کد خبر: ۲۳۹۹۲۹
تاریخ انتشار: ۱۳ خرداد ۱۳۹۵ - ۲۱:۳۶ 02 June 2016
به گزارش روز پنجشنبه روابط عمومی فرمانداری کنارک نعمت الله نجاری در نشست مشترک مسئولان دستگاههای اجرایی با حضور اساتید دانشگاه شهید بهشتی و دانشگاه الزهرا تهران در کنارک اظهار داشت: این شهرستان ظرفیت های بسیاری در بخش های کشاورزی، گردشگری، صنعت و صیادی دارد که از این ظرفیت ها باید به بهترین شکل در مسیر توسعه اقتصادی منطقه بهره گرفت.
وی بیان کرد: شهرستان کنارک با داشتن هزار فروند شناور صیادی، چهار اسکله و بنادر پزم، کنارک ، تنگ و زرآباد قطب صید و صیادی کشور محسوب می شود.
معاون سیاسی اجتماعی فرماندار کنارک در زمینه گردشگری به تشریح بخشی از جاذبه ها و ظرفیت های گردشگری از جمله ساحل بکر و آرام کنارک، گل فشان، چشمه شورعین، بلبوک، کوه گوردیم، ساحل زیبای ماسه ای درک و باغات موز زرآباد پرداخت.
نجاری در زمینه قابلیت های کشاورزی کنارک نیز گفت: بخش زرخیز زرآباد در زمینه تولید محصولات گرمسیری به ویژه تولید موز در تمام فصول سال و برداشت هنداونه خارج از فصل در ماههای سرد سال از ظرفیت های زیادی برخوردار است که باید مورد توجه قرار گیرد.
وی افزود: شهرک صنعتی و واحدهای تولیدی، جاده ترانزیتی کنارک- جاسک، احداث سد مخزنی کهیر و مطالعه چهار سد بر روی رودخانه های سرگان، بیر، بندینی، وراپچ زرآباد کنارک در دست اقدام است که با مهار 562 میلیون متر مکعب آورد سالانه رودخانه ها در صورت احداث سد، کشاورزی منطقه شاهد تغییرات چشم گیری خواهد بود.
معاون سیاسی اجتماعی فرماندار کنارک با تشریح برخی از مشکلات این شهرستان گفت: ساماندهی کشتی های ترال، رفع کمبود زیربناها به ویژه فضاهای آموزشی، توسعه نیافتن شهر و شهرسازی و بهداشت و درمان با وجود اقدامات خوبی که انجام شده، از نیازهای این شهرستان است.
وی افزود: شهرستان کنارک در بخش تجارت و بازرگانی زمینه خوبی برای فعالان اقتصادی و مشارکت در بخش صادرات و واردات دارد که با ایجاد زیر ساخت های صادراتی می توانیم سهم بسزایی در صادرات استان، ایجاد اشتغال و رفع بیکاری داشته باشد.
بندر کنارک از توابع استان سیستان و بلوچستان در 700 کیلومتری جنوب زاهدان مرکز این استان و در سواحل دریای مکران و همسایگی شهرستان چابهار و استان هرمزگان واقع شده است.
منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار