از سفر رسمی وزیر جهادکشاورزی و هیأت 50 نفره همراه ایشان به باکو اظهار کرد که بخش کشاورزی باید در روابط دو کشور جایگاه ویژه‌ای داشته باشد.

وی با تشریح سیاست‌های باکو در تامین امنیت غذایی افزود: از پیشرفت‌های چشمگیر جمهوری اسلامی ایران در بخش کشاورزی همانند سایر بخش‌ها به ویژه علم و فناوری آگاه و خشنود است و اظهار امیدواری کرد سفر حجتی زمینه‌ساز تفاهمات خوب و قدم‌های اجرایی برای توسعه همکاری‌های مشترک در بخش کشاورزی باشد.

وی با ابلاغ سلام گرم و محبت‌آمیز حسن روحانی رئیس جمهور کشورمان به رئیس جمهور آذربایجان خوشحالی خود را از توسعه چشمگیر همکاری‌های فی ما بین تهران و باکو در دولت روحانی ابراز داشت.

وزیر جهاد کشاورزی با اشاره به اینکه جمهوری آذربایجان کشوری با ظرفیت‌های بالقوه مناسب برای فعالیت‌های مختلف کشاورزی است، اظهار امیدواری کرد با تشکیل کارگروه مشترک کشاورزی، اراده سیاسی رهبران دو کشور در توسعه همکاری‌های کشاورزی در عمل تحقق یابد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل نیز گفت: برای تولید و صادرات محصولات کشاورزی استان اردبیل کشورهای آذربایجان و آسیای میانه حوزه قفقاز و روسیه بهترین بازار است.

علی‌اف رئیس جمهور آذربایجان نیز خواستار آن شد که در چارچوب کارگروه مشترک و دیگر ملاقات‌ها و مذاکرات دو طرف در طول این سفر، به تشکیل شرکت‌های مشترک، سرمایه‌گذاری و افزایش تجارت محصولات کشاورزی بین دو کشور توجه ویژه‌ای انجام شود.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار