کد خبر: ۲۳۷۹۷۱
تاریخ انتشار: ۱۰ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۴:۱۲ 30 May 2016
تابناک گیلان - عضو شورای شهر رشت، گفت: شرکت شهردار رشت در نشست شهرداران آسیایی برای آبروی شهر بسیار مهم است و تقاضای من از اعضای شورای شهر این است که با سفر شهردار موافقت کنند.

جلسه علنی شورای شهر رشت در هنگام صحبت ثابت قدم  توسط اعضای شورا به بی نظمی کشیده شد.

در ابتدای جلسه شهردار رشت در پاسخ به سوال انحلال و ادغام سازمانهای شهرداری گفت: ساختار تشکیلاتی سازمانهای شهرداری ها توسط رییس سازمان شهرداری ها و دهیاری های کشور ابلاغ شد و این ساختار بر اساس کتابچه سازمانی مشخص است.

وی افزود: اساسنامه سازمانهای جدید در حال طی کردن سیر قانونی است و برای ادغام و انحلال یک سازمان نیاز به اساسنامه است.

شهردار رشت تصریح کرد: هیچ سازمانی به لحاظ اجرایی منحل نشده است بلکه چابک سازی کرده ایم.

در ادامه اعضای شورا خواستار ارایه توضیحاتی  از شهردار رشت در مورد تهاتر  ساختمانی در شهرداری منطقه 5 شدند.

محمد پورناصرانی شهردار منطقه یک که بخشی از بدهی این فرد در منطقه مورد مدیریت وی بود در این باره گفت: شهرداری رشت ساختمانی را که مالک آن  یک؛  میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان در منطقه ۳ و ۱۵۹ میلیون تومان نیز در منطقه ۱به این نهاد بدهی داشته است تهاتر کرده  است.

 وی تصریح کرد:  شهرداری با بخشش این بدهی و  دیگر تخلفات این شخص و پرداخت یک میلیارد تومان ساختمان این شخص را تملک کرده است.

در ادامه شهردار رشت مورد سوال قرار گرفت و ثابت قدم با بیان اینکه مشخصا نمی داند سوال شورای شهر چیست و از رفیعی نوده تقاضا کرد که پرسش خود را شفاف بیان کند.

رفیعی نوده به ارایه توضیحاتی در مورد ساختمان مربوطه پرداخت و  گفت: حیاط این ساختمان به صورت مشاع است و قابل خریداری نیست در صورتی که شهرداری  برای حیاط نیز مبلغی پرداخت کرده است و در انعقاد قرارداد توجه کافی انجام نشده ضمن اینکه انجام تهاتر نمی توانست بدون اجازه از شورا انجام شود.

در ادامه رییس شورا خواستار توضیح شهردار شد و ثابت قدم عنوان کرد: بنده مشکلی در این  مسئله نمی بینم.

رجبی ویسرودی با بیان اینکه منظور رئیس شورا را برای شما شرح می دهم اظهار کرد: شما در قرارداد منعقده اشرافیت لازم را نداشته اید و  حیاط  مشاع ساختمان تهاتر شده را به قیمت دیگر بخش های ملک حساب کرده اید.

پس از صحبت های رجبی ویسرودی  شهردار شروع به  پاسخگویی به اظهارت وی شد که با مخالفت رئیس شورا مواجه شد.

شهردار رشت در این هنگام با صدای بلند نسبت به روند جلسه اعتراض کرد و گفت : بنده را دعوت کرده اید که پاسخ سوالات را بدهم و آنگاه عنوان می کنید که دیگر توضیحات کافی است؟ اگر به من اجازه پاسخ ندهید بار دیگر این موضوع را  در جلسات بعدی مطرح می کنید.

وی  خطاب به رفیعی نوده اضافه کرد: در عدم وجود بنده صحبت می شود و من حق حرف زدن ندارم و زمانی که در صحن شورا صحبت می کنم می گویید  کفایت مذاکرات است. ما حرف خودمان را به کجا ببریم؟

باقری خطیبانی هم خطاب به موسوی روزان و شهردار عنوان کرد: آقای شهردار به آقای روزان بگویید آیا تاکنون از شما انجام کار غیر قانونی را خواستار شده ام؟ و ثابت قدم در  جواب وی گفت : خیر .

 در ادامه علوی، حاجی پور، رسولی، شیرزاد  ضمن اعتراض به روند اداره جلسه از سوی رییس شورا خواستار حفظ شانیت جلسه و اعضای شورا و شهردار شدند اما با بی نظمی های به وجود آمده جلسه شورای شهر رشت نیمه تمام ماند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار