کد خبر: ۲۳۲۰۱۸
تاریخ انتشار: ۲۹ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۴:۴۷ 18 May 2016
تابناک گیلان - برنامه های هفته میراث فرهنگی استان گیلان با ادای احترام مدیران میراث فرهنگی و فعالان حوزه گردشگری و صنایع دستی به سردارجنگل آغاز شد.

مسئول امور فرهنگی و ارتباطات اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گیلان از اجرای برنامه های متنوع بمناسبت یاد شده خبر داد و افزود: هفته میراث فرهنگی، فرصتی مغتنم برای رونمایی از اقدامات انجام شده و پرداختن به برنامه های مرتبط با موضوع این هفته است.

سید رحیم جلالی فر روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: رژه موتوری کارکنان یگان حفاظت این اداره کل به مقصد آرامگاه میرزا کوچک و تجدید پیمان با آرمان های امام راحل و شهدای انقلاب اسلامی سرآغاز این اقدامات است.

وی اظهار کرد: افتتاح نمایشگاه عکس با موضوع میراث فرهنگی در هتل ایران، افتتاح موزه اسناد در شهرستان رودبار، افتتاح فاز جدیدی در موزه میراث روستایی گیلان و نیز افتتاح موزه حکیم نظامی در آستارا از جمله برنامه های این هفته است.

جلالی فر از برگزاری مراسمی ویژه در راستای تجلیل از خانواده مجموعه دار بزرگ خواجه نوری و سه نفر از بزرگان صاحب نام در حوزه میراث فرهنگی خبر داد و افزود: نمایشگاه سکه های مرحوم خواجه نوری در حاشیه این مراسم برگزار خواهد شد.
وی بازخوانی محوطه تاریخی کهنه ماسوله و افتتاح موزه مذهبی آستانه اشرفیه را از برنامه های دیگر هفته میراث فرهنگی خواند و از برپایی جشنواره پنیر در شهرک تاریخی ماسوله خبر داد.
بیست و هشتم اردیبهشت ماه روز جهانی موزه نامگذاری شده و از این روز به مدت یک هفته به نام پاسداشت هفته پاسداشت میراث فرهنگی نامگذاری شده است.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار