کد خبر: ۲۴۲۱۱۲
تاریخ انتشار: ۱۸ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۴:۳۳ 07 June 2016


مدیر امور زارعت جهاد کشاورزی استان البرز از آغاز برداشت جو از مزارع کشاورزی این استان خبر داد.

علی حیدری امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در کرج اظهار داشت: در سال گذشته بیش هشت هزار و 200 هکتار از مزارع استان البرز تحت کشت محصول جو قرار گرفت.

وی افزود: با توجه به اتمام مرحله کاشت و داشت این محصول کشاورزی، از روز گذشته برداشت محصول جو در مزارع استان البرز آغاز شده است.

مدیر امور زراعت جهاد کشاورزی البرز گفت: بر اساس دستورالعمل‌های ابلاغی وزارت جهاد کشاورزی، هر کیلوگرم محصول جو در کشور با قیمت تضمینی حدود 10 هزار ریال از کشاورزان خریداری می‌شود.

حیدری در پاسخ به این پرسش که برداشت گندم چه زمانی آغاز خواهد شد، تصریح کرد: گندم در تمام دنیا به عنوان یک محصول استراتژیک شناخته می‌شود و به همین دلیل طرح‌ها و برنامه‌های ویژه‌ای برای بهبود وضعیت کشت گندم در تمام کشور و به ویژه البرز اجرا شده است.

وی افزود: طی سال زراعی جاری حدود 10 هزار و 400 هکتار از مزارع استان البرز تحت پوشش کشت گندم قرار داشت و با اقدامات و مراقبت‌های انجام شده، امسال شاهد برداشت خوبی خواهیم بود.

مدیر امور زراعت جهاد کشاورزی البرز بیان داشت: برداشت گندم از هفته آخر خرداد ماه آغاز می‌گردد و پیش‌بینی می‌َشود که امسال بیش از 54 هزار تن گندم در استان البرز تولید شود.

حیدری گفت: طبق دستورالعمل وزارت جهاد کشاورزی امسال بیش از 38 هزار و 500 تن گندم به صورت تضمینی از کشاورزان خریداری خواهد شد.

وی اظهار داشت: در حال حاضر 4 مرکز برای خرید گندم تضمینی از کشاورزان آماده شده‌اند و این محصول به قیمت تضمینی هر کیلو 12 هزار و 700 ریال از کشاورز خریداری می‌شود و هیچ مشکلی از این بابت نداریم و سیلوها و محل‌های نگهداری گندم در البرز آماده شده‌اند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار