به منظور ارزیابی منطقه چهارمحال بختیاری از لحاظ بعد حوادث و مقایسه آن با استان و نیز هم‌اندیشی از لحاظ نقاط قوت و ضعف تعدادی از کارشناسان در آنجا حضور یافتند.
کد خبر: ۲۳۷۶۷۶
تاریخ انتشار: ۰۹ خرداد ۱۳۹۵ - ۲۳:۱۵ 29 May 2016
رئیس مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی همدان از تحویل 9 دستگاه آمبولانس مرسدس بنز اسپرینتر 315 توسط وزارت بهداشت به همدان خبر داد.

حبیب معصومی امروز در گفت‌وگو با فارس از بازدید کارشناسان مرکز حوادث و فوریت‌های پزشکی همدان از مرکز حوادث و فوریت‌های پزشکی استان چهارمحال بختیاری خبر داد و اظهار کرد: به منظور ارزیابی منطقه چهارمحال بختیاری از لحاظ بعد حوادث و مقایسه آن با استان و نیز هم‌اندیشی از لحاظ نقاط قوت و ضعف تعدادی از کارشناسان در آنجا حضور یافتند.

وی با بیان اینکه بازدیدها از پایگاه‌های شهری و جاده‌ای، مراکز پیام و واحد بحران و... انجام شد، این اقدام را مهم و اثرگذار دانست.

رئیس مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی همدان به برگزاری نشست مدیران شبکه سلامت استان و رئیس مرکز حوادث و فوریت‌های پزشکی همدان در خصوص بررسی نقاط قوت و ضعف اورژانس و فوریت‌های پزشکی استان اشاره کرد.

این مسؤول از کسب رتبه سه کشوری توسط کارمندان مرکز حوادث و فوریت‌های پزشکی همدان در مسابقه دارت خبر داد و افزود: این مقام در بین کارمندان دانشگاه علوم پزشکی کشور به دست آمد.

معصومی با بیان اینکه تعداد پروازهای اورژانس هوایی در همدان به 83 مورد رسیده است، گفت: مأموریت‌های اخیر در رابطه با تصادفات، نجات در کوهستان، نجات زن باردار بوده است.

وی از تحویل 9 دستگاه آمبولانس جدید وزارت بهداشت به استان خبر داد و افزود: طی هفته‌های اخیر 9 دستگاه آمبولانس به تعداد آمبولانس‌های استان اضافه شد.

اضافه شدن 11 دستگاه آمبولانس جدید به تعداد آمبولانس‌های استان تا پایان سال

رئیس مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی همدان با بیان اینکه 11 دستگاه آمبولانس جدید نیز تا پایان سال جاری به تعداد این آمبولانس‌ها اضافه می‌شود، گفت: با اضافه شدن آنها تعداد آمبولانس‌های مرکز به 100 مورد خواهد رسید.

وی با اشاره به تحویل 20 دستگاه آمبولانس‌های مرسدس بنز اسپرینتر 315 توسط وزارت بهداشت طی امسال به استان خاطرنشان کرد: طرح توزیع آن بر اساس دستورالعمل کشوری است.

معصومی با بیان اینکه تعدادی از کارشناسان مرکز در رابطه با نحوه آشنایی با تجهیزات این آمبولانس در کارگاه آموزشی کشوری شرکت کردند، گفت: برای کارشناسان هر یک از شهرستان‌ها نیز کارگاه آموزشی استانی تشکیل می‌شود تا پس از گذراندن دوره، آمبولانس‌ها را تحویل بگیرند.

وی با بیان اینکه ارزش ریالی این آمبولانس‌ها با تجهیزات کامل 3 میلیارد ریال است، در ادامه به مزاحمت‌های تلفنی مرکز اورژانس 115 اشاره کرد.

رئیس مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی همدان با بیان اینکه مزاحمت‌های تلفنی همچنان ادامه دارد و با وجود پیگیری‌ها و قطع خطوط مزاحمان اما برخورد قهری چندان أثرگذار نبوده و نیاز به فرهنگسازی است، تصریح کرد:باید آگاهی و اطلاع‌رسانی به ویژه در مدارس مورد توجه باشد.

وی گفت: 90 درصد تماس‌ها با خطوط 115 غیر ضروری و 50 درصد مزاحمان حرفه‌ای و 40 درصد غیرحرفه‌ای هستند که سئوال‌های بی‌ربط از کارشناسان می‌پرسند.

انجام 2713 مورد مأموریت اورژانسی توسط مرکز حوادث و فوریت‌های پزشکی همدان

معصومی از انجام 2 هزار و 713 مورد مأموریت مرکز حوادث و فوریت‌های پزشکی در اردیبهشت ماه امسال خبر داد و افزود: تعداد مددجویان 2 هزار و 756 نفر بوده‌اند.

وی مصدومان ناشی از حوادث ترافیکی را 805 نفر و غیر ترافیکی را یک‌هزار و 951 نفر عنوان کرد و گفت: در این مدت 2 هزار و 89 مورد مأموریت شهری و 543 مأموریت حوادث جاده‌ای و نیز 81 مورد انتقال بین مراکز انجام شده است.

معصومی با بیان اینکه در اردیبهشت ماه امسال دو مورد مأموریت اورژانس هوایی صورت گرفت و دو مصدوم نیز به بیمارستان منتقل شدند، افزود:حوادث ویژه نیز 19 مورد بوده که از این تعداد متاسفانه 10 مورد فوتی داشتیم.

وی با اشاره به 30 کد اعزامی به سر صحنه در 19 حادثه ویژه، خاطرنشان کرد: هشت مورد از حوادث ویژه ترافیکی و 11 مورد غیر ترافیکی بوده است.

رئیس مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی همدان بیان کرد: میزان رضایتمندی از خدمات  80 درصد عالی، 15 درصد خوب، 4درصد متوسط و یک درصد ضعیف عنوان شده است.

وی در بخش دیگری از سخنانش با بیان اینکه مشکل پایگاه شهری شهرک فرهنگیان از لحاظ تملک زمین حل شد و در حال حاضر ساخت و ساز انجام می‌گیرد، گفت: اواسط سال این پایگاه افتتاح می‌شود.

معصومی با بیان اینکه امسال پایگاه کوریجان از حالت کانکس به ساختمان تبدیل می‌شود، افزود:ساختمان پایگاه قروه درجزین شهرستان رزن نیز از حالت اجاره درمی‌آید.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار