امید همت افزا :
سرپرست روابط عمومی اداره کل غله و خدمات بازرگانی خراسان شمالی از آغاز خرید تضمینی گندم در استان خبر داد و گفت: سیلوی بجنورد و مراکز خرید در شهرستان جاجرم آماده تحویل گندم تولیدی کشاورزان استان است.
کد خبر: ۲۴۰۱۴۱
تاریخ انتشار: ۱۴ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۳:۰۰ 03 June 2016
سرپرست روابط عمومی اداره کل غله و خدمات بازرگانی خراسان شمالی از آغاز خرید تضمینی گندم در استان خبر داد و گفت: سیلوی بجنورد و مراکز خرید در شهرستان جاجرم آماده تحویل گندم تولیدی کشاورزان استان است.
به گزارش تابناک خراسان شمالی؛ امید همت افزا، سرپرست روابط عمومی اداره کل غله و خدمات بازرگانی خراسان شمالی اظهار کرد: اداره کل غله استان، متولی خرید گندم از سطح استان است و اتحادیه تعاون روستایی استان نیز به عنوان مباشر این اداره کل به خرید گندم از سطح روستاهایی که امکان دسترسی آنها به مراکز خرید گندم سخت تر است، مبادرت می کند.
همت افزا تصریح کرد: ظرفیت سیلوهای و مراکز انباری این شرکت در سطح استان برای ذخیره گندم حدود 300 هزار تن است.
وی در ادامه با اشاره به ورود گندم وارداتی به کشور و جلوگیری از ورود این گندم ها به چرخه خرید تضمینی این محصول، اعلام کرد: خرید گندم از کشاورزان استان منوط به ارائه معرفی نامه ای است که آنان باید از سازمان جهاد کشاورزی استان دریافت کنند.
وی تصریح کرد: گندم کاران خراسان شمالی از امروز نسبت به دریافت معرفی نامه از سازمان جهاد کشاورزی استان می توانند، اقدام کنند.
همت افزا در ادامه قیمت خرید تضمینی هر کیلو گندم را با افت مفید چهار درصد و افت غیر مفید دو درصد مبلغ هزار و 270 تومان و 5 ریال اعلام کرد و گفت: براساس پیش بینی های اعلام شده از طرف سازمان جهاد کشاورزی استان انتظار می رود  که در زراعی جاری حدود 250 هزار تن گندم تولیدی از کشاورزان خراسان شمالی خریداری شود.
وی در بخشی دیگر از سخن خود به آغاز خرید تضمینی کلزا از کشاورزان استان اشاره کرد و گفت: اداره کل غله و خدمات بازرگانی استان، متولی خرید این محصول در استان همچنین اتحادیه تعاون روستایی استان نیز به عنوان مباشر خرید این اداره کل مبادرت به خرید این محصول کرده است.
وی با اعلام اینکه تاکنون بیش از 40 تن کلزا از کشاورزان شهرستان مانه و سملقان خریداری شده است، افزود: هر کیلو کلزا با دو درصد ناخالصی و 10 درصد رطوبت به مبلغ دو هزار و 530 تومان خریداری می شود.
سرپرست روابط عمومی اداره کل غله و خدمات بازرگانی خراسان شمالی پیش بینی خرید این محصول در فصل زراعی جاری را براساس اعلام سازمان جهادکشاورزی استان سه هزار تن عنوان کرد و افزود: محصول خریداری شده به کارخانجات روغن کشی استان های گلستان و خراسان رضوی حمل می شوند.
انتهای پیام/

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار