رئیس اداره ورزش و جوانان شهرستان مشگین‌شهر گفت: با توجه به اینکه کوه سبلان ثبت جهانی شده آمار صعود کنندگان به این کوه افزایش یافته به طوری‌که سالانه ۸۰ هزار نفر به ارتفاعات سبلان صعود می‌کنند.
کد خبر: ۲۳۰۹۱۹
تاریخ انتشار: ۲۷ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۸:۴۸ 16 May 2016

به گزارشخبرگزاری تسنیمازمشگین‌شهر، شمس‌الدین تبریزچی بعد از ظهر امروز در جلسه‌ای با هیئت کوهنوردی مشگین‌شهر اظهار داشت: به دنبال ثبت جهانی کوه سبلان شاهد افزایش گردشگران و کوهنوردان از سراسر ایران و کشورهای خارجی به کوه سبلان هستیم به طوری که سالانه 80 هزار نفر به ارتفاعات کوه سبلان صعود می‌کنند و از مناظر طبیعی و بکر این کوه استفاده می‌کنند.

وی تصریح کرد: پناهگاه کوه سبلان برای ارایه خدمت به کوهنوردان بعد از سی سال به هیئت کوهنوردی شهرستان واگذار شده و در حال حجاضر دارای مشکلاتی است که در این راستا نیاز است با مساعدت مسئولان راهکارهای مناسبی برای برطرف شدن نواقص پناهگاه اعمال شود تا شاهد خدمات رسانی مناسب به کوهنوردان باشیم.

رئیس اداره ورزش و جوانان مشگین‌شهر افزود: در حال حاضر نظافت، وضعیت ساختمانی و مشکل آب‌رسانی از معدودترین مشکلات پناهگاه کوه سبلان است که علاوه بر این عدم حضور عوامل نیروی انتظامی در پناهگاه مشکل بزرگی است که در این راستا اداره ورزش و جوانان مشگین‌شهر امکانات لازم را برای حضور عوامل نیروی انتظامی را فراهم می‌سازد تا شاهد برخی آسیب‌های اجتماعی و فرهنگی در پناهگاه نباشیم.

وی ضمن قدردانی از زحمات عوامل جمعیت هلال احمر شهرستان در خدمات‌رسانی به هئیت کوهنوردی شهرستان، گفت: عمده مشکلاتی که در این راستا وجود دارد حضور هلال احمر پس از وقوع حادثه که این امر خود مشکلاتی به وجود می‌آورد که باید در این راستا تدابیری اندیشه شود که در روزهای پر تردد عوامل هلال احمر در پناهگاه حضور یابند تا در صورت نیاز در کمک رسانی در کمترین زمان ممکن انجام شود.

تبریزچی اظهار کرد: از دیگر مشکلات صعود به قله سبلان عدم وجود مسیرهای مواصلاتی مناسب و نبود پارکینگ در نزدیکی پناهگاه و عدم نظارت بر مسافرکشی‌ها به مقصد پناهگاه است که گاها مشاهده می‌شود خودورهای مسافرکش بدون داشتن کارت معاینه و با دریافت هزینه‌های هنگفت، اقدام به جابجایی کوهنوردان و مسافران می‌کنند که نیاز است این امر بصورت سیستماتیک ساماندهی و نظارت‌های دقیق بر هزینه‌های دریافتی و مدارک رانندگان شود.

منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار