بسته خبری «تابناک»؛
رصد‌خانه «تابناک» ‌خبرهایی‌ برای مخاطبان آماده می‌کند که غیررسمی هستند یا اینکه کمتر از اهمیت خود، مورد توجه قرار می‌گیرند؛ تیترهایی مانند:«اصوال گرایان از روحانی حمایت می کنند؟»،«اعتراض به پخش یوسف پیامبر در موریتانی!»،«از مجلس راحت‌تر ‌می‌شود به جهنم‌ رفت»،«تیرماه یارانه چند نفر حذف می شود؟»،«از مجلس راحت‌تر ‌می‌شود به جهنم‌ رفت»و ... رصد‌خانه امروز تابناک را تشکیل می‌دهند.
کد خبر: ۲۴۴۰۶۹
تاریخ انتشار: ۲۲ خرداد ۱۳۹۵ - ۲۰:۵۲ 11 June 2016

تحولات در گذر است و خبر هیچ ‌گاه متوقف نخواهد شد. خبرهایی رسمی و ‌گاه غیر رسمی؛ خبرهایی که مورد توجه قرار می‌گیرد ‌یا ممکن است همه به راحتی از کنار آن بگذرند. رسانه‌های خبری هر یک به فراخور وابستگی جناحی خود، خبرهایی را برجسته می‌کنند و در مواردی هم از کنار آن می‌گذرند. اگر خبر‌ به‌ما‌هو خبر موضوعیت داشته باشد، وابستگی جناحی نباید در کم‌رنگ و پر رنگ منتقل کردن آن تأثیری داشته باشد.

رصد‌خانه «تابناک»، جایی است که خبرهایی ‌گاه غیررسمی و ‌گاه اخباری که مورد توجه قرار نمی‌گیرد، ‌برای مخاطبان آماده می‌کند؛ خبرهایی که ‌گاه به ملاحظه جناح‌های سیاسی مورد توجه قرار نمی‌گیرند و ‌گاه به دلیل کم توجهی رسانه‌ها به حاشیه ‌می‌روند، ولی همین خبر‌ها، اخباری ‌هستند که مخاطبان را از پشت پرده جریانات سیاسی آگاه می‌کنند.

در رصدخانه تیتر و خلاصه‌ای از مهم‌ترین اخباری که اطلاع از آن‌ها ممکن است برای مخاطبان مهم و قابل توجه باشد، در اختیار مخاطبان قرار می‌گیرد و اینک رصدخانه تابناک را می‌بینید.

صدور حکم بازداشت و فرار سیروس ناصری

اخبار منتشر شده در فضای مجازی حاکی است پس از افشاگری علی زاکانی، نماینده سابق تهران در خصوص سیروس ناصری و حسین فریدون و همچنین نامه پیگیری 4 نماینده مجلس در این خصوص به رئیس جمهور، در بهمن ماه سال 94 و ارائه اسناد به دستگاه قضایی حکم بازداشت سیروس ناصری به اتهام "اقدام علیه امنیت ملی" صادر شده اما وی که در خارج از کشور استقرار داشت تاکنون به کشور مراجعت ننموده و علیرغم این که نقش مهم و تاثیرگذاری که در بدنه دیپلماسی و اقتصادی دولت داشت اما حاضر نشد که با بازگشت به کشور به این فعالیت ها ادامه دهد.نسیم آنلاین این خبر را منتشر کرده است.


ادعای یک اصولگرا درباره حضور احمدی نژاد و جلیلی در انتخابات

حمیدرضا ترقی در گفتگویی درباره برنامه اصولگرایان برای انتخابات ریاست جمهوری سال 96 گفت: هنوز ورود جدی به این موضوع نشده است و جلسات در حد آسیب شناسی رقابت سیاسی قبل است اینکه مدل ورود چه باشد بستگی به شرایط کلی کشور و وضعیت دولت آقای روحانی دارد. وی درباره تحرکات انتخاباتی احمدی نژاد، قالیباف، جلیلی و فتاح ادامه داد: احمدی نژاد 2-3 سخنرانی داشت، سپس بعد از ارزیابی اوضاع و تحلیل شرایط در جلسات داخلی به این جمع بندی رسید که ورود به انتخابات ریاست جمهوری مصلحت نیست چون موضوع بررسی صلاحیت در شورای نگهبان، قطع پشتیبانی بسیاری از هواداران گذشته به علت باقی ماندن بر نظر حمایت از مشایی، ناتوانی در پاسخگویی به مواضع دولت روحانی در قبال عملکرد دولت دهم و نهم و وجود محدودیت ها برای سفرهای استانی عمده دلایل جمع بندی یادشده بود. مثلث این خبر را منتشر کرد.


اصوال گرایان از روحانی حمایت می کنند؟

حسین نجابت در گفتگویی درباره تدوین برنامه جریان اصولگرا برای انتخابات ریاست جمهوری دوازدهم بعد از روشن شدن وضعیت نتیجه انتخابات ریاست جمهوری آمریکا در آبان ماه امسال گفت: خیر این مولفه در تصمیم گیری اصولگرایان خیلی موثر نیست. این فعال سیاسی نزدیک به جمعیت ایثارگران درباره اینکه اصولگرایان با یک نامزد حداقلی به مصاف روحانی می آیند یا یک نامزد حداکثری یادآور شد: الان صحبت درباره این موضوع زود است. تمایلاتی درباره حمایت از دولت در جناح اصولگرا وجود دارد اما منطق باید پشت آن باشد اگر آقای روحانی و دولتش را عامل توسعه همراه با آرامش و عزت کشور می دانیم باید از او حمایت کنیم اما الان چنین ویژگی از دولت دیده نمی شود. یکی از شاخصه های تعیین کننده که شاید آقای روحانی را به خطر بیاندازند موضوع کارآمدی است. عامه مردم از کارآمدی دولت راضی نیستند چون دولت به جای آنکه اقدام موثری داشته باشد بیشتر حرف می زند. کانال مثلث آنلاین این خبر را منتشر کرد.


درخواست احمدی نژاد از عارف؟

مسعود زریبافان از نزدیکان محمود احمدی_نژاد و رئیس بنیاد شهید در دولت احمدی نژاد در مصاحبه ای گفت :دولت در زمینه اقتصاد موفق نبوده است. این تحلیل اقتصاد دان های طرفدار دولت هم است اینکه هر ایرادی در دولت پیش می آید می اندازند گردن دولت قبل بداخلاقی است. من شاهد بودم آقای احمدی نژاد از آقای دکتر عارف مکرر خواست به عنوان معاون اول بماند، او اصلا قصد حذف نیروهای دولت قبل را نداشت. من معقدم آقای احمدی نژاد رای بالایی دارد. متاسفانه یا خوشبختانه فعالیت ها و ضعف دولت فعلی به سبد آقای احمدی نژاد هم می ریزد . ناتوانی های این دولت دارد افزایش می یابد. همه آنهایی که مخالف جدی آقای احمدی نژاد بودند امروز دعا می کنند و می گویند خدا پدرش را بیامرزد خیلی خوب کار کرد، انتخاب این خبر را منتشر کرد.


شوخی یک روزنامه با صفحه نخست کیهان

صفحه نخست بحث‌برانگیز شمارۀ چند روز قبل روزنامه کیهان سوژه یک طرح طنزآمیز شده است.طرح زیر را روزنامه «قانون» در شماره امروز خود به چاپ رسانده است.

شنبه


ادعایی درباره قطعی‌شدن کاندیداتوری سعید جلیلی

سعيد جليلي نامزد جبهه پايداري در انتخابات گذشته تصميم گرفته است تا در انتخابات رياست جمهوري دوازدهم نيز كانديدا شود.خبرنگار روزنو مطلع شد كه سعيد جليلي تصميم قطعي خود را براي كانديداتوري در انتخابات رياست جمهوري 96 گرفته است و اميدوار است بتواند در اين دوره حمايت اكثريت اصولگرايان را كسب کند.گفته مي‌شود كه يكي از دلايلي كه موجب شده سعيد جليلي براي كانديداتوري مصمم شود بدعهدي آمريكا در اجراي برجام بوده كه او قصد دارد از اين موضوع به نفع خود در تبليغات انتخاباتي بر عليه دولت روحاني استفاده کند.سعيد جليلي در انتخابات يازدهم رياست جمهوري موفق شد با حمايت جبهه پايداري و آيت‌الله مصباح يزدي حدود چهار ميليون راي را كسب كند.از سوي ديگر محمود احمدي‌نژاد هم از اردوگاه اصولگرايان خود را آماده كانديداتوري در انتخابات رياست جمهوري مي‌كند.


بهانه جدید استقلالی ها برای حمله به اینستاگرام رئیس جمهور

تعدادی از هواداران استقلال به صفحه اینستاگرام رئیس جمهور هجوم برده اند.تعدادی از هواداران استقلال به خاطر قرارداد وحید امیری با پرسپولیس، به صفحه اینستاگرام رئیس جمهور هجوم برده اند تا انتقاد خود را به گوش حسن روحانی برسانند. این هواداران ناراحتند که چرا وحید امیری به خاطر پول بیشتر پرسپولیس به این تیم رفته و استقلال که تیم محبوب آن هاست، نتوانسته از نظر مالی با رقیب سنتی خود رقابت کند.این اولین بار نیست که هواداران فوتبال به اینستاگرام رئیس جمهور می روند. پیش از این هم به بهانه های مختلف شاهد هجوم هواداران فوتبال به اینستاگرام رئیس جمهور بوده ایم.


قدیمی ترین لامپ الکترونیکی نصب شده در مسجد پیامبر(ص)

کاربران شبکه های مجازی تصویری از یک لامپ الکترونیکی منتشر کرده و اعلام کرده اند که اولین لامپ الکترونیکی است که در سال ۱۳۲۴هـ درمسجد پیامبر(ص) نصب شده است.نصب این لامپ در مسجد پیامبر(ص) به دوران سلطان عبدالحمید دوم سی و چهارمین امپراطوری عثمانی بر می گردد.اطلاعات درج شده روز این لامپ اشاره دارد به اینکه تاریخ نصب آن در مسجد پیامبر(ص) همان تاریخ ورود برق به جزیره العربیه است که از آن زمان تاکنون ۱۱۲ سال می گذرد.شفقنا این خبر را منتشر کرده است.

شنبه


فراکسیون مستقلین معنا ندارد!

مهدی شیخ، نماینده مردم تهران در مجلس دهم گفت:« بین اکثریت قاطع اصولگرایان و اصلاح‌طلبان مجلس اختلاف چندانی نیست. مستقل ها هم به هر دو تمایل دارند. یعنی هم به اصلاح‌طلبان تمایل دارند هم به اصولگرایان اما ممکن است جایی به اصولگرایان تمایل داشته باشند و جایی دیگر به اصلاح‌طلبان. با این حال مجلس خیلی مجلس تقابلی‌ای نیست و افراد خیلی با هم دیگر تفاوت ندارند.» وی ادامه داد:«ممکن است یک درصد خیلی کمی در هر دو طرف باشند که تقابلی را احساس کنند وگرنه قاطبه مجلس دهم اینطوری نیست. به همین دلیل جناح‌های کشور خیلی با هم دیگر تقابل ندارند مگر اینکه در آینده اتفاقات خاصی بیافتد که واقعا نیاز به مرزبندی جدی باشد.» وی افزود:«مجلس از همه طرف یک مجلس متعادل است.»این نماینده مجلس در پاسخ به سوالی مبنی بر احتمال تشکیل فراکسیونی توسط مستقلین مجلس گفت:«‌فراکسیون مستقلین اصلا معنی ندارد. چون مبنای فراکسیون یک دیدگاه جناحی است و یک خط مشی ای باید داشته باشد. بنابراین فراکسیون مستقلین چندان عملی نیست.»شیخ ادامه داد:« زمزه داشتن فراکسیون قبل از تشکیل مجلس در بین مستقلین بوده است. ولی من قبلا هم گفته ام که اصلا این فراکسیون دقیقا می خواهد چه کار کند؟ اگر می خواهند فراکسیون تشکیل دهند، دیگر مستقل نیستند. اگر مستقل اند دیگر تشکیل فراکسیون معنی ندارد.»این مطلب در پارسینه منتشر شده است.


واکنش نماینده رشت به اظهارات سخنران تلویزیون

نماینده مردم رشت از حجت‌الاسلام رفیعی خواست تا سخنانش در مورد مردم گیلان را پس بگیرد. جبار کوچکی نژاد در جمع خبرنگاران گیلان در واکنش به اظهارات حجت الاسلام ناصر رفیعی و مقایسه بی‌حجابی در گیلان با اروپا ضمن محکومیت این سخنان اظهار کرد: من به ایشان نصیحت می کنم که سریعا حرف خود را پس بگیرند و این اشتباه را جبران کند. نماینده اصولگرای مردم رشت خواستار بروزرسانی اطلاعات حجت‌الاسلام رفیعی شد و افزود: ایشان باید کمی اطلاعات خود را بالا ببرد و در خصوص تاریخ فرهنگی و انقلابی گیلان بیشتر مطالعه کند کوچکی نژاد تاکید کرد: کسی حق توهین به فرهنگ و دیانت مردم گیلان را ندارد. 24 آنلاین این خبر را منتشر کرده است.


اعتراض به پخش یوسف پیامبر در موریتانی!

یک شبکه تلویزیونی در موریتانی پس از راه اندازی کمپین اعتراض در دنیای مجازی، مجبور شد مجموعه تلویزیونی یوسف پیامبر(ع) را متوقف کند. یک شبکه تلویزیونی در موریتانی پس از راه اندازی کمپین اعتراض در دنیای مجازی، مجبور شد مجموعه تلویزیونی یوسف پیامبر(ع) را متوقف کند. شبکه تلویزیونی غیر دولتی «شنقیط» در موریتانی تنها چند روز پس از آغاز پخش یوسف پیامبر(ع) به مناسبت ماه مبارک رمضان، تسلیم اعتراض‌های گسترده در دنیای مجازی شده و پخش آن را متوقف ساخت. براساس این گزارش، پخش مجموعه ایرانی یوسف پیامبر(ع) از این شبکه تلویزیونی باعث راه‌اندازی یک کمپین اعتراضی در فضای مجازی شد که شماری از روحانیون موریتانی نیز در آن شرکت کرده و خواستار توقف پخش سریال شدند. شرکت‌کنندگان در کمپین اعتراضی مذکور علاوه بر مخالفت با ایفای نقش پیامبران(ع) در فیلم و مجموعه‌ها، بر این باورند که در مجموعه یوسف پیامبر(ع) برخی مسائل مربوط به تشیع وجود دارد که اهل تسنن بدان اعتقادی ندارند. جمهوری اسلامی این خبر را منتشر کرده است.


عارف از فراکسیون امید خواست به لاریجانی رای دهند

جلیل رحیمی‌جهان‌آبادی عضو فراکسیون_امید در مجلس گفت: شب قبل از رای‌گیری هیات‌رئیسه دائم آقای عارف در فراکسیون امید از اعضا خواستند که با توجه به شرایط کشور، فضای داخلی و بین المللی همه به آقای لاریجانی رای دهند.در آن جلسه آقای عارف گفتند که شرایط ایجاب می‌کند که ما در همه عرصه‌ها از جمله مجلس با یکدیگر همدلی و هم افزایی داشته باشیم و با توجه به این که اختلاف آرا مشخص شده بود از همه دوستان خواستند تا از ریاست لاریجانی حمایت کنیم که این مساله با اکثریت قاطع در فراکسیون امید مورد حمایت قرار گرفت. ایسنا این خبر را منتشر کرد.


اتوئو در پرسپولیس؟

پس از آنکه حسین هدایتی وارد نقل و انتقالات پرسپولیسی ها شد، حالا شایعات نقل و انتقالات این تیم رنگ و بوی جدیدی گرفته و از این شایعات، بوی پول های درشت به مشام می رسد. البته این شایعات به حدی غیر واقعی شده اند که از همان ابتدا می شود فهمید نباید به آن ها فکر کرد. عجیب ترین شایعه ای که امروز درباره باشگاه پرسپولیس شنیده شد این بود که باشگاه قصد دارد ساموئل اتوئو مهاجم سابق بارسلونا و چلسی را با رقم 3.5 میلیون دلار جذب کند تا این بازیکن جانشین مهدی طارمی شود! 3.5 میلیون دلار با نرخ دلار فعلی ، رقمی حدود 12 میلیارد تومان می شود که پرداخت چنین پولی برای باشگاه پرسپولیس اصلا امکان پذیر نیست.خبرآنلاین این خبر را منتشر کرده است.


انتقاد آیت‌الله مکارم از افراطی‌گری

حضرت آیت الله مکارم شیرازی با تاکید بر اینکه افراط سبب تخریب می شود، گفت: از افراط گری گرفتار خسارت های زیادی شدیم که هنوز هم ادامه دارد.این مرجع تقلید با تاکید بر اینکه افراط سبب تخریب می شود، ابراز داشت: واقعا در زندگی فردی و اجتماعی از افراط گری گرفتار خسارت های زیادی شدیم که هنوز هم ادامه دارد؛ بنده نمی خواهم وارد جزئیات شوم اما از افراط گری خسارت هایی وارد شده است که هنوز هم ادامه دارد. انتخاب این خبر را منتشر کرده است.


چرا امام و سید احمد خمینی روزه نمی‌گرفتند؟

سیدحسن خمینی نوشته است: «يادش بخير، سحرهای ماه مبارك رمضان، معمولا نماز صبح را به امامت حضرت امام می‌خوانديم. من تازه به سن بلوغ رسيده بودم و روزه می‌گرفتم. پدرم و امام روزه نمی‌گرفتند. امام بعد از سكته قلبی در سال ١٣٥٨ ديگر روزه نگرفتند و مرحوم حاج‌احمد آقا به سبب اينكه زخم معده داشتند، روزه نمي‌گرفتند. البته برخی سال‌ها چند روزی را امساك می‌كرد ولی وقتی معلوم می‌شد كه ضرر دارد، ديگر روزه نمی‌گرفت. آن سال‌ها مثل امسال رمضان در تابستان واقع شده بود و روزهای بلند امكان روزه‌داری را از بيماران سلب می‌كرد. نماز مغرب را خيلی از اوقات به امام اقتدا می‌كردم. امام نماز جماعت نمی‌خواندند و تنها وقتی كسی از اعضای خانواده خدمتشان می‌رسيد، جماعت خانوادگی برپا می‌شد. صبح‌ها هم - اگر شب از زمره ليالی مقمره (شب‌های مهتابی) بود - يك‌ربع تا ٢٠ دقيقه‌ای با تأخير نماز می‌خواندند؛ فتوايی كه بعد از ايشان، به سبب اجتهادات ديگر مراجع وقت، متروك شد، در حالي‌كه به نظرم كاملا صحيح است. رحمت‌الله عليهما.»


از مجلس راحت‌تر ‌می‌شود به جهنم‌ رفت

مجتبی رحماندوست در پاسخ به سوالی در خصوص وضعیت مالی نمایندگان مجلس گفت: من شخصا حقوق بگیر مجلس نیستم و از دانشگاه مامور به خدمت در مجلس بودم. تا آنجا که اطلاع دارم حقوق مجلس بالاتر از دستگاه های دیگر نیست. اما اگر منظور این باشد که از طریق خلاف بارخودشان را بستند و رفتند واقعیت این است که ظرفیت نمایندگی مجلس هم برای انجام کار خیر بسیار بالا و پرقدرت است هم برای انجام کار شر.

در مجلس دو اتوبان کشیده شده است یکی به سمت بهشت می رود و اتوبان دیگر به سمت جهنم است. از طریق مجلس راحت تر می شود به جهنم رفت تا از طریق جاهای دیگر! بله این بار خود را بستن درباره افرادی که کار خلاف می کنند، اهل معاملات و ساخت و پاخت هستند، یا هدیه های کلان می گیرند یا با رفتن به سفرهای خارجی حق ماموریت های زیادی دریافت می کنند صدق می کند. این موضوع خصوصا درباره نمایندگانی که با حمایت ها و هزینه های زیاد وارد مجلس شدند صدق دارد. این گفت‌وگو در خبرآنلاین منتشر شده است.


درخواست لاریجانی از صدا و سیما

علی لاریجانی رئیس مجلس در دیدار با رئیس رسانه ملی تاکید کرد: از صداوسیما انتظار می‌رود به گونه‌ای عمل کند که همه اقشار جامعه مخاطب صداوسیما باشند.مهر این خبر را منتشر کرده است.


رونمایی از نماد اقتصاد پسابرجامی!

سیدحسین نقوی حسینینماینده ورامین در مجلس تعطیلی کارخانه ارج را نماد اقتصاد پسابرجامی دانست و گفت: ما متوجه منظور آقای رئیس‌جمهور از گشایش پس از برجام نمی‌شویم، شاید در ولنجک تهران گشایشی پیدا شده است.این خبر را فارس منتشر کرده است.


تیرماه یارانه چند نفر حذف می شود؟

احمد میدری معاون رفاه اجتماعی وزارت تعاون در مصاحبه با خبرگزاری صداوسیما به تبصره 14 مصوبه مجلس شورای اسلامی اشاره کرد و افزود : این مصوبه دولت را موظف کرده است یارانه 24 میلیون نفر از پردرآمدهای کشور را حذف کند.وی اعضای هیئت علمی دانشگاه ها، قضات و بازرگانان را از جمله افراد پردرآمد توصیف کرد و گفت: برهمین اساس دولت در سال گذشته موفق شده است یارانه 3 میلیون و 300 هزار نفر از این جمعیت را حذف کند.میدری تعداد افرادی را که هنوز یارانه آنان حذف نشده است و جزو اعضای هیئت علمی و قضات و بازرگانان به شمار می آیند 700 هزار نفر برشمرد و افزود: در صورتی که دولت در این خصوص مصوبه ای نداشته باشد تیر امسال یارانه این افراد نیز حذف خواهد شد .


درگیری در پشت صحنه خندوانه از زبان رامبد جوان

رامبد جوان در گفت‌وگو با «خبرآنلاین» گفت: روزی ۴۰۰ تا ۵۰۰ تماشاگر به استودیو می‌آیند. استودیو خندوانه هم منطقه نظامی نیست که ما آنها را بگردیم. روند حضور مردم در خندوانه هم این‌طور است که با کسانی که از قبل ثبت نام کرده‌اند تماس گرفته می‌شود و بعد از اینکه برای یک‌سری مسائل مثل پوشش توجیه شدند به استودیو می‌آیند.او افزود: روز حادثه هم ساعت افطار که شد اعلام کردیم که مهمانان ما روزه‌هایشان را باز کنند. یک مغازه هم آنجا ایجاد کرده‌ایم که کسانی که آنجا در وقت استراحت هستند بتوانند بروند چیزی تهیه کنند و بخورند. یک مخزن بزرگ آب جوش هم تهیه کرده‌ایم. از قضا آب جوش تمام شده بود، بچه‌ها دوباره آب گرم ریختند داخل مخزن اما برای اینکه کمی قل بخورد سه دقیقه وقت می‌خواست. یک آقایی آمده بود و گفته بود که آب جوش را به من بدهید، همسرم باردار است، آن یکی دیگر از مهمانان هم مخالفت کرده بود و گفته بود نه.او ادامه داد: در نهایت این دو نفر با هم بحثشان می‌شود و وسط درگیری آب جوش می‌ریزد روی یکی از آنها و آن آقا هم از کیف دور کمرش اسپری اشک‌آور در می‌آورد و روی صورت آن یکی خالی می‌کند. این اتفاق چون جلوی در استودیو افتاد کل استودیو به گاز اشک‌آور آلوده شد. از اورژانس آمدند، از آتش‌نشانی آمدند، پلیس هم آمد آن آقا را با خودش برد، دو سه نفر از بچه‌های ما هم روانه بیمارستان شدند و تا دو ساعت هم ضبط برنامه به تعویق افتاد.


مشایی درباره بازگشت حبیب چه گفت؟

یم سایت خبری با اشاره به حواشی درگذشت حبیب - خواننده فقید ایرانی - و سابقه بازگشت وی به ایران و اظهارنظر آن زمانِ مشایی درباره او اشاره کرده و نوشته است: برای پیگیری مساله با اسفندیار مشایی گفت‌وگویی انجام دادیم که البته باید گفت او از همان ابتدا اعلام کرد.راغب به سخن گفتن نیست اما باتوجه به سخنانی که رحیم‌مشایی پیش از این درباره بازگشت حبیب به ایران و حضور چهره‌های فرهنگی که از ایران رفته بودند مطرح کرده بود و از سوی دیگر مساله تکریم هنرمندان که بارها در محافل عمومی و جلوی دوربین رسانه‌ها به آن اشاره کرده بود‌ (از دیدار با هدیه تهرانی و شرکت در نمایشگاه عکاسی این بازیگر تا دعوت کردن افسانه بایگان به محافل رسمی که خودش در آن حضور داشت)، از او درباره چگونگی پیاده‌سازی این مسأله از نگاه وی پرسیدیم.مشایی با اشاره به اینکه سال‌هاست گفت‌وگو نکرده و به خیلی‌ها هم قول داده اگر بنا بر گفت‌وگو بود اول با آنها صحبت کند، گفت: «این مساله خیلی سیاسی است. از سوی دیگر اگر هم سیاسی نباشد وقتی من درباره‌اش حرف بزنم سیاسی می‌شود. در حال حاضر نمی‌شود دراین‌باره حرف زد.»او افزود: «فضا به‌گونه‌ای است که آدم حتی اگر یک حرف معمولی هم بزند برخی آن را سیاسی تعبیر می‌کنند. من نمی‌خواهم در فضای سیاسی حرفی زده باشم. فقط می‌توانم به شما خسته نباشید بگویم. ان‌شاءالله طاعاتتان قبول باشد. من فقط می‌توانم بگویم اگر بنا شد مصاحبه کنم شما را در اولویت می‌گذارم.»

مشایی توضیح داد: «من به بعضی از عزیزان قول داده‌ام که مصاحبه نمی‌کنم و اگر بنا شد حرف بزنم آنها در اولویت هستند. البته در این ایام به دروغ از من نوشته‌اند اما من واقعاً حرفی نزده‌ام.»
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار